سری گلکسی S25 سامسونگ رونمایی شد| اعلام قیمت و تاریخ عرضه پرچم‌دار جدید رقابت انسان‌ها و ربات‌ها در نیمه‌ماراتن چین نسخه تکامل‌یافته ماهواره کوثر سال آینده به فضا پرتاب می‌شود گروه «تپسل» اپلیکیشن «کافه بازار» را خرید تجار بالاخره می‌توانند آیفون‌هایی را که شناسه‌شان باز شده، ثبت سفارش کنند توکن PX «نات پیکسل» لیست شد + قیمت اولیه راس اولبریکت کیست؟ | خالق موفق‌ترین دارک‌وب خریدوفروش مواد مخدر ترامپ برای راس اولبریکت، خالق وب‌سایت «جاده‌ی ابریشم»، فرمان عفو صادر کرد استعفای رئیس ناسا آمریکا همزمان با آغاز دولت دوم ترامپ فرهنگستان جایگزین «فوروارد» را معرفی کرد ترامپ دستور بایدن برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی را لغو کرد آیا رمزارزها در نوسان‌ نرخ ارز اثرگذار هستند؟ بیش از ۵۷ هزار حمله سایبری در پاییز ۱۴۰۳ علیه ایران اتفاق افتاد+جزئیات با حمایت ترامپ، ممنوعیت تیک تاک در آمریکا برداشته شد پیام هکرها برای کسب‌وکارهای رژیم صهیونیستی: «غزه پیروز است!» مدت ریلزهای اینستاگرام به ۳ دقیقه‌ افزایش یافت پشتیبانی از فناوری صوتی Eclipsa به گوگل کروم و اندروید می‌آید آمریکایی‌ها بعد از ممنوعیت تیک تاک در کشورشان، از چه سرویسی استفاده می‌کنند؟ امکان رجیستری آیفون‌های فعال قبل از مصوبه دولت فراهم شد (۳۰ دی ۱۴۰۳) چرا فعالیت تیک تاک در آمریکا متوقف شد؟ + حواشی و واکنش‌ها جزئیاتی تازه از پرونده پاول دورف، مدیرعامل تلگرام، در فرانسه (۲۹ دی ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

ایلان ماسک برای رقابت با یوتیوب یک پلتفرم ویدئویی راه‌اندازی می‌کند

  • کد خبر: ۲۱۶۳۵۶
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰
ایلان ماسک برای رقابت با یوتیوب یک پلتفرم ویدئویی راه‌اندازی می‌کند
ایلان ماسک در تلاش برای رقابت با یوتیوب و ساخت پلتفرم ویدئویی برای تلویزیون سامسونگ و دانگل آمازون است.

به گزارش شهرآرانیوز - طبق گفته‌ی یکی از منابع داخلی شرکت ایکس به مجله‌ی فرچون، این شرکت قصد دارد هفته‌ی آینده اپلیکیشن جدید را راه‌اندازی کند و به‌نظر می‌رسد این پلتفرم بسیار مشابه یوتیوب خواهد بود.

هدف ماسک از ساخت پلتفرم جدید، تشویق کاربران به تماشای ویدئو‌های طولانی‌تر در نمایشگر‌های بزرگ‌تر است. این بخشی از طرحی است که برای اولین‌بار در ماه جولای (تیر و مرداد) ارائه کرد تا ایکس را به‌عنوان رسانه‌ی اجتماعی برای اینفلوئنسر‌ها و تبلیغ‌کنندگان آنلاین جذاب‌تر کند.

منبعی آگاه می‌گوید: «ماسک آماده‌ی رقابت با یوتیوب است.» این منبع از پلتفرم توییچ و پیام‌رسان سیگنال و پلتفرم اجتماعی ردیت نیز به‌عنوان دیگر سرویس‌هایی نام برد که ماسک قصد دارد با آنها رقابت کند.

ایلان ماسک می‌خواهد پلتفرم‌های توییچ و سیگنال و حتی ردیت را هم به رقابت دعوت کند

راه‌اندازی اپلیکیشن تلویزیون ایکس در حالی گزارش شده است که این پلتفرم قبلاً محفلی برای پست‌های متنی کوتاه بود و حالا به‌دنبال ایفای نقش در بازار شلوغ پخش ویدئو است. ایلان ماسک در ماه ژانویه (دی و بهمن) اعلام کرد که ایکس اکنون پلتفرمی ویدئو‌محور است و درباره‌ی ویژگی‌های ویدئویی جدیدی صحبت کرد که یادآور حالت اسکرول بی‌نهایت تمام‌صفحه در نرم‌افزار تیک‌تاک خواهد بود.

طرح ایکس برای گسترش دامنه‌ی دسترسی خود از نمایشگر گوشی به تلویزیون‌های هوشمند تلاش جدیدی نیست. ایکس قبلاً حداقل سه بار پلتفرم‌های تلویزیونی را منتشر کرده است: اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ برای Google TV و دومین‌بار در سال ۲۰۱۱ برای Smart Hub سامسونگ و آخرین‌بار در سال ۲۰۱۶ که پس از امضای قرارداد ۱۰ میلیون دلاری برای پخش ۱۰ بازی NFL، برنامه‌ی پخش ویدئو را برای Amazon Fire TV و Apple TV و ایکس باکس راه‌اندازی کرد.

به‌نظر می‌رسد چشم‌انداز ماسک برای پخش ویدئو، بیشتر بر افراد مشهور رسانه‌ای و اینفلوئنسر‌ها و پخش آنلاین بازی‌های ویدئویی متمرکز است. همچنین، پلتفرم ایکس اخیراً با دان لمن، مجری سابق CNN و تاکر کارلسون، کارشناس سابق فاکس نیوز، برای ساخت برنامه‌ی ویژه در ایکس به‌توافق رسیده است.

ماسک از سازندگان محتوا خواسته است تا تمام محتوای ویدئویی خود را به ایکس منتقل کنند. وی ادعا می‌کند که آنان از افزایش درآمد تبلیغاتی سود خواهند برد.

همچنین مستربیست، یوتیوبر معروف، با آپلود ویدئویی کامل و افشای عمومی درآمد خود، این موضوع را آزمایش کرد. اولین ویدئو او در ایکس بیش از ۲۵۰ هزار دلار درآمد داشت؛ اما مستربیست معتقد است تبلیغ‌کنندگان از توجه گسترده‌ی ویدئو استفاده و با خرید تبلیغات، درآمد او را افزایش دادند.

علاوه‌بر‌این، ویدئو چندین‌بار در طول روز در تایم‌لاین کاربران ظاهر شد و گمانه‌زنی‌هایی را درباره‌ی تلاش‌های تیم ایکس برای افزایش بازدید‌های آن ایجاد کرد. رقابت با یوتیوب آسان نیست؛ اما جذب سازندگان محتوا با درآمد نقدی می‌تواند به ایکس کمک کند. درحال‌حاضر، یوتیوب محبوب‌ترین سرویس پخش ویدئو در ایالات متحده است.

با وجود برنامه‌های جدید، به‌نظر می‌رسد که ایکس همچنان کاربران و تبلیغ‌کنندگان را از دست می‌دهد. در روز چهارشنبه، ادیسون ریسرچ گزارش جدیدی منتشر کرد که نشان می‌داد استفاده از این پلتفرم در سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. درنتیجه، ایکس درحال‌حاضر به تبلیغات عجیب‌وغریب بازاریابان با کیفیت نامطلوب و حساب‌های اسپم تکیه می‌کند.

ارزش ایکس در دوران مدیریت ماسک به‌شدت کاهش یافته است. یکی از سهام‌داران ایکس می‌گوید ارزش این پلتفرم اکنون ۷۱٫۵ درصد کمتر از زمانی است که ماسک آن را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید که به‌معنای ارزش حدود ۱۲٫۵ میلیارد دلاری درحال‌حاضر است.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->