سعید جلیلی پس از اعلام نتایج مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری پیام داد واکنش پزشکیان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ پرداخت وام ودیعه مسکن به حدود نیم میلیون مستاجر | تصویب سقف ۲۵ درصدی اجاره‌بها پنج بمب برجای مانده از داعش در دیوار مسجد النورى عراق کشف شد نگاهی به برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری در مشهد تصمیم‌گیری در مورد تبلیغات تلویزیونی دور دوم انتخابات | مناظره دونفره هنوز قطعی نیست مشارکت ۴۹/۳۹ درصدی مردم خراسان‌رضوی در انتخابات ریاست‌جمهوری توصیه موسوی به رئیس‌جمهور آینده: رابطه حسنه با همسایگان جزء لاینفک امنیت ملی است وزیر کشور: مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری در سلامت کامل برگزار شد | آغاز تبلیغات دور دوم از فردا (۱۰ تیر) سرپرست وزارت خارجه: مسئولیت بحران دیگر در منطقه با حامیان غربی رژیم صهیونیستی است پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان به کنفرانس بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد | پیروزی نهایی، آزادی کل منطقه از سلطه دشمن صهیونیستی و آمریکاست برنامه تبلیغاتی نامزد‌ها در مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری چگونه است؟ کره شمالی باعث درگیری لفظی قدرت‌های جهانی در شورای امنیت شد فرمانده کل سپاه پاسداران در مشهد: ما پیروز می‌شویم و این سرنوشت محور مقاومت است| اسرائیل، سرپُل منافع آمریکا در منطقه+ فیلم نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری اعلام شد | مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در دور دوم + آمار نهایی آمارها درباره انتخابات ریاست جمهوری در دور اول چه می‌گویند؟ تخلف‌های انتخابات در مشهد چشمگیر نبود از آن وداع تلخ تا این شکوه حضور پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت در مشهد: حرکت مدافعان حرم، ایران و منطقه را نجات داد + فیلم
سرخط خبرها

خودزنی ارتش اسرائیل در شرق غزه این بار با پهپاد

  • کد خبر: ۲۰۶۴۵۸
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
خودزنی ارتش اسرائیل در شرق غزه این بار با پهپاد
یک رسانه عبری زبان اعلام کرد، ارتش اسرائیل یکی از نظامیان خود را فقط به ظن اینکه او یک فلسطینی است از هوا مورد حمله قرارداده و از پای در آورد.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه هاآرتص در خبری در این رابطه امروز دوشنبه اعلام کرد، اویاهو موری ۲۹ ساله حدود نیم کیلومتری وارد نوار غزه شده بود که بعد از آن از طریق پهپاد ارتش مورد حمله قرار گرفته و کشته شد.

براساس تحقیقات انجام گرفته توسط این رسانه عبری زبان، خواهر این صهیونیست اعلام کرد، وی ۲۳ اکتبر گذشته از خانه بیرون رفت و دیگر هیچ خبری از وی نشد، گویی که انگار زمین او را بلیعده باشد.

به گفته اعضای خانواده این نظامی صهیونیست، آن‌ها ابتدا تصور می‌کردند وی برای رهایی از مهیب انفجار‌های صورت گرفته نزد یکی از دوستان خود رفته تا کمی آرامش داشته باشد، برخی دیگر هم گفتند احتمالا برای تقدیم کمک به نظامیان اسرائیلی که به اطراف نوار غزه اعزام شده‌اند به آنجا رفته است، اما بعد از چهار روز جستجوی هیچ علامتی دال بر زنده بودن وی دریافت نشد، تلفن او هم قطع شده بود و هیچ یک از دوستانش نیز از او خبر نداشتند.

در تحقیقات هاآرتص مشخص شد، موری بعد از عبور از خطوط نظامی ارتش اسرائیل در منطقه ناحال عوز واقع در شرق غزه از دیوار حایل هم عبور کرده و بدون هیچ مشکلی حدود نیم کیلومتر در عمق نوار غزه پیاده روی کرد، اما وقتی تصمیم به بازگشت گرفت، هنگام نزدیک شدن به دیوار حایل ارتش اسرائیل او را به اشتباه فلسطینی تصور کرده و با استفاده از آتش یک پهپاد از پای در آورد.

به نوشته هاآرتص این اولین باری نیست که اسرائیلی‌ها با آتش ارتش اسرائیل کشته می‌شوند، تاکنون چندین حادثه در نوار غزه به ثبت رسیده است که نظامیان اسرائیل، اسرائیلی‌های دیگر و حتی همقطاران خود را از ترس آنکه آن‌ها فلسطینی باشند کشته‌اند.

این در حالی است که پیش از این نیز مشخص شد در روز هفت اکتبر نیز یک بالگرد اسرائیلی، شماری از اسرئیلی‌ها را که در جشن شرکت کرده بودند به گلوله بست و تعدادی زیادی از آن‌ها را کشت.

همچنین این رسانه در گزارش دیگری تاکید کرد، تانک‌های اسرائیلی با وجود آنکه مطلع بودند درون خانه‌هایی در یکی از شهرک‌ها شماری از اسرائیلی‌ها حضور دارند، فقط به صرف آنکه تصور می‌کردند چند رزمنده فلسطینی هم در این خانه‌ها حضور دارند، این خانه را به توپ بسته و باعث کشته شدن تمامی ساکنان موجود در آن شدند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->