به گزارش شهرآرانیوز - این شرکت قصد داشت در سال جاری میلادی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه به بازار عرضه کند، اما حالا در استراتژی جدید خود فقط بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار عدد از این دستگاه را عرضه خواهد کرد. بهنظر میرسد دلیل این موضوع استقبال کمتر از حد انتظار کاربران از دستگاه واقعیت ترکیبی کوپرتینوییها باشد.
اپل سفارشهای تولید ویژن پرو را کاهش داده است و به گفته «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مشهور مسائل اپل، این موضوع نشان میدهد که تقاضا در ایالاتمتحده «خیلی بیشتر از انتظارات کاهش داشته است». درنتیجه انتظار میرود اپل پس از عرضه ویژن پرو در کشورهای دیگر، نگاه محافظهکارانهای به میزان تقاضا و عرضه این هدست داشته باشد.
این تحلیلگر قبلاً گفته بود که کوپرتینوییها ویژن پرو را قبل از کنفرانس جهانی توسعهدهندگان ژوئن (خرداد-تیرماه ۱۴۰۳) در بازارهای جدید معرفی میکند؛ بنابراین احتمالاً میتوانیم دو ماه دیگر شاهد عرضه این دستگاه در مناطق دیگر باشیم.
اپل انتظار دارد که فروش Vision Pro در سال ۲۰۲۵ نسبت به سال ۲۰۲۴ کاهش یابد؛ بنابراین گفته میشود که این شرکت درحال «بازبینی و تنظیم مجدد» نقشه راه هدست خود است. مینگ-چی کو انتظار ندارد که مدل جدیدی از ویژن پرو در سال ۲۰۲۵ عرضه شود. به گفته این تحلیلگر، انتظار نمیرود که نسخه بهبودیافته این دستگاه زودتر از سال ۲۰۲۷ به بازار بیاید. قبلاً شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه بهبودیافته ویژن پرو در اواخر ۲۰۲۵ وجود داشت، اما احتمالاً اپل این استراتژی را تغییر داده است.
در آخر، این تحلیلگر مشهور معتقد است که اپل باید برای رفع کمبود برنامههای کاربردی، قیمت و راحتی استفاده از این دستگاه، بیشتر کار کند. این تغییرات باید بهگونهای باشند که درنهایت بر تجربه کاربری تأثیر منفی نگذارند. انتظار میرود فروش ضعیف ویژن پرو بر رشد بازار لنزهای صاف و پذیرش فناوری نمایشگر microOLED در لوازم الکترونیکی مصرفی کوچک تأثیر بگذارد.
منبع: دیجیاتو