به گزارش شهرآرانیوز پرداخت کرایههای متفاوت برای یک مسیر مشخص، یکی از دغدغههای همیشگی مسافرانی است که در خطوط تاکسی رانی در مواجه با برخی از رانندگان مطرح میکنند. معضلی که میتواند با نصب بنرهایی در ایستگاههای تاکسی رانی و مشخص بودن کرایه با توجه به مسافت تا حد زیادی برطرف شود.
یک شهروند در پیامی به ستون حرف مردم نوشت: «چرا سازمان تاکسی رانی در ایستگاه سه راه خیام پرده یا بنری نصب نمیکند تا اعلام شود کرایه بر حسب تاکسی متر است؟ رانندگان تاکسی در این ایستگاه کرایه را با مسافر مشخص میکنند.» به دنبال پیگیری درخواست این شهروند، رئیس اداره سامان دهی خطوط و حمل و نقل تاکسی رانی شهرداری مشهد نیز میگوید: با توجه به بررسیهایی که انجام داده ایم مسافران به QR روی تابلو توجه نمیکردند به همین دلیل داخل تاکسیهای خطوط سه راه خیام برچسب کرایه را قرار داده ایم.
جواد نقابتی بیان میکند: به این ترتیب وقتی مسافر که داخل خودرو مینشیند مشخص است که مثلا تا سه راه ارشاد یا چهارراه خیام یا میدان سپاد چقدر باید کرایه پرداخت کند.
وی میافزاید: اگر رانندهای برچسب کرایه را از داخل ماشین برداشته باشد، مسافر گلایه خود را به شماره ۱۳۷ اعلام کند تا بعد از بررسی با راننده متخلف برخورد شود.
وی میگوید: در این مسیر رئیس خط داریم و اگر شهروند با مشکلی برخورد کرد میتواند همان جا اطلاع دهد تا رسیدگی انجام شود.
همایون محمدیان، مدیر روابط عمومی سازمان تاکسی رانی مشهد در این باره میگوید: در گذشته این بنر نصب شده، اما متأسفانه از سوی شهروندان یا تاکسی رانها جمع شده است. در هر حال رانندگان ملزم به استفاده از تاکسی متر هستند.
وی میافزاید: در این زمینه تعارفی هم نداریم در صورت عدم استفاده از تاکسی متر با راننده متخلف برخورد خواهد شد.
محمدیان درباره دیگر امکان ایجاد شده برای مسافران بیان میکند: در تابلوهای ایستگاههای تاکسی رانی QR داریم که مسافران میتوانند با اسکن آن وارد درگاه شوند و با وارد کردن مبدأ و مقصد خود مسافت و مبلغ کرایهای را که در آن لحاظ شده است ببینند.