ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

مشارکت دانشگاهیان در انتخابات، رسالت جامعه نخبگانی است

  • کد خبر: ۲۱۳۸۳۲
  • ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
مشارکت دانشگاهیان در انتخابات، رسالت جامعه نخبگانی است
امروزه از رسالت‌های مهم مراکز علمی و دانشگاهی، می‌توان روشنگری، هدایت و راهبری جامعه از طریق برپایی نشست‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نیز تبیین ابعاد گوناگون اهمیت انتخابات برای آحاد مردم را نام برد.

بدون شک آنچه در این مقطع زمانی حساس مورد نیاز جامعه است و به عنوان الگویی برای آحاد مردم و جوانان دانشجو می‌تواند اثرگذار باشد، حضور و مشارکت فعال استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌ها در انتخابات است و در این میان دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزشی کشور در انتخابات، پیش‌رو می‌تواند نقش آفرینی کند.

همان گونه که حضرت امام (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است و رهبر معظم انقلاب هم تأکید کردند که انتخابات پایه تحول و راه حل مشکلات است و همه کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، شرکت آحاد مردم به ویژه قشر دانشگاهی در انتخابات اسفندماه به عنوان موتور پیشران جامعه، ارتباط مستقیمی با میزان مشارکت مردم خواهد داشت.

امروزه از رسالت‌های مهم مراکز علمی و دانشگاهی، می‌توان روشنگری، هدایت و راهبری جامعه از طریق برپایی نشست‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و نیز تبیین ابعاد گوناگون اهمیت انتخابات برای آحاد مردم را نام برد و بدون تردید چنانچه دانشگاه‌ها و استادان رشته‌های مختلف نسبت به آگاه سازی و تبیین اهمیت انتخابات به قشر دانشجویان وارد عمل شوند، نه تنها در برگزاری پرشور انتخابات اثرگذار خواهند بود، بلکه زمینه‌های لازم و کافی برای انتخاب اصلح نیز برای اقشار مختلف جامعه فراهم می‌شود. استادان دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با پرهیز از هر گونه گرایش‌های گروهی و تبلیغ به نفع یک نامزد خاص، با عمل به جهاد تبیین، زمینه‌های انتخاب درست و اصلح آحاد مردم را فراهم کنند.

همچنین تشکل‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویی می‌توانند با برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویی و با حضور همه سلایق فکری و بیان پیشرفت‌های صورت گرفته پس از انقلاب اسلامی، در کنار اشاره به مشکلات و انتقاد‌ها و نیز دعوت از شخصیت‌ها و اساتید خوش نام و برجسته و تأثیرگذار جامعه در دانشگاه و حضور پر رنگ در فضای مجازی در ایام مانده به انتخابات، دانشجویان را به شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که به منزله مشارکت در تعیین آینده کشور است، ترغیب کنند.

مسئولان و مجریان انتخابات نیز لازم است تا در برابر عده‌ای که تلاش دارند بی تفاوتی دانشگاه‌ها را نسبت به این عرصه مهم سیاسی ایجاد کنند، ایستادگی کنند و هرگز اجازه چنین اقداماتی را ندهند. بدون تردید دشمنان به دلیل هراس از حضور حداکثری به سراغ دانشگاه‌ها می‌روند و در جریان انتخابات پیش رو به مردم به ویژه جوانان و دانشجویان این مرز و بوم چشم طمع دوخته ‏اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->