نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود استخوان کودکان را چگونه تقویت کنیم؟ مصرف بیسکوییت و کلوچه چه تاثیری بر سلامتی کودکان دارد؟ خشم بهاری را کنترل کنید برای حفظ سلامتی روزانه چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
سرخط خبرها

مشاهده پیامد‌های تغییرات اقلیمی در سراسر کشور

  • کد خبر: ۲۰۸۹۰۴
  • ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
مشاهده پیامد‌های تغییرات اقلیمی در سراسر کشور
معاون توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور گفت: پیامد‌های تغییر اقلیم از سواحل شمال کشور تا جنوب کشور که با خشکسالی، سیل و توفان‌های گردوخاک مواجهیم، قابل مشاهده است.

به گزارش شهرآرانیوز، بهزاد لایقی امروز (دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲) در حاشیه برگزاری هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم تهران در جمع خبرنگاران افزود: پیامد‌های تغییر اقلیم در ایران و جهان در بخش‌های مختلفی بروز کرده است، به طوری که در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سلامت جامعه نمود بیشتری داشته است.

وی اظهار داشت: مهاجرت، افزایش شهرنشینی، گسترش حاشیه نشینی در شهر‌های بزرگ، تخریب سرزمین، آلودگی هوا، کاهش دسترسی به آب سالم و ده‌ها مثال دیگر از پیامد‌های تغییر اقلیم در کشور‌های درحال توسعه است.

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه‌داد: متهم ردیف نخست تغییر اقلیم و گرمایش جهانی، فعالیت‌های انسانی به‌ویژه مصرف سوخت‌های فسیلی است که سبب بروز تغییرات گسترده‌ای در سیستم‌های جوی، رژیم بارشی، نوع نزولات جوی، افزایش دمای، افزایش تبخیر، افزایش وقوع پدیده‌های حدی هواشناسی و افزایش مخاطرات جوی و ... شده است.

لایقی گفت: سازمان هواشناسی کشور با همکاری سایر سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهاد‌های علمی ملی و بین‌المللی همواره تلاش کرده است تا بر اساس مسوولیت‌های ذاتی خود در حوزه تغییر اقلیم ایفای نقش موثری داشته باشد که یکی از این نقش ها، برگزاری کنفرانس‌های دوره‌ای نظیر کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم است که امروز هفتمین دوره آن برگزار می‌شود.

وی بیان‌داشت: این کنفرانس به صورت دوره‌ای و هر چهار سال یک بار با مجوز هیات دولت برگزار و ایده‌های خلاقانه و نتایج ارزشمند پژوهش‌ها محققان در آن ارائه می‌شود.

معاون توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور اضافه‌کرد: بی‌شک ارائه ایده‌های خلاقانه و نتایج ارزشمند پژوهش‌ها در حیطه‌های مختلف از جمله شناخت و آثار تغییر اقلیم، پیش‌بینی و پیش‌آگاهی تغییرات اقلیمی، معرفی فناوری‌های نوین در این زمینه و همچنین ظرفیت‌سازی برای سازگاری با تغییر اقلیم، برگزارکنندگان نقش مهمی در مدیریت شرایط و مواجهه با آثار و پیامد‌های این پدیده دارد.

لایقی گفت: محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی زیادی در این کنفرانس آخرین یافته‌های خود در حوزه تغییر اقلیم و مدل سازی‌های جوی و اقلیمی را به اشتراک می‌گذارند.

وی خاطرنشان کرد: در این کنفرانس تعدادی از متخصصان پنج نهاد بین المللی مرتبط نظیر سازمان جهانی هواشناسی و هیات بین دولتی تغییر اقلیم نیز سخنرانی می‌کنند و آخرین دستاورد‌های دنیا در این حوزه را با پژوهشگران داخلی به اشتراک می‌گذارند.

گفتنی است، در این کنفرانس نمایندگانی از سازمان جهانی هواشناسی، هیات بین دولتی تغییر اقلیم، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد و مرکز آسیا، سازمان همکاری اکو و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا سازمان ملل متحد مشارکت دارند.

همچنین سفرا، کارداران یا نمایندگان کشور‌های آلمان، ایتالیا، سوئیس، نیجریه، نیکاراگوئه، مالی، بولیوی، عربستان، امارات، پاکستان، ونزوئلا و اوگاندا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

تغییر اقلیم عوامل محدود کننده و تهدید‌های مهم در دنیا به ویژه در کشور‌های در حال توسعه است که این کنفرانس تلاش می‌کند ابعاد تغییر اقلیم و پیامد‌های آن و همچنین موضوعات مرتبط با توسعه پایدار، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیان‌بار آن را بررسی کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->