پلمب نانوایی متخلف در مشهد | آغاز دور جدید نظارت‌ها بر واحد‌های صنفی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) حواشی چای دبش ادامه دارد | دریافت ۱۴۳ وام فقط از یک بانک دولتی (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) گزارش جدید از بحران قطعه‌سازی | بدهی ۱۱ میلیاردی سایپا روی میز ۵ سال بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس | ۳ بار رفت و برگشت یک طرح بین مجلس و شورای نگهبان در ۲ سال جولان لوازم جانبی تقلبی موبایل در بازار | تفاوت بین نمونه اصلی و تقلبی برای خریدار تقریبا غیرممکن است کاهش چراغ‌خاموش ارائه تسهیلات بانک‌ها در خراسان رضوی قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی، (۲۷ شهریور ۱۴۰۴) اعلام شد مزایده ۶ هزار میلیاردی کالای تملیکی با عرضه خودروی داخلی و خارجی تا چه زمانی ادامه دارد؟ گرانی لبنیات ادامه دارد پیش‌بینی قیمت دلار برای پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ قیمت هر کیلو شمش طلا در بورس کالا بعد از یک ماه به ۱۱.۷ میلیارد تومان افزایش یافت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه پنجشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۴ نمایشگاه مشهد، آوردگاه ارتباط بی‌واسطه تولیدکننده و خریدار | بیست‌وچهارمین نمایشگاه عرضه مستقیم کالا آغازبه‌کار کرد نظام بانکی چطور ترمزِ جهش تولید مسکن را کشید؟ قانون مالیات بر خانه‌های خالی به بازار مسکن کمک نکرد مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی: تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات با پیام‌رسان‌های داخلی ممکن شد قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | تغییر محسوس قیمت‌ها وزیر جهاد کشاورزی: قیمت گوشت قرمز در اختیار ما نیست و مربوط به بازار است قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) | ثبات قیمت‌ها افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت میوه از باغ تا دست مشتری قیمت بلیت هواپیما اوج گرفت (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) افشای راز ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته به اقتصاد برنگشت جلسه شورای عالی کار باید فوراً تشکیل شود تا قدرت خرید کارگران جبران شود اتحادیه طلا درباره سکه‌های پارسیان جعلی در بازار هشدار داد سخنگوی صنف جایگاهداران: راهی جز واردات برای تأمین بنزین سوپر وجود ندارد کوچک‌تر‌های بورس به‌ پا خاستند | ازدست‌رفتن حمایت ۲.۶ میلیون واحدی (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) شرط سامانه جامع تجارت برای سرمایه‌گذاران خارجی: به ازای وارد کردن هر خودرو، در ایران ۳۰۰ هزار دلار سرمایه‌گذاری کنید ۹۷ درصد از کارگاه‌های کارگری امن نیستند سکه‌های پارسیان گران شدند (۲۶ شهریور ۱۴۰۴) + جدول قیمت
سرخط خبرها

معاون وزیر صمت: راه برون‌رفت از زیان‌دهی خودروسازان، تجدید ارزیابی دارایی‌هاست

  • کد خبر: ۲۰۵۱۵۶
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
معاون وزیر صمت: راه برون‌رفت از زیان‌دهی خودروسازان، تجدید ارزیابی دارایی‌هاست
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از گروه صنعتی ایران‌خودرو و تاکید بر حمایت از این گروه خودروسازی در جهت پیشبرد اهداف، زیان‌دهی خودروسازان را از چالش‌های مهم این صنعت خواند، گفت: چنانچه دخالت‌ها در این صنعت کمتر شود، می‌تواند عملکرد بهتری در مسیر توسعه داشته باشد.

به گزارش شهرآرانیوز بابک احمدی در نشست با مدیرعامل ایران‌خودرو و بازدید از خط تولید محصول جدید این گروه صنعتی، خودروسازی کشور را در میان صنایع داخلی، مایه افتخار خوانده و تصریح کرد: اساساً فعالیت در حوزه تولید، به‌خصوص در صنایع فنی و فناورانه، پیچیده است؛ این در حالی است که این صنعت می‌تواند عملکرد بهتری نیز داشته باشد، اما به شرط آنکه دخالت‌ها کم‌تر شده و اجازه دهند خودروسازی مسیر توسعه خود را پیش بگیرد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ضمن قدردانی از تلاش‌های این گروه صنعتی در جهت تثبیت و افزایش تیراژ تولید، گفت: نگرانی‌هایی در زمینه کاهش تولید وجود داشت که با اقدامات یک ماهه اخیر ایران‌خودرو، این نگرانی نیز رفع شده و تولید روند افزایشی خود را طی می‌کند.

وی زیان انباشته را از چالش‌های فعلی خودروسازان داخلی برشمرده و تاکید کرد: مسیر برون‌رفت از این چالش و در حقیقت زیان‌دهی ها، تجدید ارزیابی دارایی‌ها است؛ این اقدام بایستی با سرعت بیشتری صورت گیرد تا تهدید خروج از تالار اول بورس از میان برود.

این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاثیر سهام خودروسازان داخلی به ویژه ایران‌خودرو در عملکرد بازار سهام را بسیار بالا دانسته و گفت: هرگونه اتفاق بد پیرامون سهام ایران‌خودرو، سبب زیان شدید به بازار سرمایه خواهد شد.

احمدی افزود: ماه‌های پایانی سال برای خودروسازی بسیار پراهمیت است؛ اضافه شدن تیراژ تولید در کنار کاهش بهای تمام شده، افزایش کیفیت و توسعه محصول، اهمیت بالایی دارد و با تحقق اهداف تولید، نیاز بازار با شرایط بهتری تامین می‌شود.

برقی‌سازی خودروها، راهبردی اساسی است

رئیس هیات عامل ایدرو، برقی‌سازی خودرو‌ها را راهبرد جدی وزارت صمت عنوان و خاطرنشان کرد: این راهبرد مورد حمایت رئیس جمهور نیز قرار دارد؛ ایران‌خودرو باید به عنوان پرچم‌دار صنعت خودرو کشور در این مسیر پیشگام باشد و با محوریت این شرکت اقدامات موثری صورت گیرد. فرهنگ‌سازی برای خودروی برقی اقدام مهمی است؛ چنانچه ایران‌خودرو بتواند تولید خودرو برقی سال آینده را به ۲۰ تا ۳۰ هزار دستگاه برساند، راهگشا خواهد بود و این شرکت رسالت خود را در توسعه صنعت خودرو کشور به جای خواهد آورد.

احمدی بر نقش‌آفرینی شرکت تام (یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو) در ایجاد زیرساخت‌های شارژ خودرو‌های برقی تاکید کرده و گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی بایستی در زمینه همراه‌سازی نهاد‌های مرتبط نیز اقدام کرد.

ری‌را برقی، در مقایسه با نمونه‌های خارجی، خوب ظاهر شده است

در ادامه، معاون وزیر صمت از خط تولید ری‌را برقی که محصول جدید این گروه خودروسازری است نیز بازدیده کرده و پس از رانندگی با این محصول جدید ایران‌خودرو، اظهار کرد: ری‌را در مقایسه با سایر خودرو‌های برقی که با هدف ترویج فرهنگ استفاده از خودرو برقی وارد شده است، به لحاظ کیفیت، کارآمدی و ظرفیت‌های قوای محرکه، بسیار خوب ظاهر شده است. این خودرو با توجه به تشابه به پلتفرم نسخه بنزینی خود، با هدف بهره‌وری بالا و کاهش هزینه تولید و بهای تمام شده، منطقی طراحی شده است. ری‌را برقی در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان از لحاظ کیفیت و کمیت خودرو و همچنین رضایت صنعت‌گر و تولیدکننده با احتساب حاشیه سود منطقی تولید و عرضه خواهد شد.

احمدی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، طی سال آینده بتوانیم خیابان‌های کلان‌شهر‌هایی که آمادگی بهتری برای پذیرش خودرو برقی دارند را با رنگ و شکل متفاوتی ببینیم. باتوجه به اتفاقات خوبی که طی سال‌های اخیر در مجموعه گروه صنعتی ایران‌خودرو رخ داده، با برنامه‌ریزی صورت گرفته، به طور حتم در سال آینده محصولات جدیدی که از منظر کیفیت و اقتصاد براساس ذائقه بازار هستند، عرضه خواهند شد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->