مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

جان بولتون: نباید این تصور برای جهان ایجاد شود که طالبان مشروع هستند

  • کد خبر: ۱۹۸۲۵۸
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
جان بولتون: نباید این تصور برای جهان ایجاد شود که طالبان مشروع هستند
مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا گفته است که نباید برای جهان تصوری ایجاد شود که به نحوی قبول کند طالبان مشروعیت دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، جان بولتون در مصاحبه با صدای آمریکا به اظهارات اخیر حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان واکنش نشان داده است.

کرزی اخیرا در مصاحبه با یک رسانه ژاپنی با سرنگونی رژیم طالبان از طریق زور مخالفت کرده و گفته است که باید روی اصلاح سیاست این گروه کار شود.

کرزی گفته است: ما خواهان فروپاشی رژیم یا انشعاب آن نیستیم. ما به اندازه‌ کافی [تجربه‌] آن را در افغانستان داشته‌ایم. ما خواهان بهبود در سیاست هستیم. ما می‌خواهیم که همه‌ افغان‌ها برای ساختن آینده گرد هم آیند.

این اظهارات کرزی واکنش‌های گسترده فعالان مدنی و مخالفان طالبان را به همراه داشت.

جان بولتون هم سخنان کرزی را تأسف‌بار و عقب‌گرد خوانده است.

او گفته است: جای تاسف است، زیرا [این گونه اظهارات]به مردم در سراسر جهان این تصور را می‌دهد که اگر کرزی می‌تواند با طالبان زندگی کند، پس بقیه ما هم [زندگی]کنیم.

به گفته این مقام پیشین امریکایی اکثریت مردم افغانستان همانند کرزی فکر نمی‌کنند.

او فزوده است: فکر می‌کنم این [اظهارات کرزی]مشابه نسخه‌های بدبینانه سایر مردم است که می‌گویند نمی‌توان طالبان را سرنگون کرد، از زور استفاده نکنید، فقط دست از مقاومت بردارید.

مشاور پیشین امنیت ملی امریکا علاوه کرده است که شهروندان افغانستان در خارج نباید ناامید شوند.

بولتون تأکید کرده است که نباید برای جهان تصوری ایجاد شود که ما به نحوی قبول کنیم که طالبان مشروع هستند.

او در بخش دیگری از مصاحبه خود گفته است که حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان یک مشکل است، اما به باور او مشکل اصلی در این کشور طالبان است.

جان بولتون گفته است که در حالی که توجه جهان به سایر کشور‌ها از جمله شرق میانه و اوکراین متمرکز است، ممکن است که طالبان چنین تصوری داشته باشند که این یک دوره آسیب‌پذیری برای ایالات متحده و سایر کشور‌ها است.

به باور بولتون وضعیت موجود برای تروریست‌ها یک فرصت عالی است.

این مقام پیشین آمریکایی همچنین گفته است که ایالات متحده در مورد تروریست‌های خارجی چیزی نمی‌داند، زیرا ما در افغانستان حضور نداریم.

او خروج نیرو‌ها‌ی امریکا و ناتو از افغانستان را یک اشتباه و تراژدی خوانده است و افزوده است که حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان، همین حالا تهدید حمله به ایالات متحده است.

از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، بار‌ها گزارش‌هایی در مورد حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در کشور منتشر شده و گفته شده است که این گروه به آنان پناه داده است. طالبان این گزارش‌ها را رد کرده‌اند.

منبع: اطلاعات روز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->