رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ ۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد
سرخط خبرها

جای خالی مشاور در مدارس خراسان‌رضوی

  • کد خبر: ۱۸۹۳۶۴
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
جای خالی مشاور در مدارس خراسان‌رضوی
آموزش‌و‌پرورش به‌دنبال استفاده از ظرفیت مشاوران آموزش‌دیده سایر نهادهاست.

به گزارش شهرآرانیوز، «کمبود ۵۰‌درصدی مشاور در مدارس خراسان‌رضوی» خبری بود که حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وقت اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش خراسان‌رضوی، اسفند‌ماه پارسال به خبرنگاران اعلام کرد و اکنون پس از گذشت حدود شش ماه از اعلام این کمبود و البته آغاز سال تحصیلی جدید، به گفته معاون پرورشی فعلی آموزش‌و‌پرورش استان هنوز تقریبا به همین میزان کمبود مشاور در مدارس استان پابرجاست؛ کمبودی که البته فقط مختص خراسان‌رضوی نیست و علی مهدوی‌خواه نیز معتقد است که «نمی‌شود انتظار رفع کامل این کمبود را داشت؛ با‌این‌حال برای کاهش آن باید از ظرفیت‌های بالقوه‌ای مانند استفاده از ظرفیت مشاوران آموزش‌دیده سایر نهاد‌ها استفاده کنیم.»

مهدوی‌خواه در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌و‌پرورش برای جبران این کمبود در‌حال رایزنی با سازمان امور استخدامی کشور برای جذب مشاور است، اظهار کرد: «سهم استان از نیرو‌هایی که استخدام می‌شوند ۱۰‌درصد است، اما هنوز با کلیات آن موافقت نشده است.»

به ازای هر ۲۵ دانش‌آموز، یک ساعت مشاوره

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش استان با اشاره به فعالیت ۱۴۵۷ مشاور در مدارس خراسان‌رضوی، بیان کرد: اکنون نیز مانند گذشته به ازای هر ۲۵ نفر، یک ساعت مشاوره داریم که اولویت با دوره متوسطه اول و دوم است. البته برخی از همین مدارس نیز مشاور ندارند یا ساعت حضورشان کمتر است.

او کمبود مشاور در مدارس را امری واضح دانست و افزود: در مجموع برای کاهش کمبود مشاور مدارس باید منتظر آزمون استخدامی یا ورودی از دانشگاه فرهنگیان و نیز راهکار‌های جدیدی باشیم. در‌همین‌راستا، در‌حال استفاده از ظرفیت‌های داخلی آموزش‌و‌پرورش هستیم؛ یعنی برای مشاوران بازنشسته، شرایط بازگشت را فراهم می‌کنیم و از سوی دیگر با نهاد‌هایی مانند حوزه علمیه و‌... درحال رایزنی هستیم که از ظرفیت مشاوران آموزش‌دیده آن‌ها استفاده کنیم. راهکار دیگر این است که از مدارس غیردولتی بخواهیم مشاور خود را تأمین کنند.

مهدوی‌خواه درباره شرایط فعلی که کمبود مشاور داریم، بیان کرد: ممکن است دانش‌آموزان مشکلاتی داشته باشند و به‌همین‌دلیل خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری را به دانش‌آموزان معرفی کرده‌ایم و می‌توانند از طریق مدرسه یا با خانواده خود مراجعه کنند.

خط ۱۵۷۰، اورژانس دانش‌آموزی

او اضافه کرد: شماره تلفن ۱۵۷۰ نیز خط اورژانس یا فوریت دانش‌آموزی است و دانش‌آموزان می‌توانند در همه ساعات شبانه‌روز با آن تماس بگیرند و مشاوران نیز در‌صورت نیاز، دانش‌آموز را به مرکز مشاوره ارجاع می‌دهند و حتی اگر لازم باشد، از طریق سایر نهاد‌های اجتماعی، مددرسان و حتی قضایی به موضوع وارد می‌شوند، اما متأسفانه با وجود اینکه چند‌سالی است این خط فعال است، برای معرفی آن اقدام تبلیغی مؤثری انجام نشده است.

مهدوی‌خواه به برنامه پرورشی دیگر امسال آموزش‌و‌پرورش که انجام «آزمون رغبت، توانایی و مشاوره» است، اشاره کرد و گفت: فرم‌های مرتبط با این آزمون را معلمان و پدر‌و‌مادر‌ها تکمیل می‌کنند تا سلامت روان دانش‌آموزان بررسی شود. این آزمون از نیمه مهر‌ماه آغاز می‌شود و پس از آن نتایج به‌صورت لحظه‌ای در معرض دید مدیران مدارس و مرکز مشاوره قرار خواهد گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->