سرخط خبرها

«رورانس» روی صحنه تماشاخانه شمایل (۲۹ آذر ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۱۲۰۲
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
«رورانس» روی صحنه تماشاخانه شمایل (۲۹ آذر ۱۴۰۲)
نمایش «رورانس» به نویسندگی و کارگردانی نوید اسدیان، از امشب روی صحنه تماشاخانه شمایل می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایش «رورانس» به نویسندگی و کارگردانی نوید اسدیان، از امشب ۲۹ آذر تا ۵ دی بر روی صحنه تماشاخانه شمایل می‌رود.

این تئاتر، بعد از ماهرخ، فراموشی، مستند محمودآقا، درخت و... ششمین کار این کارگردان است که بر روی صحنه می‌رود. در ادامه به بهانه آغاز اجرای این نمایش گفتگوی مختصری با این کارگردان ترتیب داده‌ایم.

کارگردان نمایش رورانس درباره موضوع این نمایش گفت: ایده این کار حاصل دغدغه قدیمی من درباره جوانان و مشکلات اجتماعی آن‌ها است. در این نمایش، ما چندین داستان را به تئاتر، بازیگری و تئاتر درمانی ارتباط می‌دهیم. اما دغدغه اصلی ما، قشر متوسط جامعه است که مردم عادی درگیر آن هستند.

نوید اسدیان توضیح داد: در تقسیم‌بندی ذهن من، تکلیف افراد فقیر و ثروتمند مشخص است. اما قشر متوسط که ۶۰ الی ۷۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهد و روزبه‌روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. برداشتی که جامعه از قشر متوسط دارد با آن چیزی که در حقیقت وجود دارد متفاوت است. برای آنکه بتوانند آن را جبران کنند دست به کارهایی می‌زنند که به مشکلاتشان می‌افزاید. این نمایش، حاصل یک دغدغه بود که ما آن را برای اولین بار در جشنواره استانی اجرا کردیم و در بخش نمایش‌نامه‌نویسی نامزد شد.

این کارگردان افزود: غالب تیم ما، از قشر جوان جامعه هستند. در این نمایش افتخار همکاری با آقای محمود کریمی، از قدیمی‌های تئاتر مشهد را داشتیم اما دیگر اعضای تیم، تازه ورود کرده‌ و در حال کسب تجربه‌اند.

وی در باره اسم این نمایش نیز اظهار کرد: نام تئاتر، رورانس بوده و این کلمه به معنای اجرای پایانی تئاتر است. در دل نمایش نیز از این مفهوم استفاده شده است.

این کارگردان درباره ویژگی بارز این تئاتر نیز به حضور ۳۰ بازیگر بر روی صحنه اشاره کرد و گفت: از مردم خواهشمندم از تمامی تئاترها حمایت‌کنند. بازیگران تئاتر، به این حمایت نیاز دارند. 

به گفته اسدیان، در طول هفته آینده، یک سانس از اجرا را قرار است به عکاسان و اصحاب رسانه اختصاص داده و در پایان نیز بستر پرسش و پاسخ را با اعضای تیم فراهم می‌شود.

 نمایش «رورانس» هر شب در دو سانس ۱۹:۳۰ و ۲۱ روی صحنه می‌رود.

تماشاخانه شمایل در خیابان پاستور، پاستور ۱۱ واقع شده است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->