سرخط خبرها

حفظ آرامش در مقابل کرونا

  • کد خبر: ۲۱۱۰۱
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
حفظ آرامش در مقابل کرونا
حدیث ربانی عضو شورای اجتماعی محله گاز
یکی از دغدغه‌های مردم جهان که با آن روبه‌رو هستند هجمه بحران‌هایی است که از محیط اطراف به آنان وارد می‌شود. آنچه در این بین به حفظ آرامش خانواده‌ها کمک می‌کند، داشتن ذهنی به دور از استرس و نگرانی است. این به نوبه خود تأثیری شگرف در سلامت جسمی شهروندان دارد. این امر قدرت حکمرانی ذهن بر جسم را می‌رساند.
ذهن ارتباط مستقیم با سیستم ایمنی و توسعه بیماری‌ها دارد بنابراین امروزه حفظ آرامش تا حد زیادی به باور‌ها و تفکرات و همچنین شیوه زندگی خود شهروندان بازمی‌گردد. از آنجایی که در دنیای امروز با عوامل استرس‌زای نامحدودی روبه‌رو هستیم باید به این مهم توجه کرد که داشتن آرامش شرط اساسی برای غلبه بر موقعیت‌های بحرانی است. منشأ اصلی حفظ آرامش در درون خود انسان‌ها قرار دارد و یک حس درونی است، هرچند عوامل محیطی و بیرونی هم تأثیرگذار هستند. اما ذهن در متعادل کردن شرایط بحرانی رتبه اول را دارد. در واقع شما به عنوان یک شهروند عضو یک جامعه هستید و رفتار تک تک ما می‌تواند در اجتماع تأثیرگذار باشد. مدیریت صحیح رفتار و انتخاب منطقی از میان گزینه‌های مختلف برای برخورد با بحران در بهبود شرایط کمک بسزایی خواهد داشت. حفظ آرامش در مقابل تهدیدات همچون هر کار دیگری که نیاز به مهارت و آموزش دارد باید آموخته شود، به طور مثال:
۱. مثبت فکر کنید: همیشه در برخورد با بحران نیمه پر لیوان را نگاه کنید و سعی کنید به زیبایی‌های زندگی توجه داشته باشید از جمله: دیدن یک دوست قدیمی /گوش دادن به آواز یک پرنده. براساس دیدگاه قانون جذب نیز آنچه در ذهن می‌پرورانید در زندگی‌تان تأثیر می‌گذارد.
۲. برای رسیدن به آرامش نگاه خود را تغییر دهید: از افراط و تفریط در باور‌ها دست بکشید، زیرا این رفتار‌ها خود منشأ استرس و نگرانی هستند. می‌توانید با تقویت حس شوخ طبعی علاوه‌بر دورکردن افکار مزاحم و تنش‌زا عقاید خود را هم منعکس کنید.
۳. به ذهن خود استراحت بدهید: همیشه مکان‌هایی وجود دارند که ما در آن‌ها احساس آرامش بیشتری می‌کنیم، چشم‌هایتان را ببندید و مکانی آرام و زیبا را در ذهن خود مجسم کنید و سعی کنید به تمام جزئیات آن توجه کنید.
۴. زمان حال: برای رسیدن به شرایط ایده‌آل آرامش روحی باید بتوانید در زمان حال زندگی کنید و با نگرانی درباره آینده و خوردن افسوس گذشته، بیشتر به اضطراب خود دامن نزنید، علاوه بر آن نگرانی هیچ کمکی به شما نمی‌کند و...
در واقع قدرت کنترل و مدیریت شرایط بحرانی، احساس تعهد به خود و جامعه، روحیه تلاش و مبارزه و داشتن تفکر و رویکرد مثبت به زندگی از ویژگی شخصیت سالم در مقابل بحران است. ناگفته نماند که هر بحرانی با توجه به شرایط و ویژگی‌های منحصر به فردش راه‌حل‌هایی خاص خود را دارد. به عنوان مثال کاستن از شیوع بیماری کرونا با رعایت موارد خاص درمانی و بهداشتی امکان‌پذیر می‌شود و لازمه آن همکاری و مساعدت تمام شهروندان و دستگاه‌های ذ‌ی‌ربط است. شاید برخی تصور کنند که چنین راهکار‌هایی برای مسلط شدن بر ذهن در زمان‌های بحران کاربردی نیست، اما واقعیت این است که فکر تا زمانی که درگیر یک بیماری یا تمرکز بر وقایع منفی باشد از شدت استرس ناکارآمد می‌شود و دیگر انرژی و توانی برای زندگی کردن باقی نمی‌گذارد. به واقع آنچه در بعضی موارد شاهد آن هستیم، قبل از بحران ما خود به دست خودمان از بین می‌رویم. این نشان‌دهنده ضعف در دستگاه‌های آموزش‌دهنده به شهروندان در مواقع بحران را می‌رساند. پس با ذهنی سالم زندگی را تحت کنترل خود درآورید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->