سرخط خبرها

۵۰۰ وسیله گرمایشی میان خانواده‌های نیازمند خراسان رضوی توزیع می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۴۶۱۸
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
۵۰۰ وسیله گرمایشی میان خانواده‌های نیازمند خراسان رضوی توزیع می‌شود
در قالب طرح «دلگرمی احسان» حدود ۵۰۰ دستگاه لوازم گرمایشی، با محوریت مساجد در میان افراد نیازمند استان توزیع می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز در قالب پویش ملی اهدای وسایل گرمایشی به مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور، «دلگرمی احسان»، حدود پانصد دستگاه لوازم گرمایشی، با محوریت مساجد در میان افراد نیازمند استان توزیع می‌شود.

اهدای این وسایل، کاری است که به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قرارگاه جهادی محرومیت‌زدایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و همکاری گروه‌های جهادی خراسان‌رضوی انجام می‌شود.

آمار دقیقی از مستحقان واقعی نداریم

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: پیشنهادم این است که خیریه‌ها هدفمند شوند و هر‌کدام از گروه‌ها در حوزه خاصی (مانند وسایل گرمایشی، حوزه معیشتی و‌...) فعال شوند تا با استفاده از یک بانک اطلاعاتی، توزیع عادلانه صورت بگیرد؛ به‌این‌معنا که برخی افراد از دو جا کمک‌هزینه معیشت دریافت نکنند و برخی دیگر از کمک محروم نشوند.

محسن داوری با بیان اینکه این اقدامات ریا نیست، بلکه باید این کار‌ها بیان شود تا مردم بدانند چنین اقداماتی نیز در جامعه ما در حال انجام است، افزود: اکنون نمی‌دانم در مشهد چقدر مستحق، به معنای کسی که دریافت‌کننده کمک مستمر باشد، داریم. یا تعداد زیادی از افراد در مشهد مستحق هستند، یا ما دچار اشکال شده‌ایم؛ زیرا با وجود اینکه گروه‌های زیادی به نیازمندان کمک می‌کنند، هنوز هم درخواست‌های مردمی برای کمک زیاد است.

سامان‌دهی خیریه‌ها ضروری است

وی با اشاره به لزوم سامان‌دهی خیریه‌ها، بیان کرد: باید هر گروه جهادی که در این زمینه فعالیت می‌کند، آورده‌ای برای کمک داشته باشد تا کار بیشتر پیش برود. ضمن اینکه فرمانداری نیز این آمادگی را دارد که به کمک گروه‌های جهادی بیاید تا به‌جای خرید از دلال، محصولات را با قیمت کمتری بدون سود از کارخانه‌ها دریافت کنند و ثمره این کمک‌ها به افراد بیشتری ارائه شود.

داوری با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای القای این نکته که در کشور مشکلات بزرگی داریم، گفت: دشمن می‌خواهد بگوید که در کشور ما فساد نهادینه شده است، در‌صورتی‌که چنین نیست.

شناسایی گروه‌های برتر جهادی

مدیرکل ستاد فرمان امام (ره) خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اکنون بیش از هشتصد گروه جهادی ثبت‌نامی در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند، بیان کرد: قصد داریم از نظر عملکردی گروه‌های برتر جهادی (در شش ماه گذشته) را شناسایی کنیم و در فاز اول بنابر این ارزیابی، سهمیه اعطای کالا برای گروه‌های برتر را افزایش دهیم.

فرج‌ا... شوشتری تصریح کرد: در قالب پویش «دلگرمی احسان» حدود پانصد دستگاه لوازم گرمایشی از طریق گروه‌های جهادی با بودجه‌ای بالغ بر ۱۰‌میلیارد ریال به مردم نیازمند ارائه می‌شود. در زمستان امسال اقدام دیگری هم انجام خواهیم داد و آن تعمیر وسایل گرمایشی برای نیازمندان است که هماهنگی آن با کارخانجات استان صورت گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->