فعالیت بیش از ۱۷۰ معلم دارای معلولیت در مدارس خراسان رضوی سامانه مشخصات دانشجویان دارای معلولیت تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ فعال است واریزی جدید برای مددجویان و معلولان بهزیستی لغو شد (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی تعداد شهروندان مشهدی دارای معلولیت به ۶۰ هزار نفر رسید ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه معلولان | زمان آزمون تغییر کرد واریز مبالغ نامشخص بهزیستی برای معلولان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) سهمیه خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی معلولان سراسر کشور مشخص شد مستمری حق پرستاری فروردین ۱۴۰۳ معلولان همراه با مابه‌التفاوت واریز شد + مبلغ مستمری (۲۷ فروردین) مستمری کمک هزینه لوازم بهداشتی فروردین ۱۴۰۳ معلولان بدون افزایش واریز شد واریز علی‌الحساب کمک‌هزینه معیشت ماده ۲۷ معلولان (۲۶ فروردین ۱۴۰۳) مستمری فروردین ۱۴۰۳ معلولان با افزایش ۳۰ درصدی واریز شد (۲۵ فروردین ۱۴۰۳) استقرار بیش از هزار صندوق دریافت فطریه در مشهد | مبالغ فطریه به نیازمندان اختصاص خواهد یافت واریز مستمری فروردین ۱۴۰۳ مددجویان بهزیستی شایعه است | مستمری کمیته امداد واریز شد شمار معلولان ذهنی و اوتیستیک در مشهد به بیش از ۱۶ هزار نفر رسید تفاوت فاحشِ حق پرستاری معلولان و حق پرستاری جانبازان در سال ۱۴۰۳ قدرِ سکوت | مراسم آخرین شب قدر ۱۴۰۳ ویژه ناشنوایان برگزار شد + ویدئو اوتیسم چیست؟ | نگاهی به چالش ها و فعالیت ها در حوزه اوتیسم تجهیز و بهره‌برداری از ۲مرکز جدید آموزش طیف اوتیسم در خراسان رضوی واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به عدم واریز عیدی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد
سرخط خبرها

خودروسازان داخلی از استانداردسازی خودرو ویژه معلولان اطلاعی ندارند

  • کد خبر: ۱۹۸۰۸۹
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
خودروسازان داخلی از استانداردسازی خودرو ویژه معلولان اطلاعی ندارند
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای نخستین‌‎بار استانداردسازی خودروها برای معلولان مصوب شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛  علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در جریان یکصدونودوهفتمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس آمایش‌ها ممکن است ۱۰ درصد هر جامعه‌ای معلول باشد و باید ائتلاف جمعی بین مردم و دولت شکل بگیرد تا بتوان خدمت‌رسانی به معلولان را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه به‌زودی نخستین آزمون استخدامی افراد معلول در کشور برگزار می‌شود، گفت: ۴هزار و ۳۰۰ نفر از نخبگان جذب تمام دستگاه‌ها خواهند شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور به عضویت شهردار تهران در شورای اجتماعی کشور اشاره کرد و افزود: پس از سال‌ها بیستم آذرماه این جلسه برگزار و از شهردار تهران درخواست کردیم که در این جلسه حضور پیدا کند.

قادری همچنین به آمار تصادفات جاده‌ای در سطح کشور اشاره کرد و گفت: سالانه ۶۰ هزار نفر به دلیل تصادفات جاده‌ای به جمع معلولان کشور اضافه می‌شوند و سازمان بهزیستی به بحث معلولیت پیش از تولد و بحث ژنتیک وارد شده است و در دوران سالمندی به افراد و پس از آن به خانواده‌ها خدمات ارائه می‌دهد.

وی در خصوص استانداردسازی خودرو‌ها ویژه معلولان تصریح کرد: برای اولین بار استانداردسازی خودرو‌ها برای معلولان مصوب شده و این در حالی است که خودروسازان در جریان نبودند که چه اقداماتی برای خودرو معلولان در نظر بگیرند.

در ادامه جلسه برخی از اعضای شورای شهر تهران در ارتباط با گزارش ارائه شده از سوی قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور مطالبی را مطرح کردند.

مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به انتخاب شهردار تهران به عنوان دستیار رئیس جمهور در ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: این یک فرصت است و درخواست ما این است که شهردار تهران گزارشی را در این حوزه به شورا ارائه کند.

وی گفت: بخش عمده‌ای از معلولیت‌ها مربوط می‌شود به حوادث ترافیکی و شهردار تهران می‌تواند با اصلاحات ترافیکی از افزایش تعداد معلولان جلوگیری کند.

زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز در جلسه امروز در واکنش به اظهارات رئیس سازمان بهزیستی گفت: تعامل شورا و شهرداری با بهزیستی می‌تواند به عنوان الگویی در کشور مورد استفاده قرار گیرد و لذا درخواست می‌شود که این تعامل افزایش یابد.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز گفت: در ماده دو قانون حمایت از معلولان وظایفی برای نهاد‌ها و مجتمع‌های مسکونی در نظر گرفته شده است و در صدر پایان کار طراحی ساختمان‌ها برای معلولان بررسی می‌شود هرچند سازه‌های اجرایی در ساختمان‌ها هنگام صدور پایان‌کار نصب و پس از صدور جمع‌آوری می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->