سینما، آینه استحاله فرهنگی حضور زنان مشهدی، باعث تسلط به ابزار هنر و ادب برای تبلیغ عفاف و حجاب می‌شود یادی از غلامرضا صدیق غریب، معلم فرهیخته مشهدی| شاعری که غریب نبود تربیت ۱۵۰۰ مُبلّغ با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در کشور نگاهی به سریال «اکازیون» به کارگردانی مسعود اطیابی| در سخیف بودن، استثنایی وجود ندارد! خلاقیت در هنر، هدایتگری در معلمی نشست طرح ملی طوبی، در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد برای معلم مهربان و روشنگرم «ناخن‌کشیدن روی صورت شفیع‌الدین»، رمانی از قاسم فتحی منتشر شد مسعود اسکویی درگذشت + علت فوت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ جای خالی طنز صادق و دلسوزانه «گل آقا» تجربه‌ای دلنشین: کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در برج میلاد محمدرضا اربابی: در نمایش «میتینگ»، با نسل جوانی رو‌به‌رو هستید که مسائل روز را می‌شناسد نگاهی به فیلم‌سینمایی «ایلیا، جست‌وجوی قهرمان» اثر سیدعلی موسوی‌نژاد| درکی درست از بازخوانی تاریخ وحقیقت
سرخط خبرها

معرفی تمام فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر ۱۴۰۲ + بازیگران و خلاصه داستان

  • کد خبر: ۲۱۰۴۷۷
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
معرفی تمام فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر ۱۴۰۲ + بازیگران و خلاصه داستان
چهل و دومین جشواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور ۲۲ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ در بهمن ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، چهل و دومین جشواره بین‌المللی فیلم فجر با حضور ۲۲ فیلم راه یافته به بخش سودای سیمرغ برگزار می‌شود.

آبی روشن، آسمان غرب، آغوش باز، احمد، بهشت تبهکاران، پرویز خان، تابستان همان سال، تمساح خونی، دروغ‌های زیبا، دست ناپیدا، دو روز دیرتر، شه سوار، شور عاشقی، صبح اعدام، صبحانه با زرافه‌ها، قلب رقه، مجنون، معجزه پروین، میرو، نبودنت و نپتون، عناوین فیلم‌های راه‌یافته در بخش سودای سیمرغ  چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر است. این رویداد مهم سینمایی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

۱- معرفی فیلم «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی

فیلم «نبودنت»، به نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی کاوه سجادی و بازی بازیگرانی چون سحر دولتشاهی، آزاده صمدی، امیر آقایی و... به موضوع مهاجرت می‌پردازد.

معرفی کامل فیلم «نبودنت» را در مطلب زیر بخوانید:

۲- معرفی فیلم «شه‌سوار» به کارگردانی حسین‌نمازی

فیلم شه‌سوار ساخته حسین نمازی و با بازی بازیگرانی چون مهرداد صدیقیان، الناز حبیبی، هادی کاظمی و... در ژانر کمدی اجتماعی به جشنواره فیلم فجر آمده است.

معرفی کامل فیلم «شه‌سوار» را در مطلب زیر بخوانید:

۳- معرفی فیلم «ظاهر» به کارگردانی حسین عامری

فیلم «ظاهر»، به کارگردانی حسین عامری و با بازی بازیگرانی چون حامد محمودی، یدالله شادمانی و روح الله زمانی، ماجرای پسر نوجوانی به اسم ظاهر را روایت می‌کند که در شمال کشور در حال گذراندن دوره سربازی خود است.

معرفی کامل فیلم «ظاهر» را در مطلب زیر بخوانید:

۴- معرفی فیلم «پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی

فیلم «پروین» به کارگردانی محمدرضا ورزی و با بازی بازیگرانی چون مارال بنی آدم، آزیتا حاجیان، محمدرضا شریفی نیا و... درباره زندگی پروین اعتصامی شاعر نامدار معاصر است که زندگی او از دوران جوانی تا لحظه درگذشتش سرشار از اتفاقات است.

معرفی کامل فیلم «پروین» را در مطلب زیر بخوانید:

۵- معرفی انیمیشن «ساعت جادویی» به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک

انیمیشن ساعت جادویی (سفر به تاریکی) به کارگردانی محمدعلی بصیری نیک، یکی از انیمیشن‌های سینمایی است که امسال در چهل و دومین دوره جشنواره فجر اکران می‌شود. این انیمیشن سینمایی با مخاطب کودک و نوجوان از تولیدات حسینیه هنر بوده و محصولی از مدرسه سینمایی اندیشه و هنر که به نام ماه شناخته می‌شود؛ می‌باشد.

معرفی کامل انیمیشن «ساعت جادویی» را در مطلب زیر بخوانید:

۶- معرفی انیمیشن «شمشیر و اندوه» به کارگردانی عماد رحمانی، مهرداد محرابی

انیمیشن «شمشیر و اندوه» اثری ۹۲ دقیقه‌ای است که برهه تاریخی بعد از شهادت امام حسن مجتبی (ع) تا ورود امام حسین (ع) به کربلا را روایت می‌کند.

معرفی کامل انیمیشن «شمشیر و اندوه» را در مطلب زیر بخوانید:

۷- معرفی فیلم «بهشت تبهکاران» به کارگردانی محمود جعفر جوزانی

فیلم «بهشت تبهکاران» به کارگردانی محمود جعفر جوزانی و بازی بازیگرانی چون امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی و... است. داستان این فیلم در زمان ملی شدن صنعت نفت و از سال ۱۳۲۹ روایت می‌شود.

معرفی کامل فیلم «بهشت تبهکاران» را در مطلب زیر بخوانید:

۸- معرفی فیلم «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم

فیلم «دروغ‌های زیبا» به کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم و بازی بازیگرانی چون جاوا احسن، سومان ریکیتا، سالم شاهد، ریکیتا ناندینی و ... زندگی یک زوج را روایت می‌کند که برای زندگی به سختی تلاش می‌کنند و مجبور می‌شوند تصمیم سختی برای زندگی‌شان بگیرند.

معرفی کامل فیلم «دروغ‌های زیبا» را در مطلب زیر بخوانید:

۹- معرفی فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی

فیلم «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی و بازی بازیگرانی چون تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، ساره رشیدی، مهیار شاپوری، عباس جلیل زاده و ... برای اولین بار قصه‌ای ناگفته از ۱۸ ساعت ابتدایی حادثه تراژیک زلزله بم و اقدامی قهرمانانه در این ساعات پُرالتهاب را همزمان با بیستمین سالگرد این اتفاق روایت می‌کند.

معرفی کامل فیلم «احمد» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۰- معرفی فیلم «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان 

فیلم «نپتون» به کارگردانی محمدابراهیم غفاریان و بازی بازیگرانی چون مسعود کرامتی و بهناز جعفری و ... داستان زوجی را روایت می‌کند که به دلیل مشغله کاری از فرزند خود غافل می‌شوند و به همین دلیل فرزند آنها دچار مشکلی می‌شود.

معرفی کامل فیلم «نپتون» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۱- معرفی فیلم «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق

فیلم «نوروز» به کارگردانی سهیل موفق و بازی بازیگرانی چون علی نصیریان، شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی و ... با محوریت نوروز، آیین و رسوم، افسانه‌ها و اساطیر نوروزی ساخته شده است.

معرفی کامل فیلم «نوروز» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۲- معرفی فیلم «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور

فیلم «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور و بازی بازیگرانی چون حسین پاکدل، فرناز زوفا، محمد رسول صفری و... داستان زن جوان سرپرست خانواده‌ای را روایت می‌کند که برای تامین معاش در یک شرکت خدماتی و نظافتی مشغول به کار است.

معرفی کامل فیلم «شکار حلزون» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۳- معرفی فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور

فیلم «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و بازی بازیگرانی چون شهرام حقیقت دوست، شادی مختاری، عبدالرضا نصاری، فرهاد قائمیان، هدایت هاشمی، محمدرضا شریفی‌نیا و... بر اتفاقات چند سال اخیر سوریه متمرکز شده و درباره محور مقاومت و رویداد‌های منحصر به فردی است که در این عرصه اتفاق می‌افتد.

معرفی کامل فیلم «قلب رقه» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۴- معرفی فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی

فیلم «آغوش باز» به کارگردانی بهروز شعیبی و بازی بازیگرانی، چون حامد کمیلی، محسن کیایی، گلاره عباسی، شبنم گودرزی، جواد خواجوی و... سه داستان عاشقانه را روایت می‌کند که در فراز و نشیب‌های عاطفی فرصت پیدا می‌کنند تا برای عشق تعریف جدیدی پیدا کنند.

معرفی کامل فیلم «آغوش باز» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۵- معرفی فیلم «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز حداد

فیلم باغ کیانوش به کارگردانی رضا کشاورزحداد و بازی بازیگرانی چون عباس جمشیدی‌فر، شهرام حقیقت‌دوست، علیرضا آرا، مجید پتکی و... یکی از تولیدات حوزه کودک و نوجوان است که در جشنواره فجر حضور دارد.

معرفی کامل فیلم «باغ کیانوش» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۶- معرفی فیلم «آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه‌پاشا

فیلم آبی روشن به کارگردانی بابک خواجه پاشا و بازی بازیگرانی چون مهران احمدی، مرتضی امینی تبار، مهران غفوریان، سارا حاتمی و... روایتی درام از مشکلات یک مرد با محوریت مهران احمدی در تبریز است. کشف یک فیروزه‌ی کمیاب زندگی یونس که صاحب معدن، معتمد و بزرگ شهر است را وارد مسیر مخاطره‌آمیزی می‌کند.

معرفی کامل فیلم «آبی روشن» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۷- معرفی فیلم «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهر‌فر

فیلم «آپاراتچی» به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و بازی بازیگرانی چون بهنام تشکر، هومن برق نورد، علیرضا استادی و... ماجرای یک نقاش ساختمان به نام جلیل که دلبستگی خاصی به سینما دارد روایت می‌کند.

معرفی کامل فیلم «آپاراتچی» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۸- معرفی فیلم «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری

فیلم «آسمان غرب» به کارگردانی محمد عسگری و بازی بازیگرانی، چون میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح و...  روایتی از دلاورمردی‌های خلبان علی‌اکبر شیرودی، سروان سوپرکبرای هوانیروز ارتش و گروه هم‌رزمانش را در روز‌های نخست و غافلگیرانه جنگ در غرب کشور به تصویر می‌کشد.
 
معرفی کامل فیلم «آسمان غرب» را در مطلب زیر بخوانید:

۱۹- معرفی فیلم تابستان همان سال به کارگردانی محمود کلاری

تابستان همان‌سال، به کارگردانی محمود کلاری و با بازی بازیگرانی چون صابر ابر، پژمان بازغی، نسیم ادبی، مهران مدیری و... فیلمی است که بر اساس تجربه ۴۰ ساله کارگردان این فیلم یعنی محمود کلاری ساخته شده است.

معرفی کامل فیلم «تابستان همان سال» را در مطلب زیر بخوانید:

۲۰- معرفی فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت

«صبحانه با زرافه‌ها» به کارگردانی سروش صحت و با بازی بازیگرانی چون بهرام رادان، پژمان جمشیدی، هوتن شکیبا و... مجموعه‌ای از غافلگیری‌های عجیب و غریب است که اصلاً انتظارش را هم نخواهید داشت؛ داستان درباره چند دوست است که در شب عروسی یکی از آنها، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد که همه چیز را دستخوش تغییر می‌کند.

معرفی کامل فیلم «صبحانه با زرافه‌ها» را در مطلب زیر بخوانید:

۲۱- معرفی فیلم «تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی

«تمساح خونی» به کارگردانی جواد عزتی و با بازی بازیگرانی چون جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی و... یک فیلم قصه‌گوی کمدی است که از الگو‌های ژانریک تبعیت می‌کند و یک تجربه مهیج «کمدی اکشن» ممتاز برای مخاطب خسته از فیلم‌های کمدی مبتذل و درام‌های اجتماعی بی‌سر و ته معمول در سینمای ایران فراهم می‌کند.

معرفی کامل فیلم «تمساح خونی» را در مطلب زیر بخوانید:

۲۲- معرفی فیلم «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی

فیلم سینمایی «مجنون» به کارگردانی مهدی شامحمدی و با بازی بازیگرانی، چون سجاد بابایی، بهزاد خلج، شبنم قربانی، حسام منظور و... درباره برادران شهید زین‌الدین است که برشی از حماسه‌آفرینی شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین و رزم‌آوران لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر را به تصویر می‌کشد.

معرفی کامل فیلم «مجنون» را در مطلب زیر بخوانید:

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->