تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دهک‌بندی مردم عادلانه می‌شود؟

  • کد خبر: ۱۹۷۸۹۸
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹
دهک‌بندی مردم عادلانه می‌شود؟
مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت اطلاعات تکمیلی مردم نظیر داده‌های ثبتی ملک را موجب دهک بندی عادلانه‌تر و ارائه خدماتی مطلوب دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا قیومی با اشاره به این که بانک اطلاعات رفاه ایرانیان هر ۶ ماه یک بار به‌روز می‌شود، گفت: در بررسی داده‌ها از دیگر بانک‌های اطلاعاتی نیز استفاده می‌شود؛ یکی از اطلاعات در حوزه املاک است این در حالیست که داده‌های مربوط به اسناد دقیق نبوده و یا مبتنی بر اطلاعات مورد نیاز بانک رفاه ایرانیان نیست.

وی با بیان اینکه در دهک بندی‌ها با شاخص‌های اقتصادی مردم روبه‌رو هستیم ادامه داد: برخی داده‌ها کامل نیست، اما نیازمند به‌روز رسانی داده‌ها و استانداردسازی آن‌ها هستیم تا دهک بندی به درستی اجرایی شود تا افراد ذی نفع نیز در دهک‌های مورد نیاز خود قرار گیرند. تعدادی از شاخص‌های مورد بررسی بانک اطلاعاتی کاملی دارند حال آنکه در برخی داده‌ها نواقصی داریم که نیاز است تکمیل شوند.

قیومی ادامه داد: بانک اطلاعات رفاه در اختیار حاکمیت بوده و محرمانگی آن حفظ می‌شود و قبلا نیز این اتفاق افتاده و صرفا برای حوزه رفاه مردم مورد تدبیر قرار می‌گیرد؛ البته طبیعی است که کمک می‌کند تا نیازمندان را بشناسیم و در سیاست گذاری حمایتی، برخورد به هدف دقیق‌تر صورت گیرد.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمند سازی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به اینکه چگونه باید ملاکان گمنام را در کنار زحمت کشانی قرار داد که با عرق جبین توانایی کسب مال یا منزلی را پیدا کرده‌اند، گفت: استاندارد سازی جمع آوری داده صورت گرفته و تا حدودی توانسته‌اند اقدامات خوبی انجام دهند و برخی داده‌ها نیز از دستگاه ذی ربط در اختیار نیست. این نکته نیز درست است، چون برخی داده‌ها ثبتی و برخی دیگر غیر ثبتی است و برای همه این‌ها استاندارد سازی صورت می‌گیرد تا کمترین تبعیض اتفاق افتد.

قیومی خاطرنشان کرد: اطلاعات در قالب یک سرویس قرار می‌گیرد و به کمک حوزه‌های دیگر نظیر بیمه‌ای می‌آید و سازمان ذی ربط نیز شاید نیاز داشته باشد یکسری اطلاعات تکمیلی بگیرد و اگر داده‌ها به سرعت برسد تا پایان سال به وضع مطلوبی می‌رسیم که شاید عالی نباشد، ولی قابلیت دارد که مردم از نوع دهک بندی راضی باشند.

وی در برنامه‌ای رادیویی اضافه کرد: آگاه سازی و اقناع مردم مهمترین قدم برای سیاست گذاری حمایتی و ارائه خدمت مطلوب است و اگر دستگاه‌های ذی ربط همراه هم بوده و مردم اطلاعات ثبتی خود را بیشتر کنند، به نتیجه مطلوب‌تر خواهیم رسید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->