تقدیر شهردار مشهد از مردم این شهر برای حضور حماسی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری آخرین وضعیت پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران نگاهی به روزگار رفته یکی از مهمترین صنعت‌های قدیمی مشهد | گره خوردن تاریخ ریسندگی با تارو پود قالی مشهد روزانه ۲ تا ۶ هزار شهروند از شهربازی پارک ملت مشهد بازدید می‌کنند افزایش‌چشمگیر نماد‌ها و یادمان‌های زیارت در مشهد فارسی‌سازی کارت‌های پرواز به صورت آزمایشی در فرودگاه بین‌المللی مشهد آغاز شد ترافیک سنگین در پیرامون حرم مطهر رضوی (۱۵ تیر ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مردم باید کمک کنند تا رئیس‌جمهور موفق عمل کند + فیلم عضو شورای اسلامی شهر مشهد: کسانی که رأی ندادند، بدانند که زندگی آن‌ها وابسته به انتخاب دیگران خواهد بود + فیلم شهردار مشهد: حضور مردم نسبت به دور اول انتخابات ریاست جمهوری پررنگ‌تر و پرشورتر است + فیلم مدیریت شهری مشهد پای کار برگزاری انتخابات اکران‌های شهری با محوریت مشارکت در انتخابات در مشهد اجرای طرح مهرورزی با محوریت پیشگیری از اعتیاد در مساجد مشهد پرداخت مطالبات پیمانکاران شهرداری مشهد با همکاری بانک شهر | ۵۹ دستگاه اتوبوس وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود دعوت شهردار مشهد مقدس از مردم برای حضور باشکوه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ روایتی گرم از کوره‌های قدیمی آجرپزی مشهد که این شهر را ساختند دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برای حضور پرشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری اعمال‌قانون ۲۳۰۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله پنجتن مشهد از جولان موتورسیکلت‌ها در بوستان‌ها
سرخط خبرها

اتفاق­‌های خوب یک‌ساله

  • کد خبر: ۱۸۸۹۰۵
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
اتفاق­‌های خوب یک‌ساله
جلسات و  برنامه ریزی‌هایی که پارسال انجام دادیم، امسال نتیجه اش را نشان داد؛ با کاهش صف انتظار مردم در اخذ تأییدیه آتش نشانی برای گرفتن پایان کار.

جلسات و  برنامه ریزی‌هایی که پارسال انجام دادیم، امسال نتیجه اش را نشان داد؛ با کاهش صف انتظار مردم در اخذ تأییدیه آتش نشانی برای گرفتن پایان کار. قبلا این طور بود که مردم باید نوبت می‌گرفتند تا همکاران ما برای بازدید بروند. این صف انتظار حدود دو ماه بود که از ابتدای امسال به روز شده و به صفر رسیده بود.

یعنی اگر مدارک و مستندات آماده باشد، فردای روزی که شهروند درخواست بازدید داده است، مراجعه می‌کنیم و تأییدیه را در همان روز صادر می‌کنیم و پیامک رفع نقص را تا ۲۴ ساعت بعد برای او‌ می‌فرستیم. این اتفاق خوب درحالی است که در تعداد همکاران این معاونت که موظف به بررسی پرونده‌ها و بازدید‌های میدانی هستند، تغییری ایجاد نشده است و همان یازده نفری که بودند، هستند.

برای اینکه به این هدف برسیم، چند کار انجام دادیم. اول اینکه بر اساس مبحث ۳ مقررات ملی ساختمان، چک لیست مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه کردیم تا در بازدید‌ها مبنای کار همکارانمان باشد و کار از حالت سلیقه‌ای خارج شود. شیفت بندی نیروها، برگزاری دوره‌های تخصصی و کار‌های مدیریتی از این دست هم انجام دادیم.

قسمت سخت ماجرا، زمستان پارسال بود که همکاران ما برای کاهش پرونده‌های رسوب کرده در بایگانی، حتی روز‌های تعطیل هم سر کار بودند. آن یک هفته‌ای که ادارات مشهد به دلیل سرما تعطیل شدند، با همه مشکلاتی که برای استفاده از برق و گاز بود، بازهم کارمان تعطیل نشد. هم باید به حدود پنجاه پرونده‌ای که روزانه ارجاع می‌شود، رسیدگی می‌شد و هم به درخواست‌های رسوب کرده رسیدگی و رفته رفته از میزان آن کم می‌شد.

اتفاق خوب دیگری که به نفع شهروندان در این معاونت رخ داده است، الکترونیکی شدن همه درخواست‌های مردمی است. قبلا که مردم به صورت حضوری مراجعه می‌کردند، آن قدر ساختمان اداره شلوغ می‌شد که صدا به صدا نمی‌رسید و همکاران ما برای شنیدن صدای ارباب رجوع، ناگزیر بودند از میکروفون استفاده کنند. از ابتدای شهریور امسال که نیاز به مراجعه حضوری شهروند حذف شده است، دیگر از آن ازدحام خبری نیست و سی چهل نفر مراجع حضوری روزانه به سه چهار نفر رسیده اند.

توسعه طرح آتش نشان داوطلب نیز از دیگر اتفاق‌های خوبی است که از حالت وعده خارج شده و شکل اجرا به خود گرفته است. در شش ماه گذشته حدود نهصد نفر را به عنوان آتش نشان داوطلب آموزش دادیم. ۴۲ نفر هم دوره تخصصی ۱۵۰ ساعته را گذرانده اند و برای مناسبت‌هایی مثل دهه آخر ماه صفر و استقبال از بهار، همراه کارکنان آتش نشانی مشهد و در خدمت افزایش ایمنی شهر خواهند بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->