پهبادهای آتش نشان، یک ضرورت مهم ایمنی برای مشهد است اجرای طرح اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران در مشهد با همکاری شهرداری و پلیس احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد رینگ پیرامونی و پارک خطی بوستان کرامت مشهد مرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد ویدئو | طهوریان‌عسکری: طی ۲ سال اخیر تحول مطلوبی در حاشیه شهر مشهد رخ داده است گفتگو با مخترع نمونه خراسان‌رضوی | بومی‌سازی قطعات و تکنولوژی ریلی ضروری است بیش از ۴۰ درصد متکدیان در مشهد، معتاد هستند | برخی خود را به شکل «زنان» درمی‌آورند رونمایی از نخستین چاپ‌برگردان روزنامه ادب هر ثانیه بیش از ۲۰ کیلوگرم پسماند در مشهد تولید می‌شود مشهد در کنار  کنارک | روایت خدمت نیرو‌های شهرداری مشهد برای کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان «زنگ سپاس معلم» در مشهد نواخته شد | استاندار خراسان رضوی: مسیر انقلاب در حال طی شدن است + فیلم رکوردی تازه برای مشهد ثبت شد اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در مشهد برگزار شد + فیلم برپایی خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد
سرخط خبرها

مدیران شهری مشهد از تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای چراغ برات ۱۴۰۲ گفتند+ فیلم

  • کد خبر: ۲۱۳۰۴۷
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
مدیران شهری مشهد از تمهیدات در نظر گرفته‌شده برای چراغ برات ۱۴۰۲ گفتند+ فیلم
مدیران شهری شهرداری مشهد در یک نشست خبری از تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایام چراغ برات گفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، سید محمد صادق احمدی نیک، مدیرعامل سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری مشهد در نشست خبری که صبح امروز ۲ اسفندماه برگزار شد، درباره تمهیدات اندیشه شده برای برگزاری مراسم «چراغ برات» اظهارداشت: طی دو هفته اخیر اقداماتی در این باره انجام شده است. در همین راستا با همکاری آستان قدس رضوی در ضلع شرقی بهشت رضا یک معبر موقت ایجاد شد که ۱۵ درصد حجم ترافیک را هدایت می‌کند.

او در ادامه یادآور شد: از مردم تقاضا داریم از ظرفیت‌های پارکینگ داخل آرامستان بهشت رضا بهره ببرند و از پارک در معابر خودداری کنند و اولویت خود را پارکینگ قرار دهند.

رییس آرامستان‌ها تصریح کرد: به جهت اینکه زائران مسافت زیادی طی نکنند، برای معابر و بلوک‌های بهشت رضا ۲۰ ون در نظر گرفته‌ایم که به صورت رایگان خدمت رسانی می‌کنند. همچنین با ا‌پلیکیشن نشان هماهنگی شده است. حتی داخل بلوک‌ها امکان اطلاع رسانی در نقشه وجود دارد.

احمدی نیک گفت: ریشه روایی برای شستن سنگ قبور وجود ندارد، اما سنتی است که آب استفاده می‌شود و این آب شربی است که استفاده می‌شود، این همکاری صورت گرفت با کمک از منابع آبی شهر از خط لوله خط انتقال سد دوستی این انتقال آب انجام شود، از شهروندان تقاضا داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

خدمت رسانی ۳۶۰ دستگاه اتوبوس در ایام چراغ برات

علی شهسوار، معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در ادامه این نشست خبری گفت: برای این ایام ۳۶۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت رسانی در آرامستان‌ها در نظر گرفته شده که به صورت ساعتی تزریق می‌شوند.

وی افزود: در این روز‌ها ناوگان امداد در طی مسیر فعال هستند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به اتوبوس‌ها خدمت رسانی کنند تا بار ترافیکی به وجود نیاید.

شهسوار تاکید کرد که سرویس دهی خطوط از هفت صبح تا ساعات پایانی حضور مردم ادامه خواهد داشت. در همین راستا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس برای آرامستان بهشت رضا، ۱۸۹ دستگاه اتوبوس آرامستان خواجه ربیع و ۸ دستگاه آرامستان رضوان در نظر گرفته شده است. همچنین در پایانه انقلاب ۳۰ دستگاه، دانشگاه فردوسی تعداد ناوگان ۴۰ دستگاه زمان انتظار ۵ دقیقه، برای مفتح ۲۵ دستگاه، پایانه خواجه ربیع ۱۵ دستگاه با سرفاصله ۱۲ دقیقه در نظر گرفته شده است.

معاون سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ۵۰ دستگاه اتوبوس دپو در این ایام در نظر گرفته شده تا در مسیر‌های برگشت در ساعت پایانی روز با مشکلی مواجه نشویم.

وی گفت: باجه‌های فروش من کارت در پایانه خواجه ربیع و بهشت رضا مستقر خواهند شد. در نیمه شعبان خطوط منتهی به حرم به صورت صلواتی از ابتدای وقت سرویس دهی رایگان خواهند داشت و برای این منظور ۲۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش حمل و نقل از شهروندان تقاضا داریم از بستر حمل و نقل عمومی در این ایام استفاده کنند.

خدمت رسانی رایگان ۲۰ دستگاه ون در ایام چراغ برات

اکبر فلاح، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد در ادامه این نشست خبر گفت: خدمات این سازمان در ایام چراغ برات به دو بخش تقسیم می‌شود و تعداد۲۰ دستگاه ون از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۸ به صورت رایگان خدمات رسانی خواهند کرد. همچنین تعداد ۱۵۰۰ تاکسی بیسیم برای این ایام در نظر گرفته شده است.

مردم برای رفتن به بهشت رضا(ع) از مسیر آزادراه مشهد-باغچه تردد کنند

مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد نیز در این نشست خبری اقدامات مدیریت شهری در ایام چراغ‌برات گفت:  ترافیک زیادی برای پنجشنبه و جمعه پیش‌بینی شده است، مسیر سنتی کنار گذر بزرگراه بعد از فراهم شدن دسترسی از آزادراه برای ایام پیک بسیار مطلوب است.

علی سمیعی افزود: سوم، چهارم و پنجم اسفندماه به ویژه پنجشنبه و جمعه ایامی است که شهروندان به آرامستان‌ها می‌روند، بنابراین ترافیک بسیار زیادی را پیش‌بینی می‌کنیم. یکی از مسیر‌های منتهی به بهشت رضا (ع) مسیر سنتی کنارگذر آزادراه از جاده فریمان بوده که بعد از فراهم شدن مسیر دسترسی به بهشت رضا (ع) از طریق آزادراه مشهد-باغچه این مسیر بسیار مطلوب بوده و مردم از این مسیر تردد کنند. برای اطلاع‌رسانی در این زمینه تابلو‌ها نصب شده و ۱۰ بنر اطلاع‌رسانی در اختیار اداره راه و پلیس راهور قرار گرفته که امروز نصب می‌شود و از فردا در معرض عموم قرار می‌گیرد.

سمیعی ادامه داد: برای بهشت رضوان چند مسیر دسترسی را داریم که محور آزادی، بلوار توس و مسیر اصلی یعنی جاده کلات است که مسیر اتوبوس دارد. تیم‌های زیادی توسط پلیس راهور در این مسیر مستقر می‌شود. ما نیز تیم‌های ویژه‌ای را برای رصد و پایش مسیر‌های منتهی به آرامستان‌ها به طور خاص در نظر گرفتیم. ۵۰ دستگاه پیام متغیر خبری یا VMS داریم که اطلاع‌رسانی مسیر‌های دسترسی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد با بیان اینکه شهروندان ایام سفر خود را در ساعات مختلف توزیع کنند، عنوان کرد: ۱۰ خودروی انضباط ترافیکی از شهرداری در اختیار پلیس راهور قرار گرفته است. راهداری در محلی که دستفروشان در جاده فریمان حضور داشتند دو کیلومتر گاردریل نصب کردند. مسیر آزادراه مشهد-باغچه به سمت بهشت رضا (ع) به عنوان مسیر دسترسی ایمن، راحت، با ظرفیت بالا و سرعت مناسب در اختیار شهروندان است.

وی در خصوص اقدامات سازمان در راستای رسالت در زمینه زیرساخت‌های کنترل هوشمند تخلفات گفت: ۴۰ دوربین ثبت تخلفات در سال ۱۴۰۲ نصب شده که ۱۰ دوربین برای ثبت تخلف کنترل سرعت و ۳۰ دوربین برای کنترل عبور از چراغ قرمز است.

سمیعی اضافه کرد: مردم تصور می‌کنند گردش به راست در تقاطع‌ها آزاد است، اما این دوربین‌ها توانایی تشخیص گردش به راست مستقیم را ندارند، بنابراین هر خودرویی عبور کند، تخلف ثبت می‌کنند. به همین منظور ما تابلو‌هایی را نصب و اعلام کردیم که تنها با اعلام چراغ، گردش به راست مجاز است. مشهد بالاترین صحت ثبت تخلف را در کشور دارد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->