تجمع و تقابل یهودیان موافق فلسطین و اسرائیل در خیابان‌های منهتن نیویورک + فیلم و عکس رسانه صهیونیستی: برخی سیاستمداران اسرائیلی بر لزوم توقف جنگ تاکید دارند اردوغان: باید نتانیاهو را متوقف کرد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات آمریکا شد رسانه عبری: ارتش اسرائیل موافق و کابینه مخالف طرح بایدن است شولتس خواستار بهبود وضعیت انسانی در غزه شد حزب‌الله مقر نظامیان صهیونیستی را با کاتیوشا هدف قرار داد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) امروز؛ آخرین مهلت ثبت‌نام برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) صبح فردا (۱۴ خرداد ۱۴۰۳)، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام‌خمینی‌(ره) غرق شدن ده‌ها اوکراینی هنگام فرار از مرز‌ها حملات موشکی و پهپادی حزب الله به نهاریا و حیفا (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) درگیری مبارزان مقاومت و نظامیان صهیونیست در کرانه باختری (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) مخبر: تمام هیمنه آمریکایی‌ها و اسرائیل درهم شکسته است | این روزها غم مضاعفی بر دل داریم مالدیو ورود اسرائیلی‌ها را ممنوع کرد زلنسکی: پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا، شکست سختی بر اوکراین تحمیل می‌کند آژیر هشدار در سرزمین‌های اشغالی از بیم رخنه پهپادی به صدا درآمد حمله موشکی مقاومت فلسطین به نظامیان صهیونیست (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حملات موشکی گسترده حزب الله به شهرک اشغالی «کریات شمونه» + فیلم (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) کاخ سفید بار دیگر توپ را در زمین حماس انداخت
سرخط خبرها

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

  • کد خبر: ۲۲۹۰۶۶
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۲۸
  • ۱
درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس
با دستور مستقیم پوتین یک گروه ترکیبی از وزارت شرایط اضطراری متشکل از ۴۷ متخصص با تجهیزات لازم، وسایل نقلیه زمینی و همچنین بالگرد BO-۱۰۵ در حال اعزام به تبریز است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بالگرد بی او ۱۰۵ یک بالگرد با دوام چند منظوره است که توسط Balkow Ottobrunn آلمان ساخته شده است. در سال ۱۹۶۴، کار توسعه در بلکو بر روی هلی کوپتر آغاز شد که تبدیل به B۰۱۰۵، شد اگر چه کار بر روی سیستم چرخانه بالگرد که از آن استفاده می‌شد زودتر از ۱۹۶۷ شروع نشد، نمونه اولیه B۱۰۵۴، اولین پرواز خود را در اتوبرنن در آلمان انجام داد.

اولین نمایش عمومی در ماه مه ۱۹۶۷ برگزار شد برنامه آزمایشی Bo۱۰۵ شامل یک سیستم جدید پرواز، سیستم روتور جدید و یک موتور جدید بود؛ بدین ترتیب نمونه اولیه پرواز ۱۰۵ Bo در ابتدا با یک روتور اصلی از چرخانه Scout بالگرد Westland و یک جفت از موتور‌های ۲۵۰ Turboshaft Allison Model به جای همتایان خود مجهز شدند. بولکو درزمینه توسعه ملخ چرخانه اصلی کارمی کرد؛ هلی کوپتر | Alouette با روتور ۱۰۵ اصلاح شد و برای تست عملکرد آن مورد استفاده قرار گرفت. شاید یکی از مهمترین ویژگی‌های ۱۰۵ Bo تیغه روتور و سر روتور. باشد سیستم روتور کاملا بی هوازی است سر متشکل از یک بلوک تیتانیوم جامد است که چهار تیغه در آن پیچیده است.

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

انعطاف پذیری تیغه‌های روتور برای جذب حرکات به طور خاص، نیاز به قطعات متحرک ولولا در بسیاری از سیستم‌های چرخانه بالگرد‌ها را دارد در B۰۱۰۵ تیغه روتور از مواد کامپوزیتی شیشه‌ای تقویت شده ساخته شده است. انعطاف طول عمر پذیری روتور اصلی اجازه میدهد تا بخش زیادی از این قطعات حذف گردد و تا حد زیادی نگهداری آن ساده تیغه‌ها افزایش پیدا کند B۰۱۰۵ دارای یک سیستم روتاری بنیادی انقلابی است که در آن زمان یک نوآوری پیشگام در هلیکوپتر‌ها بود که در سال ۱۹۷۰ به بهره برداری رسید اولین و نخستین هلیکوپتر سبک موتور دوقلو در جهان است اولین بالگردی است که میتواند مانور‌های هوازی مانند حلقه‌های معکوس را انجام دهد حرکتی مانند یک حلقه که بالگرد کاملا سرته میشود سومین نمونه اولیه ۱۰۵ Bo با موتور تولید کننده توربو شفت استاندارد ۶۰۲۲ MAN Turbo مجهز شد. در مجموع شش فروند تولید پیش ساخته ۱۰۵۵ Bo برای آزمایش ساخته شد.

در ۱۳ اکتبر سال، ۱۹۷۰ اداره هواپیمایی کشوری آلمان B۰۱۰۵ را تأیید. کرد تحویل اولیه برای اولین مشتریان ADAC Air Rescue و پلیس ایالت باواریا مدت کوتاهی پس از آن صورت. گرفت در سال، ۱۹۷۲ گواهینامه‌های دیگر توسط اداره هواپیمایی فدرال (FAA) و اداره هواپیمایی مأموریت (CAA) اعطا شد و بلافاصله سفارشات صادراتی را از ایالات متحده و بریتانیا به ترتیب انجام شد در سال ۱۹۷۲ یک نسخه بهبود یافته از روتور هواپیما با موتور‌های قدرتمندتر، ۱۰۵۰ Bo توسعه یافت.

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

B۰۱۰۵ به خاطر داشتن کنترل‌های پاسخگو پایدار و پرواز خوب شناخته شده است اکثر مدل‌ها می‌توانند در راستای زمین‌های شیب دار، رول حلقه‌ها گردش‌ها و مانور‌های مختلف ایروبوت را انجام دهند محدوده پرواز B۰۱۰۵ برای ۳.۵ نیروی G مثبت و یک منفی می‌باشد.

در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۱۹۷۳ نمونه اولیه ۱۰۶ Bo اولین پرواز خود را انجام. داد مشترکات بسیاری با ۱۰۵ Bo داشت تفاوت اصلی آن یک کابین بزرگتر بود و در آن سه ردیف صندلی در ردیف جلو و چهار ردیف در عقب کابین بود. با این حال بعد از مدتی هیچ چیز دیگری از پروژه ۱۰۶، ۸۰ باقی نماند.

در سال ۱۹۷۶، ۱۰۵۸ Bo مجهز به موتور‌های قدرتمند Allison ۲۵۰-C۲۰B معرفی شد تغییر اولیه این بود که بدنه‌ای کشیده‌تر به میزان ۱۰ اینچ برای پاسخگویی به تقاضای آمریکا برای عملیات اورژانس پزشکی (EMS) است؛ این نسخه اغلب به عنوان Bo ۱۰۵ Twin Jet در ایالات متحده شناخته می. شود شرکت هواپیمایی ایالات متحده بوئینگ ورتول به عنوان یک شریک در تولید و توسعه بیشتر به نوع تولید و عرضه B۰۱۰۵ در ایالات متحده مشغول بود.

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

۱۰۵ Bo برای داشتن سطح بالایی از مانور قابل اعتماد. است در طول دهه ۱۹۷۰ Bo۱۰۵ به دلیل داشتن ظرفیت باربری بسیار بالاتر و سرعت کروز بالاتر از اکثر رقبا درخشانتر بود.

این بالگرد یک همه کاره واقعی بود با ارتفاع مناسبی که داشت و پروانه دم بالاتر از کابین و همچنین داشتن پروانه چهار پره ایی به همراه سیستم چرخانه نوآورانه ویژه خود، دارای کمترین لرزش و صدا درمیان هم دوره‌های خود بود و تقاضای بسیاری جهت به خدمت گرفتن مدل حمل ونقل و اورژانس هوایی آن انجام گردید در مدل حمل ونقل باداشتن سه صندلی در عقب و جایگاه بار که دسترسی آن از طریق درب‌های پشتی انجام میگردد با توجه به اندازه کابین چشمگیر است.

پرواز نرم و اطمینان از ایمنی بالا با توجه به سبک وزن بودن، بالگرد ۱۳۰۰ کیلوگرم و این نکته که حتی با از کارافتادن یک موتوربه پرواز خود ادامه می‌داد و پرواز با یک خلبان و هزینه نگهداری پایین، مدل اورژانس هوایی Bo۱۰۵ را بسیار محبوب نموده بود.

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

در بعضی از مدل‌ها بنابرضروریات و مقررات اسکیت‌های بلندتری برای مدل اورژانس سفارش داده می‌شد.

از مدل‌های کاربری دیگر میتوان به گشت نظارتی و جستجو نیرو‌های پلیس اشاره کرد که مجهز به سیستم‌های مخابراتی مخصوص و نور افکن و دوربین می‌باشند.

در سال ۱۹۷۵ بنا به سفارش ارتش آلمان یک نسخه ویژه ضد تانک مسلح شده تا شش موشک Euromissile HOT که به عنوان ۱۰۵۱ Bo تعیین شده بود ساخته شد. در مجموع ۲۱۲ بو PH۱۰۵ بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۴ تحویل داده شد.

امکانات اصلی تولید ۱۰۵ Bo در آلمان و کانادا قرار داشت با توجه به سطح فروش صادراتی خطوط تولیدی اضافی در اسپانیا اندونزی و فیلیپین ایجاد شد.

تولید Bo۱۰۵ توسط Eurocopte به طور رسمی در سال ۲۰۰۱ به پایان رسید عمدتا توسط EC۱۳۵ مدرن‌تر جایگزین شده است که خود یک توسعه مستقیم از ۱۰۵ Bo. است در پایان، تولید در مجموع ۱۴۰۶ بالگرد تولید شد و به اپراتور‌ها در ۵۵ کشور جهان تحویل داده شد.

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

در ماه مه سال، ۲۰۱۴ هلیکوپتر ایرباس گزارش داد که B۰۱۰۵ در کل جهانی ۸ میلیون ساعت پرواز را جمع آوری کرده است و حدود ۷۰۰ فروند در عملیات باقی مانده است.

بعد از جنگ جهانی دوم و در دوران جنگ سرد، اروپا محل تلاقی دو بلوک شرق و غرب بود و آلمان توسط دیوار برلین به دو قسمت تقسیم گردیده بود. دکترین نظامی شوروی براساس برتری عددی ادوات نظامی استوار بود تانک بعنوان یکی از برجسته‌ترین ادوات در پیمان ورشو شناخته میشد و به تعداد زیاد در اختیار کشور‌های بلوک شرق قرار داشت. برای مقابله با این تاکتیک کشور‌های اروپای غربی خود را به استفاده از بالگرد برای این رویایی آماده نموده بودند.

در اروپا آن زمان بالگرد تخصصی شکار تانک وجود نداشت و با تغییر نمونه‌های غیر نظامی آن را مسلح می‌نمودند که بالگرد الوئت از آن جمله بود در سال ۱۹۷۰ هنگامی که B۰۱۰۵ متولد. گردید با داشتن یک چرخانه انقلابی چهارتیغه ایی و ارتفاع کوتاه و دید بسیار عالی و از همه مهمتر سر وصدای کم این بالگرد بزودی نظر فرماندهان نظامی را به خود جلب در سال ۱۹۷۵ تصمیم به خرید یک نسخه ویژه ضد تانک مسلح شده به شش موشک HOT که به عنوان ۱۰۵ Bo۱ تعیین شده بود برای ارتش آلمان ساخته شد.

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

Bo۱۰۵ با داشتن دوموتور و همچنین کارکرد بالا با یک موتور در وضعیت اضطراری ایمنی بالایی را فراهم می‌نمود. با قطر پروانه اصلی ۹.۸۴ متر و طول ۱۱.۸۶ مترو ارتفع ۳ مترجثه ایی کوچک برای پنهان شدن در پشت درختان بود و به تمام اینها سرو صدای کم را باید اضافه نمود.

این بالگرد مجهز به یک سامانه اپتیکی در بالای سقف بود که با استفاده از آن موشک‌های تیوپی HOT را نشانه گیری و شلیک می‌نمود.

بالگرد Bo۱۰۵ به خاطر داشتن کنترل‌های پایدار و پرواز خوب شناخته شده است اکثر مدل‌ها میتوانند در راستای زمین‌های شیب دار، رول حلقه،‌ها گردش‌ها و مانور‌های مختلف را انجام دهند.

محدوده پرواز B۰۱۰۵ برای ۳.۵ نیروی G مثبت و یک منفی می. باشد هنگامی که با مخازن سوخت کمکی اختیاری باشد. ۱۰۵ Bo دارای استقامت پروازی حدود ۵ ساعت تحت بار. است در مجموع ۲۱۲ بو ۱۱۰۵-PA بین سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۴ تحویل داده شد.

در سال ۱۹۸۴، ۱۰۵ Bo با بدنه بزرگ Bo ۱۰۵CBS همراه با موتور‌های قدرتمند Allison ۲۵۰-C۲۸ توسعه داده شد تا حداکثر وزن خود را افزایش دهد و همچنین عملکرد پرواز با سرعت بالا و ارتفاع بالا را بهبود دهد Bo ۱۰۵LS تحت قرارداد تعاونی با Eurocopter Canada ساخته شد و بهبود و اصلاح تا سال ۱۹۹۵ ادامه داشت.

درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس

در اوایل دهه ۱۹۸۰ مکزیک تعدادی از کشتی‌های گشتی کلاس اریب را که مجهز به ۱۰۵ Bo برای عملیات‌های دریایی بود، تامین کرد.

در سال ۲۰۰۵ یک سری از ارتقاء‌ها بر اساس ۱۱ فروند با دریافت سنسور‌های مادون قرمز، گیرنده‌های موقعیت یابی جهانی (GPS) رادار‌های جستجو تیغه‌های روتور، جدید جایگاه تسلیحات و دیگر تغییرات نیروی دریایی مکزیک تکمیل شد.

نیروی دریایی مکزیک تعدادی از بالگرد‌ها را برای انجام وظایف شناسایی دریایی بکار گرفت.

از دیگر کشور‌هایی که این بالگرد را به خدمت گرفتند میتوان به نیرو‌های مسلح اندونزی اشاره نمود.

گزارش شده ارتش در طول بحران تیمور شرقی و جنگ پاپوایی مورد استفاده قرار داده است.

در اواخر دهه ۱۹۹۰ هواپیمای ارتش جمهوری کره بعنوان بخشی از یک درایو مداوم برای بهبود قابلیت شناسایی و نظارت نیروی نظامی تعدادی از بو ۱۰۵ را خریداری کرد.

رهبران ارتش آلمان تنها ۱-PAH را تنها به عنوان موقت مشاهده، کردند در اصل به دنبال یک هلیکوپتر ضد تانک بودند؛ آنها به ویژه از عدم توانایی -PAH۱ برای انجام مأموریت‌های مبارزات شبانه و قابلیت‌های خود دفاع از آن ناراضی بودند. در نهایت تایگر بعدا به عنوان جایگزینی توسعه یافت.

۱۰۵ B۰ هلیکوپتری بود که پایه و اساس ارتش‌های اروپایی را پی ریزی نمود و طرح‌های بسیاری بروی آن آزمایش گردید. این هلی کوپتر در روز ۱۳ دسامبر ۲۰۱۶ از سرویس ارتش آلمان بازنشسته شد ولی همچنان در نقاط مختلف جهان به خدمت مشغول میباشد.

ویژگی‌های عمومی

خدمه ۱ یا ۲ خلبان

ظرفیت ۱

طول ۱۱.۸۶ متر (۳۸) فوت ۱۱ اینچ)

قطر روتور ۹.۸۴ متر ۳۲ فوت ۳ و در اینچ):ارتفاع ۳.۰۰ متر (۹) فوت ۱۰ اینچ) مساحت دیسک ۷۶.۰۵ متر مربع (۸۱۸.۶) فوت مربع

وزن:خالی ۱۲۷۶ کیلوگرم (۲۸۱۳ پوند

حداکثر وزن:پرواز ۲۵۰۰ کیلوگرم (۵، ۵۱۱ پوند

موتور: ۲ * موتور‌های توربوشارژ Allison ۲۵۰-C۲۰B، (۴۲۰ اسب بخاری هر یک

کارایی

حداکثر سرعت ۲۴۲ کیلومتر / ساعت (۱۳۱)، گره ۱۵۰ مایل در ساعت سرعت کروز ۲۰۴ کیلومتر در ساعت ۱۱۰)، گره ۱۲۷ مایل در ساعت:محدوده ۵۷۵ کیلومتر. (۳۵۷ مایل)

محدوده گشتی ۱، ۱۱۲ کیلومتر (۶۰۰) متر ارتفاع ۶۹۱ مایل)

حداکثر سقف ۵.۱۸۰

سرویس: متر (۱۷۰۰۰ فوت)

سرعت صعود ۸ متر بر ثانیه ۱، ۵۷۵ فوت در دقیقه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
محمدعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
0
0
ایران خودمون از همین بالگرد در شرکت پاسکو لستفاده میکنه!؟؟ نیازی به عرب وشرق نداریم الحمدالله.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->