مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده
سرخط خبرها

صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد

  • کد خبر: ۲۱۸۰۹۱
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد
سخنگوی شورای نگهبان گفت: صحت انتخابات مجلس در تمامی حوزه‌ها تایید شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفتگویی گفت: تا ظهر امروز صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۸۹ حوزه انتخابیه به تایید شورای نگهبان رسید. ضمن اینکه صحت انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تمامی حوزه‌های انتخابیه (۳۱ استان) نیز تایید شد.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص ۱۹ حوزه انتخابیه باقی‌مانده انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز جلساتی داشتیم، جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفت و در نهایت صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه به ترتیب زیر به تایید شورای نگهبان رسید.

۱۹ حوزه انتخابیه که صحت انتخابات در آن‌ها به تایید رسید، عبارتند از:

استان تهران
۱. پاکدشت
۲. دماوند و فیروزکوه
۳. رباط کریم و بهارستان
۴. شهریار، ملارد و قدس
۵. ورامین، پیشوا و قرچک (به استناد ماده ۶۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بررسی گزارشات و اسناد واصله نفر دوم و سوم حوزه انتخابیه به مرحله دوم راه یافتند.)

استان خوزستان
۶. اهواز، باوی، حمیدیه و کارون
۷. آبادان
۸. اندیمشک
۹. ایذه، باغملک، دزپارت و صیدون
۱۰. بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی
۱۱. بهبهان و آغاجاری
۱۲. خرمشهر
۱۳. دزفول
۱۴. دشت آزادگان و هویزه
۱۵. رامهرمز و رامشیر
۱۶. شادگان
۱۷. شوش و کرخه
۱۸. شوشتر و گتوند
۱۹. مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل (باتوجه به اختلاف نزدیک آراء نفر اول و دوم حوزه انتخابیه، پس از بازشماری کامل تمامی صندوق‌های اخذ رأی، با جابجایی نفر اول و دوم، آقای رضا جباری به عنوان منتخب در این حوزه مشخص شد)

سخنگوی شورای نگهبان سپس از حضور مردم پای صندوق‌های رای قدردانی و از تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی قدردانی کرد و خطاب به منتخبان و همچنین کسانی که رای کافی به دست نیاوردند، بیان داشت: آنچه برای ما در نظارت بر انتخابات مهم بود، رای و اراده مردم بود تا نتایج اعلامی براساس تک تک آرایی باشد که مردم به صندوق ریختند.

وی تاکید کرد: همه باید پای‌بند به قانون باشیم و در آستانه عید نوروز مصالح مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران را مورد توجه قرار دهیم.

طحان‌نظیف همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: طبق قانون وزارت کشور باید زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را پیشنهاد دهد که این وزارتخانه روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ را پیشنهاد داد.

وی افزود: ما در شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دادیم و با برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس در روز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ موافقت شد. ضمن اینکه با موافقت شورای نگهبان، انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه که یکی از آن‌ها تهران است، به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->