افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳) وام ۸۰۰ میلیون تومانی مسکن ابلاغ شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | اقساط وام جدید ۸۰۰ میلیونی مسکن چقدر است؟ آیین‌نامه جدید آرامستان‌های کشور ابلاغ شد | تغییر در نحوه حمل متوفی و صدور گواهی فوت
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پرش ۶۰ هزار واحدی شاخص بورس (۱۳ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۵۰۹۸
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
پرش ۶۰ هزار واحدی شاخص بورس (۱۳ اسفند ۱۴۰۲)
بعد از چندین هفته روند نزولی بورس، از روز گذشته روند شارپی و مثبت به این بازار بازگشته و شاخص اصلی بازار امروز رشد ۳ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در جریان معاملات امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ با رشد بیش از ۶۰ هزار واحدی بار دیگر مقاومت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی را شکست و تا ارتفاع ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار واحد صعود کرد.

شاخص کل هموزن نیز صعود شارپی از خود به جای گذاشت و بیش از ۱۵.۵ هزار واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس هم ۴۳۸ واحد نسبت به روز کاری گذشته افزایش ارتفاع گرفت.

در بین نماد‌های بورسی فملی، فولاد، شپنا، شبندر، شستا، شتران و وغدیر و در بین نماد‌های فرابورسی آریا، خاور، زاگرس، شگویا، وسپهر، هرمز و شاوان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بازار خود داشتند.

یکی از مهم‌ترین دلایل رشد شدید بورس در دو روز اخیر را کارشناسان در بازار ارز جستجو کرده اند. آن‌ها معتقدند نوسانات مثبت نرخ ارز و ورود دلار به کانال ۶۰ هزار تومان باعث شد تا فضای سبزپوشی به بورس بازگردد.

پرش ۶۰ هزار واحدی شاخص بورس (۱۳ اسفند ۱۴۰۲)

افزایش نرخ ارز از آن جهت بر بازار سرمایه اثر گذار است که اولا بر سودآوری شرکت‌ها تاثیر مثبت می‌گذارد. چرا که بیش از ۶۰ درصد ارزش بازار بورس ایران متشکل از شرکت‌هایی ست که کامودیتی محور بوده و تولیدات آن‌ها با بازار‌های جهانی مرتبط است؛ بنابراین تغییرات نرخ دلار به طور مستقیم بر سودآوری شرکت‌ها و افزایش ارزش سهام آن‌ها اثر مثبت می‌گذارد.

از طرف دیگر با افزایش نرخ ارز، قیمت دارایی شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد. به این معنا که نرخ دلار رابطه‌ای مستقیم بر قیمت گذاری‌ها در انواع بازار‌ها در کشور دارد و ارزش دارایی‌ها شرکت‌ها نیز با افزایش نرخ ارز، رشد می‌کند. در واقع این شرکت‌ها با افزایش نرخ ارز، ارزش اسمی دارایی هایشان افزایش می‌یابد و در نهایت نیز بر رشد قیمت سهام آن‌ها منجر می‌شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد در شرایط کنونی سهام شرکت‌هایی رشد بهتری پیدا خواهند کرد که اولا محصولات صادرات محور داشته باشند و ثانیا شرکت‌های بزرگی باشند که تجهیزات، ماشین آلات و دارایی‌های ملکی بیشتری داشته باشند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->