ثبات قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار مشهد از ابتدای سال ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز جمعه (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ تا هفت روز دیگر | برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت اشتغال در صنایع غذایی بی‌نظیر است پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد درپی قانون‌شکنى‌های متعدد لیست قیمت انواع میوه‌ در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | کاهش قیمت میوه محسوس‌تر می‌شود کشف کارگاه تولید آبلیمو و آبغوره تقلبی در محدوده بلوار شهید طرحچی مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + عکس قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تعطیلی طلافروشی‌های مشهد در ۱۵ اردیبهشت قطعی گاز و برق معضل کارخانه‌های سیمان خراسان رضوی یک پیش بینی مهم از آینده طلا اجاره‌نشینی با ماهانه بیش از ۱۰ میلیون در منطقه رضاشهر مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) چند درصد چک‌ها در اسفند سال گذشته برگشت خورد؟ وزیر نیرو خبر داد: مهم‌ترین دلیل ناترازی انرژی برق در کشور بی توجهی به اقتصاد انرژی است نکات کلیدی در انتخاب صندوق‌های طلا قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بازگشت زائران عمره به کشور وام مسکن ۲ میلیاردی با اقساط نجومی | وام مسکن، مُسکن هم نیست، چه برسد به درمان! ال ۹۰ ایرانی رونمایی شد + عکس و مشخصات کامل مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود و چه مقدار است؟ + اینفوگرافی ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است
سرخط خبرها

بازار خودرو؛ آماده افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها تا شب عید (۵ دی ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۰۲۲۵۹
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
بازار خودرو؛ آماده افزایش ۱۰ درصدی قیمت‌ها تا شب عید (۵ دی ۱۴۰۲)
یک کارشناس بازار خودرو گفت: در حال حاضر به دلیل عرضه قطره چکانی خودرو از سوی کارخانجات به بازار، قیمت با رشد ۵ درصدی مواجه بوده و با ادامه این روند، تا شب عید پیش بینی می‌شود که قیمت ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش شهرآرانیوز، فیروز نادری با اشاره به وضعیت فعلی بازار خودرو گفت: در شرایط کنونی به دلیل مجموعه سیاستگذاری‌ها و رفتار‌هایی که خودروسازان در بازار دارند، قیمت‌ها ۵درصد رشد یافته و به اصطلاح بازار شیرین شده است.

وی علت اصلی افزایش قیمت‌ها را عدم تحویل خودرو از سوی ایران‌خودرو دانست و گفت: عرضه پژو پارس معمولی و پژو پارس TU ۵ در بازار کم شده است و قیمت این دو مدل به یکباره افزایش پیدا کرده؛ این در حالی است که بر اثر این اتفاق، قیمت پژو پارس معمولی که ۵۰۰ میلیون تومان بود، به رنج ۵۴۰ تا ۵۵۰ میلیون شده و پژو پارس TU ۵ از ۶۳۰ به ۶۸۰ میلیون تومان رسیده است.

به گفته نادری دلیل دیگر افزایش قیمت خودرو، قراردادن سیستم ESP برای یکسری ماشین‌ها است که سبب فاصله قیمتی ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی این خودرو‌ها با نمونه‌های موتور مستقیم شده و در بازار تنش ایجاد کرده است.

این کارشناس بازار خودرو می‌گوید: دلار افزایش قیمت نداشته، حتی در برخی مواقع کاهشی هم بوده، این در حالی است که ماشین‌های چینی افزایش قیمت نداشته، اما قیمت خودرو‌های داخلی با کاهش عرضه از سوی شرکت‌ها رشد کرده است؛ بنابراین اگر با همین روند پیش برود تا شب عید قیمت خودرو ۱۰ درصد رشد خواهد کرد.

این فعال بازار خودرو درباره حباب قیمت خودرو نیز گفت: تقریبا اکثر ماشین‌ها ۵۰ تا ۶۰ میلیون حباب قیمتی دارند، کاهش عرضه سبب شده تا قیمت خودرو کمتر نشود؛ این در حالی است که اوایل سال عرضه بالا و تقاضا کم بود، اما الان عرضه کم شده و تقاضا بیشتر شده است.

وی اظهار داشت: اگر واردات خودرو‌های کارکرده عملیاتی می‌شد در کاهش قیمت خودرو بسیار تاثیر می‌گذاشت. در حال حاضر خودرو‌های نو هم با تاخیر و طی کردن یک فرآیند اداری طولانی تحویل می‌شود که این روند بازار را متشنج می‌کند.

این کارشناس حوزه خودرو با تاکید بر عرضه قطره‌چکانی خودرو‌های وارداتی گفت: ماشین‌های وارداتی که با قیمت ۲ میلیارد تومان تحویل مشتری شده در بازار آزاد به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع: اقتصادآنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->