سرخط خبرها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نوع حکومت و حکمرانی در فلسطین باید در همه‌پرسی انتخاب شود

  • کد خبر: ۱۸۹۲۷۳
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
  • ۲
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: نوع حکومت و حکمرانی در فلسطین باید در همه‌پرسی انتخاب شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ظلم و تجاوز به مردم فلسطین جز با برقراری یک نظام عادلانه مبتنی بر آرای مردم فلسطین امکان اصلاح ندارد. باید بپذیرند مردم اصیل فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در یک همه‌پرسی نوع حکومت و حکمرانی را انتخاب کنند. 

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی اسماعیلی امروز، ۲۵ مهرماه، در دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی با عنوان کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک که در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، به صورت ویدئوکنفرانسی اظهار کرد: از رئیس‌جمهور به واسطه همه پشتیبانی‌ها از حوزه فرهنگ، هنر، رسانه و ادب تشکر می‌کنم. ما بر اقدامات آموزشی و پژوهشی در همه فعالیت‌ها تأکید داریم و امیدواریم بتوانیم از اهتمام، دانش و حوزه‌های مطالعاتی بیش از گذشته بهره‌مند باشیم. 

وی با بیان اینکه به رزمندگان جبهه مقاومت و رزمندگان فلسطینی که حماسه‌های بزرگی آفریدند، درود می‌فرستم، عنوان کرد: روزهای گذشته روزهای تاریخی و تکرارنشدنی برای جهان اسلام است. از روز اولی که رژیم جعلی صهیونیستی پا به عرصه حیات نامشروع خود گذاشته، قساوت و جنایت زیادی در حق فلسطینیان انجام دادند و صحنه‌های وحشتناکی از قتل و جنابت آفریدند.

اسماعیلی افزود: یک فهرست بلند و سیاه از کارهای صهیونیست‌ها در حافظه تاریخ برای همیشه ماندگار شده و امروز نیز قطع آب و برق و ارسال کمک‌های غذایی و دارویی، انهدام ‌بیمارستان‌ها و کشتن زنان، کودکان و خبرنگاران که این کارها از رژیم صهیونیستی چیز غریبی نیست. آنچه جدید است و تازگی دارد این نوع از مقاومت است که در یک روز بیش از هزار صهیونیست اشغالگر توسط رزمندگان فلسطینی موردحمله قرار گرفته و از بین رفتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ظلم و تجاوز به مردم فلسطین جز با برقراری یک نظام عادلانه مبتنی بر آرای مردم فلسطین امکان اصلاح ندارد. باید بپذیرند مردم اصیل فلسطینی اعم از یهودی، مسیحی و مسلمان در یک همه‌پرسی نوع حکومت و حکمرانی را انتخاب کنند. این روش غلطی است که مردم ساکن در خانه و‌ محل زندگی‌شان را مورد تجاوز و غارت قرار دهند. صهیونیست‌ها امروز با این روش ناعادلانه حکمرانی در فلسطین را در اختیار دارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتابخانه‌ها جهش‌های بزرگی داشتیم، تصریح کرد: در دو سال اخیر تلاش شد بخش مهمی از مشکلات مربوط به حوزه اداری و ساختار اجرایی نهاد کتابخانه‌ها حل‌وفصل شود. رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش‌های زیادی کرد و امروز شاهد هستیم که بخش عمده‌ای از این مشکلات حل شده و نهاد کتابخانه‌های عمومی دور جدیدی از خدمات‌دهی خود را آغاز می‌کند.

اسماعیلی ادامه داد: کتابخانه دیگر تنها محلی برای خواندن و امنیت کتاب نیست، امروز در مجموعه‌های مختلفی که افتتاح شده، ده‌ها خدمت متفاوت توسط کتابخانه‌ها ارائه می‌شود. کتابخانه‌ها امروز محلی برای رشد حوزه دانش، آموزش و پژوهش است. کتابخانه‌ها و کتاب‌دارها از نهادهای پیشروی فرهنگ آموزش در کشور هستند و بالاترین بهره‌وری‌ها را در کتابخانه‌ها شاهد هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این همایش یک حرکت خوب در حوزه اقتصاد و فرهنگ است. توقع ما از برگزاری همایش این است که به ما در مدیریت و سیاست‌گذاری کتابخانه‌ها راهکارهای جدیدی را در حوزه اقتصاد و فرهنگ کتاب ارائه کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سکولار
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
1
مهدی

اون همه پرسی رو اول از ایران شروع کنید.
خیلی از خودتون متشکر هستید.

یک «رفراندوم آزاد» بگذارید.

بعد میبینید که با خودتون چند چند هستید.
محمد کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
0
1
چرا همه پرسی برای اونا(فلسطین) خوبه، برای مردم ایران بَده؟!!!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->