سرخط خبرها

بهار را خزان نکنیم!

  • کد خبر: ۲۰۷۶۶
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
بهار را خزان نکنیم!
سید مصطفی بهشتی دبیر شهر آرا محله
کرونا یا کووید ۱۹ ویروسی از خانواده ویروس‌های کروناست که این روز‌ها در کشور ما نامش بسیار شنیده می‌شود. نامی که همه چیز را تحت‌تأثیر قرار داده و اتفاقات ناخوشایند بسیاری را رقم زده است. اولین اتفاق ابتلای بسیاری از همشهریان و هموطنان ما به این ویروس بود که در مواردی به فوت تعدادی از آن‌ها منجر شده و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است.
اکنون که شما این مطلب را می‌خوانید احتمالا آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور عدد ۱۰۰۰۰ نفر را رد کرده و روز به روز بر عواقب ورود این ویروس به کشور افزوده شده است. در کنار دست و پنجه نرم کردن بیماران و خانواده‌هایشان با این ویروس و ترس و استرس بالا به اینکه احتمال مبتلا شدن به این ویروس زیاد است، امور بسیار دیگری تحت‌تأثیر این میهمان ناخوانده در آستانه سال نو قرار گرفته‌اند، کسب و کارها، خرید عید، جشن‌های سال نو، مجالس و نشست‌ها، واحد‌های تولیدی و بسیاری از مشاغل و امور جاری کشور روز‌های پایانی سال را به جای جمع و جور کردن کار‌ها تحت‌تأثیر حضور این ویروس قرار گرفته‌اند. با وجود سپری کردن اتفاقات دردناک بسیار و رد شدن از این روزها، اما باید بدانیم هنوز هم مسیر سختی را در پیش داریم، طبق پیش‌بینی سازمان بهداشت جهانی از امروز که ۲۲ اسفند است حداقل به مدت ۱۳ روز دیگر آمار ابتلا به ویروس کرونا رو به افزایش خواهد بود. در چنین وضعیتی ما خاص‌ترین ایام سال را پیش‌رو داریم، از خرید شب عید گرفته تا سال تحویل و دید و بازدید عید که همه این‌ها حضور در تجمعات را طلب می‌کند.
آنچه در فرهنگ ما ایرانیان از دیرباز مرسوم بوده است، دید و بازدید عید بوده که به نظر می‌رسد باید خانواده‌ها در سال جدید درباره آن تجدیدنظر کنند.
به طور مشخص تا به اینجای کار بسیاری از هموطنان ما هنوز ویروس کرونا و عواقب سخت آن را جدی نگرفته‌اند و به همین واسطه بسیاری از امور روزمره خود را به سادگی پیش می‌برند و این همان دلیل پیشروی سریع این ویروس در کشور است. با گذر از همه این امور بر طبق روال هر ساله از پایان اسفند و آغاز بهار تعطیلات رسمی سال نو خورشیدی هم آغاز خواهد شد، هرچند هم‌اکنون هم بسیاری از ادارات از نظم اداری خود خارج شده‌اند و مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند، با وجود هشدار‌های بسیار درباره پرهیز از سفر به واسطه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، در روز‌های اخیر شاهد تراکم زیاد مسافران در جاده‌های مختلف کشور به‌ویژه مسیر‌های منتهی به استان‌های شمالی بودیم که حکایت از این دارد در خانه ماندن برای برخی خانواده‌ها کار سختی به نظر می‌آید.
بیم این می‌رود که با آغاز تعطیلات رسمی وضعیت ناخوشایند فعلی روندی عجیب‎‌تر به خود ببیند و دوباره شاهد هجوم هموطنانمان به شهر‌های زیارتی و سیاحتی باشیم که چنین رفتاری به طور قطع موجب طولانی شدن دوره حضور ویروس کرونا در کشور ما خواهد شد و در نتیجه همه عوارضی که در ابتدای مطلب اشاره کردم به مدت بیشتر و حجم بیشتر اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین همه چیز به خود ما بستگی دارد، اینکه تصمیم بگیریم در مقابل ویروس موجود با درایت و رفتاری درست بایستیم یا ورود آن را به خانه و زندگی خود خوشامد بگوییم که یقینا در این صورت میهمان خوش‌یمنی نخواهد بود. رفتار ما در نوروز ۹۹ نشان خواهد داد که چه سرنوشتی را برای خانواده خود در سال جدید رقم خواهیم زد، بنابراین با لغو سفر‌های برنامه‌ریزی شده و البته کاستن از عیددیدنی‌های مرسوم تلاش کنیم تا بهار زیبا را خزان نکنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->