کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

فناوری هوشمند اطلاعات در راه مبارزه با کرونا

  • کد خبر: ۲۰۵۵۷
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
فناوری هوشمند اطلاعات در راه مبارزه با کرونا
چین همزمان با اتخاذ تدابیر پزشکی و بهداشتی برای کنترل ویروس کرونا، از تکنولوژی و امکانات هوشمند هم برای مهار این بیماری که در حال همه گیری جهانی است استفاده کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ چینی‌ها در مبارزه همه‌جانبه با ویروس کرونا؛ تمامی تجربیات، فناوری‌ها و امکانات خود را به کار گرفته‌اند تا بهترین و علمی‌ترین مواجهه را با این پدیده بحران‌زا داشته باشند.

استفاده از سامانه ماهواره بیدو

سامانه ناوبری و موقعیت‌یابی بِیدُو نقش موثری در زمینه مبارزه با کرونا ایفا می‌کند که از جمله آن می‌توان به بکارگیری تجهیزات مبتنی بر این سامانه جهت ارائه خدمات دقیق مکان‌یابی در فرآیند ساخت دو بیمارستان جدید در ووهان، استفاده از پهپاد‌های کوچک برای پاشش مواد گندزدا و همچنین کنترل اجتماعات و تماس افراد، ارسال اطلاعات خدماتی حمل و نقل از طریق بیش از ۶ میلیون پایانه BDS به خودروها، ارسال اطلاعات مربوط به نقل و انتقال اقلام ضروری، استفاده از ربات‌های تحویل‌دهنده‌ی دارو‌ها و اقلام فوریتی به بیمارستان‌ها و محل‌های قرنطینه که از سامانه موقعیت‌یابی بِیدُو برای ناوبری استفاده می‌کنند، نام برد.

چین در ماه‌های مارس و می‌سال جاری میلادی، با ارسال ماهواره‌های تکمیلی، پوشش جهانی این سامانه را کامل خواهد کرد پنجا و همین چهارمین ماهواره این مجموعه روز گذشته پرتاب شد.

کلاه هوشمند، ابزاری کارآمد در مبارزه با ویروس کرونا

پلیس چین با استفاده از کلاه‌های هوشمند، اقدام به غربالگری شهروندان برای تشخیص احتمال ابتلای آن‌ها به کرونا کرده است کلاه‌های هوشمند N ۹۰۱، ساخت شرکتی در شنجن، به کمک یک دوربین فروسرخ، از فاصله پنج متری دمای بدن افراد را تشخیص داده و توانایی اسکن رمزینه ماتریسی و تشخیص چهره را نیز دارند این کلاه‌ها علاوه بر عینک واقعیت افزوده، امکان اتصال با وای فای، بلوتوث و شبکه ۵ G را نیز دارند و پیشاپیش در شهر‌هایی مانند شانگ‌های به کار گرفته شده‌اند.

شرکت‌های مِگوی و بَیدو، دو غول هوش مصنوعی چین نیز سامانه‌های تب‌سنجی را عرضه کرده‌اند که هم‌اکنون در متروی پکن از آن‌ها استفاده می‌شود شرکت DJI نیز با ارتقای پهپاد‌های خود امکان تشخیص دمای بدن افراد را به پرنده‌های خود اضافه کرده است.

شیوه جدید فروش ماسک‌های تنفسی در چین

در حالی که تقاضا برای تجهیزات محافظتی در برابر شیوع ویروس کرونا در چین کماکان در حال افزایش است در استان جیانگ‌سو، واقع در شرق چین، از شیوه جدید فروش ماسک‌های تنفسی رونمایی شده است.

شهروندان می‌توانند با استفاده از کارت‌های ملی خود، در هر ۲۴ ساعت دو عدد ماسک از ماشین‌های خودکار فروش ماسک (مشابه دستگاه‌های فروش نوشیدنی) خریداری کنند هر یک از ماشین‌ها می‌توانند روزانه ۸۰۰ عدد ماسک N ۹۵ به فروش برساند یک ماسک ۱۲ یوان (۱.۷ دلار) قیمت دارد.

رکورد تولید ماسک در چین

تولید روزانه ماسک بهداشتی در چین، از مرز ۱۰۰ میلیون واحد فراتر رفته و بدین ترتیب فاصله بین عرضه و تقاضا در حال کم شدن است توزیع این ماسک‌ها در سراسر چین نیز به سطح ۱۱۶ میلیون عدد در روز رسیده که بیش از ۱۲ برابر میزان توزیع در اول فوریه است.

همچنین تولید فوری ماسک‌های بهداشتی N ۹۵ در چین به ۱/۶۶ میلیون در روز رسیده که قابلیت تولید تا روزی ۱/۹۶ میلیون عدد را نیز دارد.

نخستین پیوند ریه جهان به منظور درمان بیماری کووید-۱۹ ⁦

اولین پیوند ریه در جهان، به منظور درمان بیماری کووید-۱۹ توسط پزشکان شهر ووشی در شرق چین انجام شد وضع این بیمار ۵۹ ساله پس از گذشت یک شبانه روز از جراحی پایدار است.

پزشکان معتقدند پیوند ریه در کاهش مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ حاد در آینده نزدیک از اهمیت بالایی برخوردار است جالب است بدانید ریه جایگزین توسط قطار سریع‌السیر در عرض چند ساعت از استان هِنان واقع در مرکز چین به استان شرقی ووشی ارسال شد.

استفاده از ربات‌های شبه تانک در مبارزه با ویروس کرونا

در شهر تای یوان واقع در استان شانشی چین، از ربات‌های کوچکی شبیه تانک برای ضدعفونی کردن خیابان‌ها، راه‌ها و پارکینگ‌ها استفاده می‌شود این وسیله توانایی حمل ۲۰۰ کیلوگرم مواد ضدعفونی کننده و ضدعفونی کردن محیطی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع در ۱۵ دقیقه را دارد و حداکثر از فاصله ۱۰۰۰ متری قابل کنترل است.

آمادگی شرکت‌های فناورانه چین در برابر ویروس کرونا ⁦

شرکت‌های فناورانه‌ی چین برای مواجهه با چالش‌های شیوع بیماری کرونا، اقدامات لازم را انجام می‌دهند از جمله این اقدامات چک کردن دمای بدن کارکنان و ضدعفونی کردن لباس‌ها و دست‌ها پیش از ورود به محل کار است همچنین میزکار‌های جداگانه‌ای در اختیار کارکنان قرار گرفته و موارد اشتراکی حذف شده، حتی برای صرف ناهار نیز میز‌های غذاخوری با فاصله قرار گرفته است.

در همین راستا شرکت Galanz برای بکارگیری خطوط تولید تمام خودکارش اعلام آمادگی کرده است جالب است بدانید این شرکت‌ها اعلام کردند که تراکنش‌های مالی و سفارشات خرید برخط، افزایش یافته است. این در حالیست که تقریبا بهره‌برداری به ۱۰۰ درصد و میزان حضور کارکنان به ۹۰ درصد رسیده است و تلاش‌های فراوانی برای جبران کاهش تولید و رسیدن به اهداف تولیدی در حال انجام است.

ابداع یک ماسک جدید مبتنی بر فناوری نانو

محققان چینی در یک کارخانه تولید لباس نوزاد و کودک در شانگهای، با حمایت دولت محلی، موفق به ابداع یک ماسک جدید با فناوری نانو از مواد پلیمری خاص شده‌اند که ۲۰ برابر ماسک‌های معمول عمر دارند و می‌توان آن‌ها را بار‌ها با آب جوش، الکل و مواد ضدعفونی‌کننده استریل کرد این ماسک استاندارد‌های ملی را اخذ کرده و قرار است در هفته‌های جاری وارد بازار شود.

فیبر‌های این ماسک قادرند ۹۵ درصدِ ذرات بزرگ‌تر از ۷۵ نانومتر را فیلتر کنند که معادل استاندارد مورد نیاز برای ماسک‌های N ۹۵ است گفتنی است قطر ذرات کرونا ویروس جدید حدود ۱۰۰ نانومتر و قطر ذرات معلق آلاینده‌ی هوا موسوم به پی‌اِم-۲/۵ حدود ۲۵۰۰ نانومتر است.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->