تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌
سرخط خبرها

قدردانی بایدن از قطر و مصر برای توافق با حماس

  • کد خبر: ۱۹۷۰۶۵
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲
قدردانی بایدن از قطر و مصر برای توافق با حماس
رئیس جمهور امریکا از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برای تمدید دو روزه توقف موقت درگیری ها در غزه قدردانی و اعلام کرد: تا ازمان آزادی همه گروگان‌ها به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: من در چند روز گذشته عمیقاً متعهد به نتیجه دادن این توافق که با میانجیگری و دیپلماسی گسترده آمریکا بدست آمده است، بوده ام.

وی افزود: «تاکنون بیش از ۵۰ گروگان آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان بازگردانده شده اند. افراد آزاد شده شامل کودکان خردسال، مادران و مادربزرگ ها هستند. یکی از آنها دختر کوچک آمریکایی به نام ابیگیل بود که پس از کشته شدن پدر و مادرش در مقابل چشمانش و گروگان گرفتن وی توسط تروریست های حماس در ۷ اکتبر در دوران اسارت چهار ساله شد. من با خانواده ابیگیل پس از آزادی او صحبت کردم، و ما از نزدیک با شرکای اسرائیلی خود همکاری می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که او مراقبت و حمایت لازم را دریافت می کند.»

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: وقفه های بشردوستانه درگیری ها همچنین باعث افزایش قابل توجه ارسال کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان بیگناهی ی شده است که در سراسر نوار غزه در رنج هستند. آمریکا کمک بشردوستانه را به غزه هدایت کرده است. ما از وقفه در نبرد برای افزایش حجم کمک‌های بشردوستانه به غزه استفاده کامل می‌کنیم و به تلاش‌های خود برای ساختن آینده‌ای با صلح و کرامت برای مردم فلسطین ادامه خواهیم داد.

بایدن ادامه داد: «امروز می‌خواهم مجدداً از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، امیر شیخ تعمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و عبدالفتاح السیسی رییس‌جمهور مصر به خاطر تعهدشان به این روند و دستیابی به توافق برای تمدید وقفه درگیریها در آینده تشکر کنم. ما تا زمانی که همه گروگان‌هایی که در دست تروریست‌های حماس هستند، آزاد نشوند، به تلاشهای خود ادامه می دهیم.»

به دنبال پایان مهلت توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان اسرائیل و حماس، قطر به عنوان یکی ازکشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است.

جنبش حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای دو روز دیگر بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسید.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت ۴ روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

آتش‌بس موقت چهار روزه میان رژیم اسرائیل و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح جمعه برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ و سوم آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شد. این آتش بس موقت قرار بود روز پنج‌شنبه ساعت ۱۰ به وقت محلی در غزه اجرایی شود که به دلیل آنچه مسائل فنی و لجستیک عنوان شده با یک روز تاخیر از امروز جمعه در غزه اجرایی شد.

ششم آذر ماه برابر ۲۷ نوامبر چهارمین روز اجرای وقفه موقت و توافق میان اسرائیل و حماس برای آزادی اسرای فلسطینی و اسرائیلی است و کاخ سفید اعلام کرد که اسرائیلی‌ها موافقت کرده اند در ازای آزادی گروگان های بیشتر و کمک‌های های امدادی بیشتر، به توقف جنگ در غزه ادامه دهند.

گروههای مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه بوده و حمایت غرب از این رژیم به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی داده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->