کوچ از واتس آپ | سیگنال در سه هفته بیش از ۷میلیون کاربر جذب کرد احتمال تجهیز ساعت‌ هوشمند سامسونگ به حسگر قند خون گفت‌وگو با دکتر فرزانه فرخ‌فر، برگزیده جایزه زن و علم «مریم میرزاخانی» | هنر مرهم است ردیابی کوچک در آیفون یک فعال ضد فساد روس پیدا شد از شهر رؤیایی بدون خودرو در عربستان چه می‌دانیم آیا بازی جدید سازندگان Last of us حال و هوایی قرون وسطایی خواهد داشت؟ جزئیات رجیستری گوشی مسافری در «همتا» و محدودیت جدید گمرکی همه چیز درباره گلکسی S21 و گلکسی S21 اولترا + عکس واکنش‌های کاربران فضای مجازی به عکسی از وزیر جوان در آغوش مادرش شواهد از شباهت زیاد گلکسی اس ۲۱ به گلکسی اس ۲۰ حکایت دارد صاایران اولین گوشی خود را برای فروش عرضه کرد همه چیز درباره هوم‌پاد مینی + عکس آسمان اول بهمن میزبان یک پدیده‌ نجومی جالب است معرفی کتاب از صفر به یک، اثر پیتر تیل نگاهی به سومین نسخه از بازی دسپرادوس بهترین لپ تاپ‌های گیم نگاهی به دومین شماره هفته نامه Tech Life در سال ۲۰۲۱ | آینده سبز برند ردبول چطور از بازاریابی محتوا استفاده می‌کند؟ کارخانه نوآوری مشهد لیگ برتر فعالان حوزه نوآوری است
خبر ویژه

اینترنت VDSL هزینه‌ای برای کاربران ندارد

  • کد خبر: ۲۳۰۷۰
  • ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۰
اینترنت VDSL هزینه‌ای برای کاربران ندارد
وزیر ارتباطات با بیان اینکه افزایش سرعت هزینه‌ای به کاربر تحمیل نمی‌کند، گفت: در صورتی که تکنولوژی اینترنت خانگی به VDSL تغییر یابد، تا سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدجواد آذری جهرمی امروز در لایو اینستاگرام در خصوص وضعیت اینترنت خانگی گفت: با ارائه بسته ۱۰۰ گیگابایتی اینترنت از سوی اپراتورها، شبکه اینترنت خانگی در هفته آخر اسفند به مدت ۳ روز مختل شد، اما با ارتقای انجام شده، در روز ۲۷ اسفند به حالت قبل بازگشت و حال اینترنت خوب شد.

وی با بیان اینکه حدود ۷۵ درصد کاربران بیش از ۷۰ درصد حجم بسته ۱۰۰ گیگابایتی را مصرف کردند، افزود: هم اکنون وضعیت شبکه اینترنت ثابت نسبتاً مناسب است و در شبکه موبایل باید وضعیت را به پایداری برسانیم.

اینترنت VDSL هزینه‌ای به کاربران تحمیل نمی‌کند

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش ۴ برابری سرعت اینترنت خانگی، گفت: با تکنولوژی ADSL در حالت ماکزیمم، سرعت اینترنت کاربران بسته به فاصله منزل تا مرکز مخابراتی حدود ۱۶ مگابیت در ثانیه است که در صورتی که این تکنولوژی به VDSL تغییر یابد، تا سرعت ۷۰ مگابیت در ثانیه نیز شاهد ارتقا خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ هزار پورت VDSL در تهران و قم تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، گفت: تا شب گذشته در شهر قم ۳۰ هزار پورت واگذار شد و سرعت اینترنت کاربران خانگی حدود ۵ برابر شد. در تهران نیز این سرویس برای روزانه ۱۰ هزار مشترک فعال می‌شود و ما پیش بینی می‌کنیم که در کل کشور سرعت اینترنت ۴ برابر شود.

جهرمی با تاکید بر اینکه ارتقای سرویس ADSL مشترکان به VDSL با افزایش قیمت همراه نیست و پول مازادی از مشترکان دریافت نمی‌شود، ادامه داد: تنها ممکن است با توجه به افزایش سرعت، مصرف منصفانه کاربران از حدود درنظر گرفته شده بالاتر رود که مشترک باید بابت این مصرف، هزینه پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه در تهران تا ۲۷ اردیبهشت حداقل ۸۰۰ هزار پورت VDSL دایر می‌شود، گفت: اقدام دیگری که از دیشب انجام داده‌ایم این است که از اپراتور‌های اینترنت ثابت خواسته‌ایم که سرعت مشترکان سرویس فعلی ADSL را تا سقف ۱۶ مگابیت بر ثانیه بدون اخذ هزینه اضافه باز بگذارند تا کاربران بتوانند از اینترنت با کیفیت تری برای فرآیند‌های آموزش مجازی بهره ببرند.

وزیر ارتباطات در خصوص درخواست کاربران و اساتید دانشگاهی و دانشجویان برای ارائه بسته حمایتی اینترنت موبایل گفت: اگر شبکه موبایل ظرفیت داشت حتماً از این اقدام فروگذار نمی‌کردیم. اما هم اکنون با محدودیت ظرفیت در شبکه موبایل مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم سرعت را بهبود بخشیم.

پهپاد پستی آماده انتقال بسته و ضدعفونی کردن خیابان‌ها

وزیر ارتباطات گفت: پهپاد پستی آماده خدمت رسانی برای انتقال بسته‌ها و ضدعفونی کردن خیابان‌ها در بحران کرونا است، اما برای استفاده از آن، نیازمند صدور مجوز پرواز از مراجع هستیم و تا زمانی که این مجوز اخذ نشود نمی‌توان از آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا حدود ۷.۵ درصد خرید خرد مردم از شبکه‌های اینترنتی انجام شد، در مورد مشکل پینگ و تأخیر بازی‌های آنلاین نیز گفت: بخش اعظمی از مشکل پینگ بازی‌های آنلاین حل شده است، اما بخشی از آن نیز مربوط به همکاری سایر کشور‌ها برای ارتقای ظرفیت بازی است که به دلیل فراگیری کرونا متوقف مانده است و ما همچنان پیگیر انجام آن هستیم.

پیام رسان‌های بومی در آزمون کرونا سربلند بودند

آذری جهرمی در خصوص عملکرد پیام رسان‌های بومی در بحران کرونا نیز گفت: طی این مدت پیام رسان‌های داخلی نیز به صورت شبانه روزی در حال فعالیت بودند و تلاش زیادی برای ارائه خدمات به کاربران داشتند. در این مدت ظرفیت کاربری این پیام رسان‌ها نیز رشد قابل توجهی داشته است.

وی گفت: برخلاف دفعات قبل، پیام رسان‌های بومی در آزمون کرونا خوب کار کرده و خدمات دادند؛ تنها یکی از آن‌ها دچار مشکل فنی و کمبود تجهیزات شد و از ما درخواست کمک کرد. اما ما اجازه قانونی دادن تجهیزات به این پیام رسان را نداشتیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}