نگاهی به بازار مجد، جاذبه گردشگری مشهد | جهانی از جنس تور و گیپور و دکمه... کنکاشی تاریخی درباره پیشینه و دلایل نام‌گذاری محله قدیمی «قبر میر»در مشهد | نامی سرگردان بین «میر علیمون» و «میرتقی‌الدین» فرماندار مشهد: آماده میزبانی از دومین همایش دیپلماسی منطقه‌ای هستیم ادامه روند عملیات اجرایی بوستان شهربانو آفتاب در مشهد هوای مشهد برای گروه‌های حساس، ناسالم اعلام شد (۲۸ مهر ۱۴۰۴) کاهش نسبی آلودگی هوای مشهد از فردا (سه‌شنبه، ۲۹ مهر ۱۴۰۴) | گروه‌های حساس بااحتیاط نفس بکشند سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: هیچ مصوبه‌ای درباره ازدواج موقت اتباع خارجی با زنان ایرانی برای اخذ تابعیت وجود ندارد یعقوبی: شهرداری در مدیریت بحران‌ها همواره پیشگام بوده است ۷ پروژه بزرگ ترافیکی مشهد با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان تا پایان ۱۴۰۵ تکمیل می‌شود سلیمی: دستورالعمل‌های اجرایی آیین‌نامه «مشهدِ دوستدار سالمند» در حال تدوین است «آیین‌نامه جامع بازآفرینی شهری» برای نخستین‌بار در کشور به‌صورت آزمایشی در مشهد اجرا می‌شود مقابله با آلودگی هوای مشهد، نیازمند عزم ملی و برنامه‌ریزی منسجم افزایش فرونشست در مشهد با برداشت‌های بی‌رویه آب از چاه‌ها | شیب تند فرونشست در بافت مرکزی شهر چشم انداز نوین برای ورزش وجوانان خراسان رضوی نقش شورای اسلامی شهر مشهد در توسعه فضا‌های ورزشی رئیس‌جمهور، فردا (۲۸ مهر ۱۴۰۴) به دانشگاه تربیت مدرس می‌رود همه چیز درباره جشنواره عطر و طعم پاییزی ۱۴۰۴ در مشهد + زمان و محل برگزاری دستور دادستان مشهد برای شناسایی عوامل هنجارشکنی فرهنگی در سطح شهر آلودگی، همچنان همراه پاییز مشهد | هوای شهر برای کودکان و سالمندان خطرناک است (یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

متروی مشهد در ایستگاه توسعه

  • کد خبر: ۲۲۰۰۴۴
  • ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
متروی مشهد در ایستگاه توسعه
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد برنامه‌های سال جدید را تشریح کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، سال ۱۴۰۳ در همین ابتدایش برای حوزه مترو، سالی خاص محسوب می‌شود، چرا که قرار است در این سال اتفاقات بزرگی در حوزه قطارشهری مشهد رخ دهد. انجام تست گرم، ساخت سه ایستگاه و بهره برداری از فاز نخست خط ۳، پیشرفت قابل ملاحظه در حفاری تونل ها، برنامه ریزی برای تأمین مالی ۷ هزارمیلیاردتومانی ویژه ساخت مترو و اتمام عملیات‌های عمرانی خط ۲، برنامه‌هایی است که برای پیشرفت و توسعه خطوط مترویی مشهد در سال جاری برنامه ریزی شده است. به طور قطع رسیدن به این اهداف که با تلاش مدیران، متخصصان، مهندسان و کارگران ساخت خطوط قطارشهری دور از انتظار هم نیست سبب خواهد شد تا زائران و مجاوران بارگاه رضوی در این سال اتفاقات بزرگی را در بخش مترویی مشهد شاهد باشند.

فاز نخست خط۳  از شهدا تا پایانه مسافربری

در همین باره مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد در گفتگو با شهرآرا درباره برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ گفت: نخستین برنامه تدوین شده در سال جاری در شرکت بهره برداری قطارشهری، راه اندازی فاز نخست خط ۳ مترو به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) است.

کیانوش کیامرز افزود: بر این اساس قرار است تست گرم این بخش از خط ۳ در ۱۸ فروردین انجام شود و پس از فعالیت‌های ساختمانی سه ایستگاه باب الجواد (ع)، میدان شهدا و پایانه مسافربری امام رضا (ع) ادامه می‌یابد تا بتوانیم در این سال شاهد بهره برداری و مسافرگیری فاز نخست خط ۳ مترو مشهد با سه ایستگاه و اتصال خطوط مترویی شهر به حرم مطهر رضوی باشیم. 

وی ادامه داد: البته ۶ کیلومتر ابتدایی خط ۳ دارای هفت ایستگاه است که در مرحله اول سه ایستگاه آن به بهره برداری می‌رسد، از همین رو تا مهر یا آبان مجوز‌های مربوط به ترک تشریفات ساخت چهار ایستگاه ۱۵ خرداد، شارستان، بسیج و دانش دریافت خواهد شد تا بتوانیم در آذرماه امسال عملیات ساخت این چهار ایستگاه را نیز آغاز کنیم و در سال‌های آینده این بخش از خط ۳ با هفت ایستگاه مسافرگیری را آغاز کند.

مهرماه؛ عبور دستگاه حفار از چهارراه مخابرات

کیامرز در ادامه گفت: برای این بخش از خط ۳ حدود ۶ هزار میلیاردتومان منابع مالی مورد نیاز است و امیدواریم این منابع مالی را نیز برای عملیاتی شدن پروژه تأمین کنیم. دومین بخش از اقدامات مهم شرکت قطارشهری مشهد در سال جاری مربوط به حفاری تونل‌های خطوط ۳ و ۴ است که مدیرعامل این شرکت در این باره نیز گفت: در این بخش دو اقدام حفاری خط ۳ و خط ۴ را در برنامه داریم. در خط ۳ برنامه این است که دستگاه حفار که به سمت قاسم آباد حرکت خود را آغاز کرده تا مهرماه از چهارراه مخابرات عبور کرده است و به سمت دانشگاه آزاد حرکت کند. وی ادامه داد: همچنین اکنون عملیات حفاری خط ۴ در خیابان آیت ا... عبادی در حال انجام است و امیدواریم دستگاه حفار این خط نیز مهرماه یا آبان ماه امسال به میدان شهدا برسد و برای حرکت به سمت حرم مطهر رضوی آماده شود.

خط۲  در ایستگاه پایانی

خط ۲ با وجود اینکه در حال بهره برداری است و سال گذشته نیز دسترسی اصلی ایستگاه الندشت در این خط به بهره برداری رسید، همچنان اقدامات عمرانی در این خط در حال انجام است. مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد درباره تکمیل کامل این خط نیز اظهار کرد: برنامه امسال در خط ۲ ساخت و بهره برداری از این ایستگاه سلامت است و امیدواریم این عملیات تا پایان سال به پایان برسد. همچنین یکی دیگر از اقدامات در خط ۲، تکمیل تجهیزات دپوی طبرسی است. در این دپو برخی از سوله‌ها و تجهیزات خارجی باقی مانده و امیدواریم با تأمین ۲ هزارمیلیاردتومان منابع مالی، خط ۲ امسال به صورت کامل تکمیل و تحویل شرکت بهره برداری شود. 

کیامرز همچنین درباره اقدامات مدیریت شهری برای تأمین منابع مالی ساخت مترو در سال جاری گفت: در این باره خوشبختانه در پایان سال گذشته معاونت اقتصادی شهرداری مشهد اوراق مشارکت برای این پروژه را پایدار کرد و امیدواریم با فروش این اوراق تا تیرماه امسال منابع حاصل از آن به پروژه تزریق شود. 

همچنین برای منابع غیرنقد مربوط به زمین، اقدامات از سوی شرکت قطارشهری و شهرداری برای انجام توافقات انجام شده است و امیدواریم بتوانیم تأمین منابع غیرنقد را هم برای قرارگاه سازندگی فراهم کنیم تا پروژه ساخت مترو پیشرفت کند. وی تأکید کرد: قرار است از محل اوراق مشارکت مبلغ ۳ هزارمیلیاردتومان، از محل منابع غیرنقد مبلغ ۳ هزارمیلیاردتومان و از محل ال سی بانکی مبلغ ۱۰۰۰ میلیاردتومان تأمین منابع مالی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->