اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از آسیا؟

  • کد خبر: ۱۹۹۹۹۱
  • ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از آسیا؟
موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وارد فاز جدیدی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دو باشگاهی که همچنان با مالکیت وزارت ورزش به کار خود ادامه می‌دهند و همین موضوع دیگر نگرانی‌ها را بابت حذف این دو تیم از آسیا افزایش داده است.

مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای چندی پیش گفته بود: «جلسه‌ای با کارشناسان AFC داشتیم که آن‌ها تأکید کردند این موضوع برای امسال باید حتماً حل شود. این نکته را به وزیر ورزش و سایر دوستان اطلاع دادیم و گفتیم موضوع مالکیت مشترک این دو باشگاه باید حل شود. از وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی خواهش می‌کنم این قضیه را جدی بگیرند تا به‌صورت اساسی حل شود».

فدراسیون فوتبال سال گذشته در مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا مستنداتی از روند خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به این کنفدراسیون ارائه و توضیح می‌دهد که تاکنون ۱۰ درصد از سهام این دو باشگاه از طریق بورس به فروش رفته و روند واگذاری مابقی سهام نیز در حال انجام است. همچنین به AFC مدارک دو فراخوان دیگر برای واگذاری سهام سرخابی‌ها ارائه شده که به دلیل عدم وجود خریدار بی‌نتیجه بوده و به همین دلیل تضمین داده شده تا سال بعد روند واگذاری دو باشگاه به نتیجه برسد و اقداماتی در این زمینه انجام شود. اتفاقی که تا این لحظه رخ نداده و هیچ پیشرفت عملی در روند واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حاصل نشده است.

فدراسیون فوتبال مدارکی از روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها را از وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی دریافت کرده و عیناً این مدارک را در اختیار AFC قرار داده است. براساس آن، کنفدراسیون فوتبال آسیا سال گذشته از بحث مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس چشم‌پوشی کرد و در نهایت نیز مجوز حرفه‌ای باشگاه پرسپولیس صادر شد، اما مجوز آبی‌پوشان به دلیل بدهی خارجی صادر نشد.

عدم پیشرفت در واگذاری سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باعث شده صدور مجوز حرفه‌ای این دو باشگاه برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا به شدت در خطر باشد. موضوعی که مسئولان AFC نیز در گفتگو با مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به آن اشاره کرده و خواستار ارائه مدارک جدید از روند پیشرفت خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس شده‌اند. همچنان روند واگذاری دو باشگاه در وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی مسکوت مانده و تنها موضوع رخ داده اظهارنظر وزیر ورزش و انتشار آگهی واگذاری است، اما اینکه در این شرایط اقتصادی و با توجه به وضعیت بسیار بد مالی و بدهی پرسپولیس و استقلال خریداری پیدا شود جای ابهام دارد. به نظر می‌رسد مسئولان باید هر چه سریع‌تر چاره‌ای بیندیشند تا کار به روز‌های آخر کشیده نشود و تضمین خطرناکی که داده شده به خوبی اجرایی شود تا شاهد حذف دو تیم پرطرفدار نباشیم.

منبع: خبر ورزشی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->