نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند وزیر ورزش و جوانان: امروز نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است پائز نیامده والیبالیست‌ها را به خط کرد غیبت حسن یزدانی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد سرمربی تیم ملی والیبال وعده المپیک پاریس را داد! پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس
سرخط خبرها

پرسپولیس - شهرخودرو/ نبرد با فرمانده در آزادی

  • کد خبر: ۱۹۰۶۵
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
پرسپولیس - شهرخودرو/ نبرد با فرمانده در آزادی
شهرخودرو امروز در ورزشگاه خالی از تماشاچی به مصاف پرسپولیس، تیم سرمربی سابق خود می‌رود.
حمید معصویمان - بازی‌کردن با پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به خودی خود همیشه سخت بوده، چه برسد به اینکه سکان‌دار تیم حریف، سرمربی سابق تیم خودت باشد. درست است که امروز این بازی در ورزشگاه خالی از تماشاگر برگزار می‌شود و این موضوع برای شهرخودرو، یک‌امتیاز به‌شمار می‌رود، اما حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس می‌تواند این بازی را بیش‌ازپیش برای مشهدی‌ها دشوار کند. اگر نگوییم سرمربی کنونی پرسپولیس، شهرخودرو را مثل کف دستش می‌شناسد (که پر بیراه نیست) با قوت می‌توان ادعا کرد شناخت کاملی از این تیم دارد؛ تیمی که همین نیم‌فصل از آن جدا شده و هنوز می‌توان رد پای تفکرات او را در شهرخودرو به‌وضوح دید. با این همه، نکته مهم این است که همان‌قدر که گل‌محمدی از تیم سابقش شناخت دارد، سرمربی شهرخودرو و ایضا بازیکنان این تیم هم سرمربی پرسپولیس و نوع تفکرات او را می‌شناسند. بدون تردید این بازی می‌تواند یک تقابل جذاب باشد، جدالی که اگر در شرایط عادی برگزار می‌شد و ویروس کرونا به جان آن نمی‌افتاد، می‌توانست یکی از پرتماشاگرترین و جذاب‌ترین بازی‌های این هفته لیگ شود.
 


گل‌محمدی به دنبال جبران
یحیی گل‌محمدی رقم‌زننده یکی از ۴ باخت پرسپولیس در لیگ برتر است. او اگر می‌دانست تاوان ۳ امتیازی را که از پرسپولیس می‌گیرد خودش باید پس بدهد، احتمالا بعد از شکست تیم کالدرون در مشهد، آن‌قدر خوشحال نمی‌شد. ۳ امتیازی که او در آن بازی به دست آورد، اگر حالا در انبان پرسپولیس بود، بدون‌شک با خیال راحت‌تری می‌توانست به سمت قهرمانی حرکت کند. او امروز بدون شک با انگیزه زیادی تیمش را ارنج می‌کند تا با کسب امتیاز این بازی خانگی، همچنان به صدرنشینی در جدول ادامه دهد. همه این‌ها در حالی است که پرسپولیسی‌ها همچنان در حال جنگ مدیریتی بر سر بازی با سپاهان نیز هستند و امیدوارند با گرفتن ۳ امتیاز این بازی، یک خیز بلند برای رسیدن به قهرمانی بردارند.

آمار منفی سرآسیایی در خارج از خانه
شهرخودرو از زمان روی کار آمدن مجتبی سرآسیایی هیچ‌یک از مسابقات خارج از خانه خود را نبرده است. آن‌ها در ۲ بازی خانگی، نفت مسجدسلیمان و ماشین‌سازی تبریز را شکست دادند، اما در ۲ بازی خارج از مشهد به فولاد باختند و با شاهین قعرنشین ده‌نفره به تساوی بدون گل رسیدند. این بازی سومین تجربه سرآسیایی با شهرخودرو در زمینی غیر از ورزشگاه امام‌رضاست و باید دید این مربی جوان می‌تواند از پس آزمون سختی که پیش رو دارد برآید. گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که شهرخودرو چه با اسم جدید چه با اسم سابقش (پدیده) هرگز نتوانسته است پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. آن‌ها آخرین‌بار سال گذشته در همین ورزشگاه به پرسپولیس برانکو با نتیجه ۲ بر صفر باختند، دیداری که علی علی‌پور از روی نقطه پنالتی و سیامک نعمتی برای سرخ‌پوشان گل‌زنی کردند.

مسئله سرلک و جعفری
حکم کمیته تعیین وضعیت فدراسیون برای محرومیت ۲ بازیکنی که از نیم‌فصل به شهرخودرو آمده اند یکی از مهم‌ترین مشکلات سرآسیایی برای بازی امروز است. میلاد سرلک و حسن جعفری که از نیم‌فصل به جمع شهر‌خودروی‌ها اضافه شده‌اند حالا با شکایت نساجی قائمشهر و حکم کمیته تعیین وضعیت بلاتکلیف‌اند و به احتمال زیاد نمی‌توانند در بازی امروز به زمین بروند. البته مسئولان باشگاه شهرخودرو در تلاش‌اند این مشکل را حل کنند، زیرا هنوز حکم نهایی نشده و باید رأی نهایی را کمیته استیناف بدهد، اما اگر امروز این ۲ بازیکن نتوانستند برای شهر‌خودرو به زمین بروند نباید تعجب کرد.

گل‌محمدی: از شهر خودرو شناخت دارم
سرمربی تیم پرسپولیس با تأیید این مسئله که شناخت کافی از تیم سابق خودش دارد گفت: قبول دارم که این شناخت وجود دارد. شهرخودرو تیم خوبی است. ما هم پرسپولیس هستیم و دوست داریم صدرنشینی ادامه داشته باشد و اختلاف را با تیم‌های پایین‌تر نگه داریم. با توجه به این شناخت، فردا شاهد یک بازی خوب خواهیم بود و این باعث نمی‌شود بازی به تساوی کشیده شود.
 
یحیی گل‌محمدی افزود: بازی سختی را برابر یک تیم منسجم و خوب و باکلاس داریم. می‌دانیم که در هر صورت، بازی راحتی برای ما نخواهد بود. باید در ورزشگاه خالی بازی کنیم. اگر برابر هواداران بود، شرایط بهتر می‌شد. دوست داشتیم این بازی که قطعا فنی خواهد بود، برابر هواداران برگزار می‌شد و از این بازی لذت می‌بردند. امیدوارم روز خوبی برای ما باشد. باید از موقعیت‌ها استفاده کنیم. تیم حریف خطرناک است و تیمی است که هم در ضد حملات خوب است و هم در زمانی که توپ را در اختیار دارد. باید انسجام تیمی خوبی داشته باشیم و بتوانیم از موقعیت‌ها خوب استفاده کنیم. امیدوارم یک بازی خوب و تماشاگرپسند همراه با گل باشد.
 
او درباره درخواست بعضی از تیم‌ها برای لغو مسابقات فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا هم توضیح داد: شرایط واقعا سخت است. ما هم قبول داریم، ولی یک مرجع مثل وزارت بهداشت هست که شناخت بیشتری از این وضعیت دارد. هر تصمیمی که از بالا گرفته شود تبعیت می‌کنیم. گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا اتفاقات بازی با سپاهان روی مسابقه فردا تأثیر می‌گذارد هم اظهار کرد: در این چند روز خودم هم احساس کردم ممکن است تمرکزمان کمی به هم ریخته باشد. دیروز هم خیلی با بازیکنان صحبت کردیم. باید تمرکزمان روی آینده باشد. هر اتفاقی که در بازی با سپاهان افتاد و همچنین بحث بیماری، بازیکنان را به سمت مسائل حاشیه‌ای می‌برد. از آن‌ها خواستم تمرکز بیشتری روی حریف آینده داشته باشیم و ان‌شاءا... با تمرکز وارد مسابقه شویم. این مسائل هست و ممکن است بی‌تمرکزی در همه تیم‌ها وجود داشته باشد.

سیدعباسی: از هر لحاظ آماده‌ایم
مربی تیم فوتبال شهرخودرو در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت: بعد از انجام چند بازی که خیلی سنگین بودند، برابر مسجدسلیمان خیلی خوب بودیم و توانستیم خودمان را از نظر ذهنی برای بازی با پرسپولیس آماده کنیم. از هر لحاظ برای این مسابقه آماده هستیم. تمرینات خوبی انجام دادیم و آماده‌ایم که بازی خوبی برابر تیم قابل احترام پرسپولیس انجام دهیم. داوود سیدعباسی که به جای سرآسیایی در این نشست شرکت کرده بود درباره محرومیت این تیم از نقل و انتقالات هم گفت: این در حیطه وظایف من نیست و باشگاه پرقدرت این موضوع را دنبال می‌کند. سعید صادقی و محمدرضا خلعتبری را هم به دلیل مصدومیت و جعفری و سرلک را هم به دلیل محرومیت کمیته تعیین وضعیت در اختیار نداریم.
 
وی درباره غیبت سرمربی تیمش در نشست خبری توضیح داد: به دلیل شرایط جوی تهران، تمرین امروزمان را از دست می‌دادیم. به همین علت، بازیکنان آخرین تمرینشان را در مشهد پشت سر گذاشتند و آقای سرآسیایی از من خواست که از طرفش از شما عذرخواهی کنم. سیدعباسی در ادامه درباره شرایط تیم در لیگ قهرمانان نیز گفت: ما در گروه سختی قرار گرفتیم. بازیکنان ما با تمام وجود برابر الهلال بازی کردند، تیمی که قهرمان آسیاست. در بازی با پاختاکور تیم ما واقعا چهره یک تیم بازنده را نداشت. ما ۲ گل آفساید خوردیم.
 
ما بازی برابری انجام دادیم. وقتی در مسابقات خارجی با بی‌مهری روبه‌رو می‌شویم، توقع داریم در کشورمان یک کمک کوچک به ما بشود. فکر نمی‌کنم در این پرونده قرار باشد به ما کمکی شود، اما سؤال من این است که چطور می‌شود بازیکنی با برگه فسخ قرارداد با ما قراداد می‌بندد و ما محروم می‌شویم، آن هم چند روز قبل از یک بازی مهم ما در لیگ. این شائبه به وجود می‌آید که حتما اتفاقاتی در پشت افتاده است که این تصمیمات گرفته می‌شود. خیلی دوست داریم بدانیم چرا باشگاه ما با چنین جریمه‌ای مواجه شده است.
 
سیدعباسی اضافه کرد: این محرومیت خودزنی نیست؟ وقتی همه فوتبال آسیا علیه فوتبال ایران شده‌اند، نباید از فوتبال ایران دفاع کنیم؟ وقتی باشگاه شهرخودرو این بازیکنان را جذب کرد، یک سری از بازیکنانش را از دست داد. الان ما از وجود ۲ بازیکن تأثیرگذارمان محرومیم. جواب ما را چه کسی باید بدهد؟ ما هم متضرر می‌شویم. تیم ما با توجه به شواهد قرارداد بسته است. اگر خود سازمان لیگ اجازه نمی‌داد این قرارداد بسته شود، باشگاه ما تکلیف خودش را می‌دانست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->