شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نشست خبری جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد

  • کد خبر: ۲۲۸۲۸۷
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
نشست خبری جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد
به‌همت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و دانشگاه هنر تهران، نشست هم‌اندیشی رؤسا، در خصوص مشارکت و برگزاری جشنواره هنری «گنجینه مهر» برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نشست با حضور  امیرمهدی حکیمی، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس‌رضوی، محمدجواد استادی، مشاور مدیرعامل مؤسسه و مدیر کلان پروژه مکتب هنر رضوی و محمد فنودی مدیر اجرایی جشنواره گنجینه مهر در مکتب رضوان برگزار شد.

در ابتدای نشست، محمدجواد استادی اظهار کرد: این مؤسسه به‌عنوان رکن هنری مجموعه آستان‌قدس‌رضوی به شکل جامع در حوزه‌های هنری مختلف مورد نیاز جامعه از هنر‌های سنتی تا هنر‌های نوین با محوریت فرهنگ رضوی فعالیت می‌کند.

استادی ادامه داد: مأموریت ما تلاش برای امتداد اجتماعی زیارت در زیست انسان معاصر است که در این میان، هنر بهترین ابزار برای این امر است.

وی با اشاره به سابقه مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در برگزاری جشنواره‌های هنری ادامه داد: جشنواره گنجینه مهر، دیگر رویداد ملی هنری است که مؤسسه با همکاری دانشگاه هنر در راستای کشف استعدادها، محصولات و ایده‌ها با رویکرد هنر‌های کاربردی و سنتی به ویژه سوغات زائر با رنگ‌وبوی فرهنگ و معارف رضوی برگزار می‌کند.

در ادامه، امیرمهدی حکیمی بیان کرد: هدف ما در جشنواره گنجینه مهر، درگیرکردن دانشجویان دانشگاه‌های هنر با گنجینه هنر و معماری حرم مطهر رضوی و تولید محصولات هنری کاربردی با بهره‌گیری از آرایه‌های هنر و معماری حرم مطهر است که مردم را در زندگی روزمره حتی در خانه خود به یاد حضرت‌رضا(ع) بیندازد.

وی خاطرنشان کرد: با شعار هنر مکتب رضوی فعالیت می‌کنیم و به تحقق هنر حرم رضوی می‌اندیشیم.

مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس‌رضوی بیان کرد: مکتب رضوی همکاری زیادی را با دانشگاه‌ها، وزارت ارشاد و میراث فرهنگی و دفتر تبلیغات اسلامی داشته است.

در این جشنواره سعی کردیم هنر کاربردی خلق کنیم که این موضوع تقویت و توانمند‌سازی هنرمندان را در پی خواهد شد.

حکیمی گفت: این جشنواره با همکاری دانشگاه هنر انجام می‌شود و ۲۰ دانشگاه به صورت تخصصی همکاری می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->