ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افراد مسلح در نیجریه ۴۰ نفر را کشتند پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است وزیر خارجه صربستان: یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در اذهان باقی خواهد ماند نتانیاهو: هدف اصلی اسرائیل، نابودی حماس است حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از درخواست صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران برگزار شد + فیلم ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است
سرخط خبرها

واکنش وزارت خارجه طالبان به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق

  • کد خبر: ۲۱۹۵۷۹
  • ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
واکنش وزارت خارجه طالبان به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق
وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض موازین دیپلماتیک و اقدامی تحریک‌آمیز دانسته و گفته که تداوم جنایات رژیم صهیونیستی از یک سو به تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان تبدیل شده و از سوی دیگر کارآمدی قوانین و سازمان‌های بین‌المللی را با پرسش‌های جدی مواجه کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه امارت اسلامی امروز (سه شنبه، ۱۴ حمل) با نشر اعلامیه در شبکه اکس نوشته که این وزارت حمله رژیم صهیونیستی به شعبه کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق پایتخت سوریه را نقض آشکار موازین دیپلماتیک و اقدامی تحریک آمیز می‌داند.

در اعلامیه آمده که این حمله رژیم صهیونیستی باعث افزایش ناامنی در منطقه می‌شود و وزارت امور خارجه امارت اسلامی به شدت آن را محکوم می‌کند.

در این اعلامیه امارت اسلامی افغانستان از کشور‌های بانفوذ جهان و منطقه خواسته که از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فراتر از نوار غزه جلوگیری کنند.

وزارت امور خارجه امارت اسلامی افزوده که تداوم جنایات رژیم صهیونیستی از یک سو به تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان تبدیل شده و از سوی دیگر کارآمدی قوانین و سازمان‌های بین المللی را با پرسش‌های جدی مواجه کرده است.

این در حالی است که رسانه‌های دولتی سوریه عصر روز دوشنبه از حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از سمت منطقه جولان اشغالی به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق خبر دادند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان آنان در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

در همین حال، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز دوشنبه به وقت محلی برابر با اول اپریل ۲۰۲۴ و ۱۳ حمل ۱۴۰۳ در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق گفت: «ما گزارش‌ها را دیده ایم. ما بسیار نگران چنین گزارش‌هایی هستیم. منتظر دریافت اطلاعات بیشتر هستیم».

منبع: صدای افغان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->