کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز توسط پلیس مشهد راز همدلی چیست؟ دم گیلاس؛ معجونی شفابخش برای درمان بیماری‌ها آیا از تأثیر اعجاب‌آور غلات در بهبود دیابت خبر دارید؟ مشارکت ۴۷.۴ درصدی مردم خراسان رضوی در انتخابات ۱۴۰۲ براساس آمار ثبت احوال اعمال قانون ۲۱۵۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | مصدومیت ۷۰ نفر درتصادفات رانندگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) خراسان رضوی دارنده رتبه هشتم ولادت در کشور در سال ۱۴۰۲ | مشهد رتبه یازدهم ولادت در استان پایین‌بودن تستوسترون چگونه بر سلامت قلب اثر می‌گذارد؟ هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در مشهد آغاز شد کتاب‌هایی که می‌توانند سمی باشند | چیزی که درباره کتاب‌ها نمی‌دانید درباره آسم و عوامل ایجادکننده آن شهروندان همچنان از کمبود‌ها و توزیع نامناسب شیرخشک گلایه دارند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | کاهش دما و بارش باران در اواخر هفته (١٨ اردیبهشت ١۴٠٣) کمبود آب و  چاره‌های پیش‌رو مشهد، میزبان جشنواره ملی بانوان امدادگر و کارآفرین | تشکیل ۸ هزار هسته کارآفرینی در جمعیت هلال‌احمر کشور + فیلم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از اردیبهشت ۱۴۰۳| معوقات حقوق و مستمری بازنشستگان خردادماه واریز می‌شود ماجرای مردی که همسرش را خفه کرد حداقل مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی چقدر شد؟ +جزئیات ابلاغیه نمایندگان کارگری: میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم و حق کارگران یک دستمزد عادلانه است انگیزه قتل مرد جوان در پاتوق اجاره‌ای در مشهد فاش شد + عکس
سرخط خبرها

دغدغه ای به نام ادغام چهارشنبه سوری در کرونا

  • کد خبر: ۲۰۸۴۹
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
دغدغه ای به نام ادغام چهارشنبه سوری در کرونا
این روز‌ها و در عنفوان درگیری جامعه با یک اپیدمی ویروسی جدی مسئولان امر علاوه بر دل مشغولی‌هایی، چون پیشگری از ابتلای همه‌گیر جامعه به ویروس کرونا، دغدغه‌ای دیگر از جنس خطر‌های چهارشنبه سوری را در دل دارند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ در پی دغدغه‌های بجا و بحق مسئولان در زمینه ارائه هشدار‌هایی در زمینه شایع شدن ویروس کرونا در جامعه و چگونگی مقابله با این ویروس، حالا با نزدیک شدن به آخرین چهارشنبه سال دل مشغولی دیگری به سراغ متولیان امر بهداشت و درمان آماده است.

حوادث چهارشنبه‌های آخر سال در ادوار گذشته اکنون رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان را بر آن داشته که دل نگرانی هایش را خبرگزاری جمهوری اسلامی در میان بگذارد و از نگرانی هایش بگوید.

سید محمد صابری اکنون نگران است جوانان با حضور در اجتماعات شب چهارشنبه سوری به بیماری مسری کرونا مبتلا شوند.

وی همچنین از برگزاری مراسم چهارشنبه سوری در منازل با وجود قرنطینه خانگی ابراز نگرانی می‌کند و می‌گوید، ممکن است برخی از کودکان و جوانان به اقدامات خطرآفرینی دست بزنند که علاوه بر منجر شدن به جراحت و خطراتی مانند آتشسوزی منازل در نهایت حضورشان در بیمارستان شود که باز به نوبه خود خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان از مردم خواسته به منظور پیشگیری از آسیب و احتمال ابتلا به بیماری کرونا از برگزاری مراسم چهارشنبه پایان سال جداً خودداری کنند.

وی نقش خانواده را در راستای پیشگیری از آسیب و احتمال ابتلا به بیماری کرونا بسیار موثر دانست و تاکید کرد: والدین نباید به فرزندان خود اجازه حضور در مکان‌های برگزاری مراسم چهارشنبه پایان سال را بدهند.

صابری ادامه داد: احتمال آسیب‌های جدی مانند قطع عضو، سوختگی، ناشنوایی و ابتلا به بیماری کرونا به علت رفتار‌های پرخطر در مراسم چهارشنبه آخر سال دور از انتظار نیست.

وی افزود: ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺑﯽ ﺗﻮﺟﻬﯽ ﺑﻪ ﻧﮑﺎت اﯾﻤﻨﯽ و ﺳﻬﻞ اﻧﮕﺎری در ﺑﺮﭘﺎﯾﯽ ﻣﺮاﺳﻢ ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ پایان سال ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ زﯾﺎن ﻫﺎی ﺟﺎﻧﯽ و ﻣﺎﻟﯽ ﺳﻨﮕﯿﻦ و ﻏﯿﺮﻗﺎﺑﻞ ﺟﺒﺮاﻧﯽ را در ﭘﯽ داﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان تاکید کرد: افراد از ﻧﮕﻬﺪاری ﻣﻮاد ﻣﺤﺘﺮﻗﻪ و وﺳﺎﯾﻞ آﺗﺶ ﺑﺎزی (ﺣﺘﯽ وﺳﺎﯾﻞ و ﻣﻮاد اﺳﺘﺎﻧﺪارد) در منزل خودداری کنند.

وی گفت: ﻣﺮاﻗﺐ رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﺧﻄﺮﻧﺎک و ﻧﺎﻫﻨﺠﺎر اﻓﺮاد ﺑﺎﺷﯿﺪ و در ﺻﻮرت ﻟﺰوم ﻣﺮاﺗﺐ را ﺑﻪ ﭘﻠﯿﺲ با شماره تلفن ۱۱۰ اﻃﻼع دﻫﯿﺪ.

صابری با تاکید بر اینکه افراد سالمند، مادران باردار، کودکان و بیماران قلبی در صورت نداشتن کار ضروری از منزل خارج نشوند اظهار داشت: از ﺣﻤﻞ ﻣﻮاد ﻣﺤﺘﺮﻗﻪ حتی در ﻣﻘﺎدﯾﺮ ﺑﺴﯿﺎر ﮐﻢ، در ﺟﯿﺐ ﻟﺒﺎس و ﮐﯿﻒ ﺟﺪاً ﺧﻮدداری ﮐﻨﯿﺪ.

وی با اشاره به اینکه ﻣﻮاد ﻣﺤﺘﺮﻗﻪ را ﺑﻪ ﻃﺮف اﻓﺮاد ﭘﺮﺗﺎب ﻧﮑﻨﯿﺪ گفت: در صورت آسیب دیدن در مراسم چهارشنبه پایان سال ﻧﺎﺣﯿﻪ ﺳﻮﺧﺘﻪ را ﺑﺎ آب ولرم ﺷﺴﺖ و ﺷﻮ دﻫﯿﺪ.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی کرمان افزود: در صورت آسیب دیدن در مراسم چهارشنبه پایان سال زیورآلات مصدوم را خارج و محل سوختگی را با آب ولرم به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه شست و شو دهید.

وی تاکید کرد: افراد به محض آﺳﯿﺐ دﯾﺪن ﭼﺸﻢ و ﯾﺎ ﭘﻠﮏ ﻫا با آتش از ﻣﺎﻟﯿﺪن ﭼﺸﻢ ﻫﺎ و ﭘﻠﮏ ﻫﺎ ﺧﻮدداری ﮐﻨند و از هیچ ﮔﻮﻧﻪ ﭘﻤﺎد ﯾﺎ ﻗﻄﺮه ﭼﺸﻤﯽ اﺳﺘﻔﺎده ﻧﮑﻨﯿﺪ و ﭼﺸﻢ ﻫﺎ را ﻧﺸﻮیند.

صابری تصریح کرد: در صورت آسیب رسیدن به چشم‌ها از دستکاری چشم پرهیز و با گذاشتن جسم مخروطی (مانند لیوان یکبارمصرف) بر روی چشم آسیب دیده سریعا به مرکز درمانی مراجعه کنید.

وی در خاتمه با بیان اینکه تاول‌های ناشی از سوختگی را دستکاری نکرده و از مرهم‌های خانگی مانند یخ و خمیردندان استفاده نکنید اظهار داشت:در ﺻﻮرت ﺑﺮوز ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺣﺮﯾﻖ و ﯾﺎ ﺣﺎدﺛﻪ ﺿﻤﻦ ﺣﻔﻆ ﺧﻮﻧﺴﺮدی ﺑﺎ اورژانس به شماره تلفن ۱۱۵ و ﺳﺎزﻣﺎن آﺗﺶ ﻧﺸﺎﻧﯽ به شماره تلفن ۱۲۵ اطلاع دهید.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->