سیل ارتباط سبزوار با مرکز بخش "روداب" را قطع کرد (۲۱ اردیبهشت) جزییات کمتر شنیده شده پرونده یسنا از زبان خبرنگاری که گم شدن او را رسانه‌ای کرد نجات رانندگان نیسان و وانت از درون سیلاب توسط آتش نشانان (۲۱ اردیبهشت) ممنوعیت‌های دارویی سفر حج اعلام شد رییس سازمان نظام پزشکی مشهد: متوسط رشد تعرفه سالانه در حدود ۲۱ درصد است و نرخ تورم ۵۰ درصد آیا مدارس مشهد فردا (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ آیا مدارس تهران فردا (شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعطیل است؟ جزئیات خسارت‌های وقوع سیل در کلات | خللی در برگزاری دومین مرحله انتخابات به وجود نیامد (۲۱ اردیبهشت) توضیحات مدیریت بحران خراسان رضوی درباره خسارت‌های سیل اخیر | بارش ۴۷ میلی‌متر باران در مشهد (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی خسارت حدود ۷۰ درصدی سیل به اراضی کشاورزی و باغی بردسکن + ویدئو (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امدادرسانی آتش‌نشانی مشهد به ۱۶۱ مورد عملیاتی در پی بارش شدید باران (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحات بخشدار مرکزی مشهد در پی وقوع سیل در روستای ده‌غیبی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سد «سراب» صالح‌آباد خراسان‌رضوی پس از سال‌ها سرریز شد پیش‌بینی رگبار باران در نقاط مختلف کشور | افزایش دما تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره گروگان‌گیری در پالادیوم + جزئیات و عکس پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (٢١ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | خروج سامانه بارشی و افزایش دما در استان بازداشت ۲ اخاذ مامورنما در مشهد ثبت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی در ۵ شهر خراسان رضوی (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) گرفتار شدن خودرو به همراه ۴ سرنشین داخل سیلاب در حاشیه شهر مشهد (۲۰ اردیبهشت)
سرخط خبرها

صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی (۲۷ آبان ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۹۵۱۸۸
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
صدور هشدار نارنجی هواشناسی در خراسان رضوی (۲۷ آبان ۱۴۰۲)
اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در اطلاعیه‌ای به دلیل افزایش آلاینده‌های جوی و ایجاد شرایط ناسالم برای تمام گروه ها، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز شنبه اعلام کرد: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود میانگین شاخص آلاینده‌های جوی (AQI) در شهرستان مشهد روند افزایشی داشته باشد و تا اواخر وقت روز یکشنبه در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گیرد.

این اطلاعیه در توصیف شرایط سامانه جوی افزود:روند افزایش میانگین آلاینده‌های جوی از روز شنبه آغاز شده است و تا پایان وقت روز یکشنبه ادامه دارد.

این اطلاعیه در خصوص اثرات مخاطره آمیز شرایط جوی اعلام کرد: افزایش میانگین غلظت آلاینده‌ها (ذرات PM) در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها در شهر‌های بزرگ و صنعتی به ویژه در شهرستان مشهد مقدس قابل پیش بینی است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه ضمن توصیه به مدیریت کاهش منابع آلاینده خواسته است تا از تردد و فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به‌ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی خودداری شود.

هشدار زرد رنگ هواشناسی به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد و ممکن است در سفر‌ها و انجام کار‌های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند.

هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد آمادگی لازم داشته باشند. از سوی دیگر مسوولان نیز در جریان این هشدار‌ها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد؛ در این نوع از هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی رنگ برای آماده‌باش دستگاه‌های مسوول جهت مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است به این معنی که یک پدیده جوی می‌تواند خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد از این‌رو با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌شود تا وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات ناشی از وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->