افزایش ساعت کار مترو مشهد در شام غریبان (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک نیمه‌سنگین در ورودی‌های مشهد (۲۶ تیر ۱۴۰۳) ویدئو | باز این چه شورش است که در خلق عالم است شهردار مشهد مقدس: عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی و تجهیز بوستان «جهان‌شهر» آغاز می‌شود فراهم‌شدن امکان مشاهده آنلاین ظرفیت پارکینگ‌های مشهد در روز عاشورا (۲۶ تیر ۱۴۰۳) آماده‌باش نیرو‌های فضای سبز محدوده حرم رضوی در تاسوعا و عاشورای حسینی حریق کارگاه چوب در جاده کلات (۲۵ تیر ۱۴۰۳) ۲۶۰ هیئت مذهبی در مشهد مجوز فعالیت دارند عزاداری ظهر تاسوعا در آرامستان بهشت رضا(ع) مشهد + تصاویر فرماندار مشهد خبر داد: تامین زیرساخت‌های خدماتی و امنیتی برای زائران حسینی ۸۰۰ ایستگاه صلواتی به‌مناسبت ماه محرم در مشهد برپا شده است پیش‌بینی تردد ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیر مقیم از مرزهای کشور | صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان انتصاب سرپرست شرکت نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس (۲۴ تیر ۱۴۰۳) دیدار هیئت عالی شهرداری مشهد با رئیس مجلس استان نجف تعطیلی بازار‌های سیار و ایست‌کار‌ها در روز تاسوعا و عاشورای حسینی ۱۴۰۳ در مشهد سامان‌دهی غرفه‌های شهرداری مشهد در بوستان‌های سطح شهر برگزاری هیات نوجوانان محله احمدآباد مشهد در شب عاشورای حسینی اوج گرما در مشهد | هتل‌های مشهد موظف به استفاده از ژنراتور اختصاصی شدند تعطیلی موزه‌های خراسان‌رضوی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی  خدمت‌رسانی به عزاداران حسینی با حداکثر ظرفیت | فعالیت بیست‌وچهارساعته ۱۵۰۰ پاکبان پیرامون حرم امام‌رضا(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی رخت عزای حسینی بر تن مشهد
سرخط خبرها

شهر ایمن زمانی محقق می‌شود که ساختمان‌ها دارای سیستم اطفای‌حریق فعال باشد

  • کد خبر: ۲۰۹۰۸۰
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
شهر ایمن زمانی محقق می‌شود که ساختمان‌ها دارای سیستم اطفای‌حریق فعال باشد
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: برای اینکه یک شهر ایمن داشته باشیم با تجهیزات و ماشین‌آلات به ایمنی صددرصد نخواهیم رسید.

حمیدرضا کافی‌نیا در حاشیه افتتاحیه سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از ساختمان‌ها در برابر حریق که صبح امروز (سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲) در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، در گفتگو با شهرآرانیوز، اظهار کرد: سومین همایش منطقه‌ای حفاظت از حریق ساختمان‌ها با مشارکت سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی به مدت دو روز برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف ما این است که در پایان این همایش به ارتقای ایمنی شهری کمک کنیم و رویکرد این همایش این است که مصالح استاندارد بهتر و بیشتری را در ساختمان‌ها داشته باشیم.

به گفته کافی‌نیا ناایمن بودن ساختمان‌ها عوامل متعددی دارد، اما از نظر استحکام، سازه و... در تخصص سازمان آتش‌نشانی نیست، اما از بُعد حریق، سیستم‌های اعلام و اطفای‌حریق و فعال بودن آن‌ها، همچنین دسترسی‌های خروج اعلام می‌کنیم که آیا یک ساختمان نقص ایمنی دارد یا خیر و در تجمیع با سایر عوامل به این جمع‌بندی می‌رسیم که ساختمان ناایمن هست یا خیر.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در ادامه عنوان کرد: طی ده ماه گذشته از سال جاری تاکنون از تقریبا هزار و ۳۰۰ ساختمان بازدید کرده و ۱۰۰ ساختمان را به علت بی‌توجهی به اخطار‌ها به دستگاه قضایی معرفی کردیم و اخطار برخی ساختمان‌ها در مرحله اولیه است. امید است که در بازه زمانی مقتضی ایمنی خود را فراهم کنند.

کافی‌‌نیا با تاکید بر اینکه برای داشتن یک شهر ایمن با تجهیزات و ماشین‌آلات به ایمنی صددرصد نخواهیم رسید، گفت: زمانی شهر ایمن خواهیم داشت که ساختمان‌های ما خوداطفا و دارای سیستم‌های فعال باشد.

وی افزود: ساختمان‌های مختلف با کاربرد‌های مختلف وجود دارد که چهار دسته با اهمیت خیلی زیاد، با اهمیت زیاد، با اهمیت متوسط و معمولی هستند؛ مراکز بهداشتی و درمانی در گروه ساختمان‌های با اهمیت خیلی زیاد هستند و بیشترین بازدید‌ها در این حوزه است و نتایج را به دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری منطقه و مالک منتقل می‌کنیم برخی تایید گرفته و برخی درحال رفع نقص هستند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: ساختمان‌های مسکونی اگر سیستم‌های فعال داشته باشند مشکل خاصی ندارند، اما ساختمان‌های غیرمسکونی نیازمند این هستند که دقت بیشتری داشته و بتوانیم بر مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان الزام داشته باشیم که اگر این الزام اقدام شود ایمنی سطح شهر افزایش می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->