اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد: دوره ششم شورا نیاز به هفت ساله شدن ندارد، این یک مطالبه مردمی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد امیر آذریان: هرکس برای شهدا قدم بردارد، به امنیت کشور کمک می‌کند
سرخط خبرها

یک‌پنجم آلودگی هوای مشهد مربوط به دیزل‌سوزی است

  • کد خبر: ۲۰۹۱۴۷
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
یک‌پنجم آلودگی هوای مشهد مربوط به دیزل‌سوزی است
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: یکی از موضوع‌های مهم در کاهش آلودگی هوا معاینه فنی خودرو‌هاست که امروز با بهره‌برداری این مرکز و معاینه دقیق و به‌موقع، کیفیت سوخت را ارتقا و آلودگی هوا را کاهش می‌دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ایمان فرهمندی در مراسم بهره‌برداری از اولین مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین که امروز (سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل ما در شهر مشهد بحث آلودگی هواست. براساس مطالعات سیاهه انتشار ۶۵ درصد آلودگی هوای این کلانشهر از منابع متحرک تولید می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که ١٣ درصد آلودگی هوا از کامیون‌ها و بیش از ١٧ درصد از اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و سایر نوگان دیزلی تولید می‌شود، افزود: یک‌پنجم آلودگی هوای شهر متعلق به دیزل‌سوزی است که باید برای حل این مسئله ورود جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به راهکارهای مختلف درراستای کاهش آلودگی هوا، گفت: نوسازی ناوگان فرسوده از راهکارهای اساسی است و ارتقای کیفیت سوخت نیز باید مورد توجه قرار گیرد. همچنین برقی‌سازی ناوگان مسئله‌ای جدی است که باید به آن پرداخته شود و البته این موضوع در اختیار مجموعه مدیریت شهری نیست. اما کار‌های دیگری مانند محدودیت‌های زمانی و مکانی در اختیار شهرداری‌است که در حال انجام است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: موضوع مهم دیگر در کاهش آلودگی هوا معاینه فنی خودرو‌هاست که امروز با بهره‌برداری این مرکز و معاینه دقیق و به موقع، کیفیت سوخت را ارتقا و آلودگی هوا را کاهش می‌دهیم. در راستای هدف کلان تعریف شده و بعد از تلاش‌ها و پیگیری‌های زیادی که در چندین دوره شد، دوره ششم موفق به بهره‌برداری این مرکز شد.

وی ضمن تشکر از کسانی که در این فرایند نقش داشتند، گفت: امیدواریم این مسیر ادامه داشته باشد. البته باید بگوییم برای خط دو نیز همکاران باید تلاش کرده و محدودیت قانونی که در این راستا وجود دارد را به سرعت حل کنند اگر این اتفاق بیفتد پیش‌بینی می‌کنیم از این سهم ١٨ درصدی آلودگی هوا بتوانیم حداقل ٣ تا ۴ درصد آلودگی هوا را کاهش دهیم.

فرهمندی ادامه داد: منابع آلودگی دیگری نیز وجود دارد همچون نیروگاه‌ها که بیش از ١٩ درصد آلودگی هوا از این منابع است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. اگر مسیر‌هایی که برای کاهش آلودگی هواست را طی کنیم می‌توانیم حدود ٢٠ درصد از آلودگی هوا را مدیریت کنیم. امیدواریم با این حرکت جمعی که شکل گرفته است به هدف نهایی برسیم.

افتتاح خط یک مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین در بلوار هاشمی رفسنجانی

در ادامه این مراسم جعفر شمس، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار درون شهری مشهد گفت: ما با توجه به وظیفه ذاتی که داشتیم با موضوع هوای پاک، افتتاح مرکزمعاینه فنی خودرو‌های سنگین را در دستورکار قرار دادیم. این مرکز بنا به دستور معاونت عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری از ۵ شهریور ماه فعالیت خود را آغاز کرده و امروز شاهد افتتاحیه آن هستیم.

وی ادامه داد: این مرکز در مساحت ٧۵٠٠ متری و شامل دو خط است که خط یک آن افتتاح و خط دو نیز در سال‌های آتی به چرخه خدمت‌رسانی اضافه خواهد شد.
ارائه خدمات سرویسی و خدمات مربوط به ناوگان سنگین را در ادامه این پروژه خواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->