سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور در مشهد به کار خود پایان داد ثبت نام تسهیلات اقتصاد دیجیتال آغاز شد زمان رونمایی از نینتندو سوییچ ۲ رسما اعلام شد جزئیاتی جدید از پردازنده گرافیکی پلی استیشن ۵ پرو پرفروش‌ترین گوشی‌های جهان در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ با هوش مصنوعی شارژدهی گلکسی S۲۵ ده درصد بهتر می‌شود انتقال داده‌های دستگاه اندروید قبلی به دستگاه‌ اندرویدی جدید سریع‌تر می‌شود افشای مشخصات اولیهٔ Xiaomi 15 Pro ویدئو | ربات اپتیموس تسلا، مشغول کار در کارخانه خانواده آیفون ۱۷ یک عضو «اسلیم» خواهد داشت تراکنش‌های بیت‌کوین میلیاردی شد اولین تریلر از حضور شخصیت «هوملندر» در بازی «مورتال کمبت ۱» (Mortal Kombat 1) لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد اولین تصاویر از فصل دوم سریال «آخرینِ ما» (The Last of Us) شواهد جیمز وب برای اثبات حیات فرازمینی کافی نیست هشدار به کاربران اندروید: اطلاعاتتان در خطر است! | صاحبان شیائومی بیشتر مراقب باشند! از Pixel 8a چه می‌دانیم؟ | افشای همه مشخصات گوشی جدید گوگل، پیش از رونمایی معرفی بازی «گربه‌ها و سوپ» (cats & soup) + دانلود اندروید و IOS مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی
سرخط خبرها

رقابت متا با اپل در حوزه هدست‌های واقعیت مجازی آغاز شده است

  • کد خبر: ۱۸۷۹۰۰
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۶
رقابت متا با اپل در حوزه هدست‌های واقعیت مجازی آغاز شده است
متا روی نقشه راه خود پس از هدست Quest ۳ کار می‌کند و ظاهراً می‌خواهد برای این محصولات از برنامه‌های اپل برای هدست ویژن پرو الهام بگیرد و درعین‌حال، فناوری واقعیت مجازی خود را به‌طور گسترده‌تر در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز - مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، در گزارش جدیدی مدعی شده است که برنامه‌های بازاریابی هدست Quest متا با معرفی هدست ویژن پرو اپل در اوایل سال جاری میلادی، تغییر کرده است. بخش از این تغییرات هم ظاهراً به عرضه هدست‌های ارزان‌تر مربوط می‌شود.

طبق این گزارش و به نقل از منبعی آگاه، متا از اپل می‌ترسد و وضعیت کنونی را با زمان قبل از معرفی آیفون و تغییر بازار گوشی‌های هوشمند مقایسه می‌کند. این گزارش می‌گوید شرکت متا حالا به‌جای تمرکز روی متاورس، به‌سمت استفاده عملی از هدست‌ها مانند اجرای بازی‌ها حرکت می‌کند. این تغییر درواقع واکنشی مستقیم به برنامه اپل برای Vision Pro است.

متا در پی ساخت هدست بعدی خود با اسم رمز Ventura است. این هدست حتی ارزان‌تر از Quest ۳ خواهد بود؛ هدستی که کمتر از ۱۵ درصد Vision Pro قیمت دارد. متا قصد دارد این کاهش قیمت را بدون به خطر انداختن وضوح نمایشگر انجام دهد.

رقابت متا با اپل در حوزه هدست‌های واقعیت مجازی آغاز شده است

طبق گزارش بلومبرگ، ظاهراً متا برای کاهش قیمت این هدست، به‌دنبال حذف کنترلر‌ها از جعبه این هدست است. با این رویکرد، کاربران برای استفاده از این هدست یا باید از حرکات دست خود استفاده کنند یا اینکه کنترلر‌ها را به‌صورت جداگانه و با پرداخت هزینه‌ای جداگانه بخرند.

اگرچه بازار‌های هدف اپل و متا با یکدیگر تفاوت دارد، اما بازار کنونی به‌گونه‌ای است که اگر کاربری بخواهد هدست بخرد، به‌سمت هدست واقعیت مجازی می‌رود. متا در تلاش است تا بفهمد که در صورت گسترش بازار، وضعیت چه تغییری خواهد کرد و می‌خواهد برای این تغییر آماده باشد؛ بنابراین یا باید روی محصولی متفاوت کار کند یا اینکه در صورت تغییر بازار، به سهم کم Quest قانع باشد.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->