شناسایی و دستگیری ۴۰ مجرم سابقه‌دار با اطلاعات بانک ژنتیک از ابتدای امسال استفاده از ظرفیت پزشکان بین المللی در پیاده‌روی اربعین حریق منزل مسکونی در خیابان عبادی مشهد (۳ تیر ۱۴۰۳) برخورد گلوله به قلب متهم مامور پلیس را به دادگاه کشاند جزییات اسیدپاشی کارتن‌خواب غیرتی روی جوان مغازه‌دار| مقتول با زنم رابطه داشت ترافیک سنگین در خیابان‌های مشهد پس از بارش باران (۳ تیر ۱۴۰۳) روایت تلخ عروس عاشق| خانواده همسرم من را روانی خطاب می‌کنند حمایت از نوهمسران دهه شصتی مناطق محروم در دولت سیزدهم + جزییات توصیه‌های ایمنی مهم آتش نشانی در پی بارش باران و وزش باد شدید در مشهد (۳ تیرماه ۱۴۰۳) بلیت قطار گران می‌شود؟ (۳ تیر ۱۴۰۳) پیکر سومین مفقودی سیل جاده چالوس پیدا شد (۳ تیر ۱۴۰۳) کشف ۲۲ فقره سرقت در غرب مشهد (سوم تیرماه ۱۴۰۳) وثیقه خروج از کشور مشمولان غیرغایب در محرم و صفر حذف شد جوانان با چه انگیزه‌ای مهاجرت می‌کنند؟ ایران بهترین مراکز درمان ناباروری دنیا را دارد آپارتمان‌هایی که جلوی رشد هوش هیجانی کودک را گرفته اند! مشمولان ۳۵‌سال‌به‌‌بالا و حداقل دارای ۲ فرزند معاف می‌شوند نتایج یک پژوهش؛ ۲۸ میلیون ایرانی در مناطق درگیر با بحران آب زندگی می‌کنند ماجرای ضرب و شتم مامور «پارک خورشید» مشهد چه بود؟+ فیلم پلیس فتا در خصوص کلاهبرداری سایبری با دعوت به گروه‌های انتخاباتی هشدار داد
سرخط خبرها

نگرانی دیابتی‌ها از کمیابی «نوومیکس» در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۰۰۴۷
  • ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷
نگرانی دیابتی‌ها از کمیابی «نوومیکس» در مشهد
مدیرعامل انجمن دیابت خراسان‌رضوی: نمونه‌های انسولین‌های خارجی همانند نوومیکس که ساخت کشور‌هایی نظیر فرانسه و دانمارک هستند فعلا در مشهد خیلی کمیاب شده است. تعداد انگشت‌شماری از داروخانه‌ها انسولین نوومیکس آن هم به صورت محدود دارند.

پروانه رحمتی| شهرآرانیوز؛ چند روزی است که شهروندان در مورد کمیابی انسولین نوومیکس پیام‌هایی با این مضمون می‌فرستند. یکی از شهروندان نیز در تماس با صدای مردم شهرآرا مشکل کمبود انسولین نوومیکس را این‌طور بیان می‌کند: انسولین نوومیکس در داروخانه‌های مشهد وجود ندارد. در ماه هفت قلم مصرف داریم. برای پیدا کردن انسولین نوومیکس بیست داروخانه را جست‌وجو کردم. یکی از داروخانه‌ها می‌گوید: با نسخه‌ات یکی یا دو تا بیشتر نمی‌توانم بدهم. با این تعداد داروی مصرفی که در روز دارم، یک یا دو قلم نوومیکسی که به من بدهند را چه کنم؟

این شهروند در ادامه این‌طور توضیح می‌دهد: با این توضیحات من برای نیاز به مصرف انسولین، مسئول داروخانه این‌طور پاسخ می‌دهد که باید از داروخانه‌های دیگر بپرسید.
شهروند دیگری نیز در پیامی به صدای مردم نوشت: بعد از گشتن در سطح شهر و جست‌وجو برای انسولین نوومیکس، یک داروخانه این دارو را داشت که آن را با قیمت گران و به صورت آزاد می‌فروخت. برای کمبود این انسولین مسئولان چه راهکاری دارند؟

در مشهد کمیاب شده است

با توجه به دغدغه‌های مطرح شده از سوی بیماران دیابتی موضوع کمبود انسولین نوومیکس را از مدیرعامل انجمن دیابت خراسان‌رضوی جویا شدیم.
وحید آذری‌فر در پاسخ می‌گوید: نمونه‌های انسولین‌های خارجی همانند نوومیکس که ساخت کشور‌هایی نظیر فرانسه و دانمارک هستند فعلا در مشهد خیلی کمیاب شده است. شاید از هر چند داروخانه یکی این انسولین را داشته باشد. به عبارتی تعداد انگشت‌شماری از داروخانه‌ها انسولین نوومیکس آن هم به صورت محدود دارند.

به گفته مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی بیماران دیابتی شاید بتوانند خیلی کمتر از آنچه برایشان تجویز شده انسولین نوومیکس را پیدا کنند.
آذری‌فر در ادامه این‌طور توضیح می‌دهد: بیشترین موجودی انسولین داروخانه‌ها که توزیع می‌شود از تولیدات داخلی است. راجع به کیفیت این دارو نیز باید گفت که دارو‌های داخلی شرایط به نسبت قابل قبولی دارند.

اثرگذار نبودن انسولین داخلی را قبول ندارم

مدیرعامل انجمن دیابت خراسان رضوی در ادامه بیان می‌کند: موضوعی که وجود دارد کیفیت نمونه‌های خارجی است. کیفیت دارو‌های خارجی از نمونه‌های مشابه داخلی بیشتر است. برخی بیماران می‌گویند انسولین ایرانی برای ما اثر‌گذار نیست من این را نیز قبول ندارم.

او در ادامه می‌گوید: خودم به عنوان یکی از بیماران دیابتی که مصرف‌کننده انسولین هستم مدتی از نمونه داخلی استفاده کردم. درست است که اثرگذاری آن به اندازه نمونه خارجی نیست ولی می‌توان در نبود این دارو از آن استفاده کرد.
آذری‌فر در تأکیداتی بیان می‌کند: با وجود تحریم‌های دارویی چاره‌ای نداریم جز اینکه کمبود انسولین خارجی را با محصولات داخلی پر کنیم. حداقل چیزی که می‌دانم این است که محصولات داخلی ضرری ندارند و نیاز به استفاده از دُز بیشتر نیست.

تأکید بر نظارت برای کیفیت بهتر

مدیرعامل انجمن دیابت خراسان‌رضوی در ادامه نیز بر افزایش کیفیت تولیدات داخلی تأکید می‌کند. او می‌گوید: امیدواریم که سازمان غذا‌و‌داروی کشور با نظارتی که بر تولید دارو‌های داخلی دارد سعی بر کیفیت بیشتر این محصولات داشته باشد و شاهد کیفیت بالاتری از نمونه‌های درحال استفاده بیماران باشیم.
آذری‌فر یادآور می‌شود: بیماران توجه داشته باشند که این دارو فقط با نسخه پزشک تهیه می‌شود در غیر این صورت تخلف به حساب می‌آید و پیگرد قانونی دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->