ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

جریمه پزشکان درصورت دریافت هرگونه وجه بیش از تعرفه مصوب

  • کد خبر: ۱۹۵۹۵۵
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
جریمه پزشکان درصورت دریافت هرگونه وجه بیش از تعرفه مصوب
دریافت هرگونه وجه از بیماران بیش از تعرفه‌های مصوب وزارت بهداشت توسط پزشک و همچنین پرداخت هرگونه وجه توسط بیمار خارج از صندوق حسابداری در بیمارستان‌ها ممنوع است.

به گزارش شهرآرانیوز، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی در بیانیه‌ای مشترک ضمن تأکید بر ممنوع بودن دریافت هرگونه وجه از بیماران، بیش از تعرفه‌های مصوب سالانه و خارج از چرخه قانونی اظهار کرد: به طور حتم در صورت تخلف، اقدامات قانونی از سوی مراجع قانونی اعمال خواهد شد.

محمود شبستری و علیرضا صداقت، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی در این بیانیه ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت‌های ایثارگرانه جامعه خدوم و فرهیخته پزشکی در ارائه خدمت به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی آورده‌اند: به مدد پزشکان در گروه‌های مختلف، امروز استان خراسان رضوی به ویژه مشهد مقدس به یکی از مراکز ارجاع در بسیاری از خدمات پزشکی تبدیل شده است و سالانه علاوه بر مجاوران، هزاران زائر از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور برای پیگیری روند درمان خود به این شهر مراجعه می‌کنند.

در این میان تعداد بسیار اندکی از پزشکان با دریافت وجوهی مازاد بر تعرفه‌های مصوب، به‌خصوص اعمال جراحی مداخله‌ای به شکل‌های متفاوت یا مداخلات پزشکی غیرقانونی اعتبار و حیثیت جامعه خدوم پزشکی را هدف قرار داده‌اند که لازم است در این خصوص اقداماتی برای صیانت از اعتبار پزشکان و همچنین حقوق بیماران صورت گیرد.

بر این اساس در راستای رعایت حقوق گیرندگان خدمات تشخیصی و درمانی در بیمارستان‌های بخش خصوصی و دولتی کشور و اجرای دقیق تعرفه‌های مصوب هیئت وزیران، دریافت هرگونه وجه مازاد بر تعرفه‌های مصوب توسط پزشکان ممنوع است و به طور حتم در صورت اطلاع یا مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد

طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی مجازات‌های مندرج در قانون تعزیرات بخش پزشکی، در سال ۱۴۰۱ تا ۵ برابر افزایش یافته است. بر این اساس پزشک متخلف در مرحله اول ۱۰ برابر میزان تخلف (اضافه دریافت) و در مرحله سوم ۵۰ برابر میزان تخلف جریمه خواهد شد و ضمن تشکیل پرونده و ارسال به سازمان تعزیرات در صورت تکرار تخلف و به موجب آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای شاغلان حرفه‌های پزشکی، پزشک متخلف از فعالیت در حرفه پزشکی از سه ماه تا یک سال محروم خواهد شد.

همچنین در این بیانیه ضمن تأکید بر تشدید برنامه‌ها و فعالیت حوزه‌های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی از عموم مردم خواسته شده است در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه، مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع دهند.

منبع: وب‌دا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->