مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

مدیرکل گمرک دوغارون: ورود ناوگان حمل و نقل افغانستان به مرز دوغارون از سر گرفته شد

  • کد خبر: ۱۹۳۴۸۷
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
مدیرکل گمرک دوغارون: ورود ناوگان حمل و نقل افغانستان به مرز دوغارون از سر گرفته شد
مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: بعد از وقفه‌ای ۱۵ روزه در ورود ناوگان حمل و نقل افغانستان به گمرک مرزی دوغارون، از روز گذشته ورود کامیون‌های این کشور به دوغارون ازسر گرفته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سید حسن رحیمی زاده در این باره گفت: هم اکنون رفت و آمد کامیون‌های حامل بار و خالی از سمت افغانستان به این گذرگاه رسمی روال عادی روز‌های گذشته خود را دارد.

وی ادامه داد: صاحبان کامیون‌های افغانستانی تقاضای تجدید نظر در برخی از هزینه‌های حوزه حمل و نقل در گمرک دوغارون را داشتند و به همین خاطر طی بازه زمانی ۱۵ روز گذشته ورود ناوگان این کشور از سمت گمرک "اسلام قلعه" به گمرک مرزی دوغارون قطع شده بود.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: صاحبان کامیون‌های افغانستانی خواهان حذف هزینه‌های جاده‌ای از سوی ایران به ویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شده بودند.

رحیمی زاده افزود: طرف افغانستانی در چند روز گذشته اعلام کرده بود در صورت حذف و یا کاهش برخی از عوارض جاده‌ای از سوی ایران، به طور متقابل حوزه گمرک افغانستان نیز حاضر است عوارض توافق شده را برای کامیون‌های ایرانی حذف کند.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی افغانستان مدعی شده بودند که هزینه‌های تمام شده حمل کالا به ایران اعم از نرخ سوخت یا عوارض جاده‌ای بسیار بالاست و دستگاه‌های اجرایی ایران باید این هزینه‌ها را برای آنان حذف کنند تا هزینه‌ها به صرفه شود.

مدیرکل گمرک مرزی دوغارون تایباد گفت: در حال حاضر فعالیت گمرک مرزی دوغارون همچون روز‌های گذشته برقرار است و ورود و خروج ناوگان حمل و نقل ایرانی و افغانستانی بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است بدین صورت که کالا‌های بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشور‌های حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->