واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد مشهد به مناسبت روز جهانی اوتیسم آبی رنگ خواهد شد کمک هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان واریز شد (یک فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اولین مرکز توانبخشی روزانه ویژه نابینایان در مشهد راه‌اندازی خواهد شد

  • کد خبر: ۱۸۸۷۸۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
اولین مرکز توانبخشی روزانه ویژه نابینایان در مشهد راه‌اندازی خواهد شد
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: قرارداد راه‌اندازی یک مرکز روزانه توانبخشی با جامعه نابینایان خراسان رضوی منعقد شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

حمیدرضا علیزاده رضایی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز به تعداد افراد با آسیب بینایی در خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در استان ما ۱۹ هزار فرد با آسیب بینایی زندگی می‌کنند که از این تعداد، ۸ هزار و ۵۰۰ نفر را شهروندان مشهدی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی مبتنی به جامعه برای تمامی اقشار دارای معلولیت اتفاق می‌افتد ادامه داد: افراد با آسیب بینایی نیز در این طرح تعریف شده اند و خدمت‌های مختلفی از سوی ما برای آن‌ها ارائه می‌شود؛ از وام ۱۶ میلیونی بلاعوض تا وام کم بهره ۱۵۰ میلیون تومانی اشتغال برای آنان در نظر گرفته می‌شود تا برای خود اشتغالی اقدام نمایند.

علیزاده رضائی افزود: یکی از مسائل بسیار مهمی که نابینایان همواره آن را مطالبه می‌کنند، قانون اختصاص ۳ درصد از سهمیه استخدامی دولت به معلولان است. در سال جاری و پس از آن آزمون استخدامی آموزش و پرورش تاکنون، چالش‌های زیادی با این اداره در ارتباط با پذیرش داوطلبان نابینا داشته ایم و علیرغم رد برخی از این داوطلبان، حوزه مددکاری بهزیستی این داوطلبان را تایید کرده اند و امیدواریم این مشکل به زودی رفع شود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی از اختصاص یک مرکز روزانه توانبخشی به افراد آسیب بینایی در مشهد خبر داد و خاطرنشان کرد: قرارداد راه اندازی یک مرکز روزانه توانبخشی با جامعه نابینایان خراسان رضوی منعقد شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

علیزاده رضایی توضیح داد: قرار است در این مرکز انواع برنامه‌های آموزشی، سبک زندگی، حرفه آموزی و خوداشتغالی و جهت یابی به این افراد آموزش داده شود تا برای ورود به جامعه و تسهیل تررد اجتماعی آماده شوند.

وی بزرگترین مشکل معلولان بینایی را اینگونه توصیف کرد: دسترس پذیری‌های شهری و مبلمان شهر، همواره از دغدغه‌های افراد با آسیب بینایی بوده است و هرچه فضا‌های شهری برای این افراد که اتفاقا بسیار مستعد می‌باشند مهیا باشد، شرایط مطلوب تری نیز برای ایشان رقم خواهد خورد.

غربالگری چشم ۱۷۲ هزار کودک در سال جاری

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به برنامه سالانه غربالگری کودکان ۳ تا ۶ سال اشاره کرد و توضیح داد: در سال جاری تعداد ۱۷۲ هزار کودک در سراسر استان غربالگری تنبلی چشم شدند تا در صورت نیاز به بینایی سنج ارجاع داده شوند. البته هنوز آمار تجمیعی نتایج اعلام نشده است، اما در آمار سال گذشته، ۸ هزار کودک با تنبلی چشم شناسایی شدند و به پزشکان معتمد و طرف قرارداد معرفی شدند.

علیزاده رضایی تاکید کرد: هرگونه درمان تنبلی چشم پس از غربالگری اتفاق خواهد افتاد و خانواده‌هایی که استطاعت مالی نداشته باشند، به صورت رایگان و زیر نظر پزشکانی که با سازمان بهزیستی قرارداد دارند درمان خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: برای معلولان آسیب بینایی از درجه متوسط به بالا هم خدماتی ارائه می‌شود که برجسته نگار، لپ تاپ صوتی، عصای سفید، مناسب سازی منازل و ... از جمله خدمات و وظایفی است که حوزه توانبخشی برای جامعه هدف خود در نظر می‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->