یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

پرتاب گروه جدیدی از ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین

  • کد خبر: ۲۰۶۳۸۲
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
پرتاب گروه جدیدی از ماهواره‌های استارلینک به مدار زمین
۲۲ ماهواره جدید «استارلینک» از کالیفرنیا به فضا پرتاب شدند تا به شبکه بزرگ ماهواره‌های شرکت «اسپیس‌ایکس» بپیوندند.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت «اسپیس‌ایکس» (SpaceX) با موفقیت یک مجموعه دیگر از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک» (Starlink) خود را در ساعات اولیه روز ۱۴ ژانویه به مدار زمین پرتاب کرد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «فالکون ۹» (Falcon ۹) حامل ۲۲ ماهواره استارلینک در ساعت ۳:۵۹ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» کالیفرنیا به پرواز درآمد. این ماموریت ابتدا قرار بود در روز ۹ ژانویه پرتاب شود، اما تلاش برای پرتاب به دلیل شرایط بد جوی متوقف شد.

این اولین مورد از دو پرتاب پشت سر هم برای اسپیس‌ایکس در روز یکشنبه بود. این شرکت اعلام کرد که یک موشک فالکون ۹ دیگر در ساعت ۷:۲۷ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی، ۲۳ ماهواره استارلینک را از «پایگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال» در فلوریدا به مدار خواهد فرستاد.

برنامه این بود که اولین مرحله فالکون ۹ حدود ۸.۵ دقیقه پس از پرتاب به زمین بازگردد و روی سکوی فرود شناور بدون سرنشین اسپیس‌ایکس در اقیانوس آرام فرود بیاید.

براساس توضیحات ماموریت اسپیس‌ایکس، این هجدهمین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه بود. این تنها یک مورد از رکورد ۱۹ پرواز استفاده مجدد اسپیس‌ایکس است که ماه گذشته توسط مرحله اول فالکون ۹ ثبت شد.

در همین حال، مرحله بالایی فالکون ۹ به حمل کردن ۲۲ ماهواره استارلینک به مدار پایین زمین ادامه داد تا حدود ۶۲.۵ دقیقه پس از پرتاب مستقر شوند.

شبکه ماهواره‌ای استارلینک، یک شبکه از ماهواره‌های پهن‌باند اسپیس‌ایکس است که خدمات را به مشتریان در سراسر جهان ارائه می‌دهد. این شبکه در حال حاضر از بیش از ۵۲۵۰ ماهواره تشکیل شده است و تعداد آن‌ها در آینده افزایش خواهد یافت.

ماموریت یکشنبه چهارمین پرواز مداری سال ۲۰۲۴ برای اسپیس‌ایکس بود که قصد دارد ۱۴۴ ماموریت را در سال جاری انجام دهد. رکورد کنونی این شرکت ۹۸ بار پرتاب است که در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسید.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->