پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

بورس بعد ازحکم دادگاه

  • کد خبر: ۲۳۱
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
بورس بعد ازحکم دادگاه
مدیرعامل شرکت پدیده در نشست خبری از سناریو‌های پیش روی پدیده بعد از حکم دادگاه سخن گفت

مسعود سلطانی - دادگاه پدیده فعلا تمام شده است و باید منتظر حکم نهایی متهمان این پرونده باشیم، اما اخبار دادگاه به مرور تکمیل می‌شود. حالا با گذشت تنها ۳ روز از اتمام دور دوم دادگاه پدیده، مدیر عامل کنونی این شرکت که نماینده ستاد تدبیر است، اخبار بیشتری از داخل جلسات دادگاه را بیان کرده است. جلساتی که تنها خبرگزاری میزان (وابسته به قوه‌قضائیه) امکان پوشش خبری آن را داشت و جزئیات آن کمتر منتشر شده است.
ابوالفضل انتظاری روز گذشته در نشست مطبوعاتی گفت: اخبار کلی از دادگاه پدیده منتشر شده است و به‌زودی حکم متهمان این پرونده صادر می‌شود. البته این پرونده مختومه نخواهد شد و بعد از این مرحله، به اتهامات سایر افرادی که در این پرونده نقش داشته‌اند رسیدگی خواهد شد.
وی حکم دادگاه درباره پرونده پدیده را نقطه عطفی برای این شرکت دانست و گفت: با اجرای حکم دادگاه تکلیف حقوق مردمی که سهام شرکت پدیده را دارند روشن می‌شود. با صدور رأی دادگاه و فرض انتقال سهام جبرانی به حساب سهام‌داران مردمی از محل سهام متهمان ردیف اول پرونده پدیده که سهام‌داران اصلی شرکت هستند، شرایط ثبت رسمی سهام پدیده نزد بورس فراهم می‌شود.

هیئت مدیره مردمی تشکیل می‌شود
مدیرعامل شرکت پدیده افزود: با این اتفاق، شرایط لازم برای گشایش نماد پدیده در بورس فراهم می‌شود و این اتفاق بر اساس توافقاتی که با وزیر اقتصاد انجام شده است صورت می‌گیرد و شرکت پدیده وارد بازار سرمایه می‌شود. با این اتفاق شرایط لازم برای تشکیل مجمع عمومی شرکت توسعه و ابنیه پدیده فراهم می‌شود و بعد از آن هیئت مدیره مردمی برای اداره شرکت تشکیل خواهد شد.
انتظاری با بیان اینکه اکنون طرح تشکیل مجمع عمومی در حال مطالعه و تدوین است افزود: برگزاری مجمع عمومی با مجوز ستاد تدبیر انجام می‌شود و مراحل آگهی عمومی و تشکیل مجمع در اطلاعیه‌های رسمی شرکت اعلام خواهد شد.
وی با اظهار تأسف از اینکه نماد پدیده سال گذشته در بورس گشایش نیافت و مجمع عمومی این شرکت برگزار نشد گفت: این شرایط سال گذشته همان‌طور که اعلام کرده بودیم فراهم شده بود. صورت‌های مالی، گزارش‌های حسابرسی و سایر اقداماتی را که شرط ورود به بورس است انجام داده بودیم، اما به دلیل نامه وکیل متهم ردیف اول پرونده پدیده و مدیرعامل اولیه این شرکت به بورس مبنی بر انتقال ندادن سهام خود به مردم، این فرایند متوقف شد.
مدیرعامل شرکت پدیده افزود: این در حالی است که محسن پهلوان‌مقدم، متهم ردیف اول پرونده پدیده، وکالتی به ستاد تدبیر داده بود که در خصوص انتقال سهام او اقدام شود. با این حال، وقتی ما از سوی ستاد تدبیر با نامه استاندار، دادستان و همین وکالت‌نامه برای افتتاح نماد پدیده به بورس مراجعه کردیم، متوجه شدیم که پهلوان مقدم طی نامه‌ای به بورس مانع این اقدام شده است.

سهام‌دار یا سپرده‌گذار
انتظاری با اشاره به اینکه متهم ردیف اول پرونده پدیده به وعده خود خطاب به سهام‌داران عمل نکرده است گفت: جالب است که بعد از گذشت ۵ سال، اکنون در ۳ نامه‌ای که از زبان این متهم در فضای مجازی منتشر شده، ادبیات جدیدی مطرح شده است؛ اینکه سهام‌داران پدیده سپرده‌گذار نیستند و باید در سود و زیان شرکت شریک باشند. در واقع، این سخن بازگشت به مسائل چندین سال پیش است.
وی با اشاره به اینکه پهلوان‌مقدم نتوانسته است سرمایه‌گذاری را برای شرکت پدیده معرفی کند گفت: قبلا هم اعلام کرده‌ایم که اگر یک سرمایه‌گذار در نامه‌ای پنج‌خطی اعلام آمادگی کند که با سرمایه خود پروژه پدیده را به اتمام می‌رساند، ما نیز آماده هستیم که ترتیب برگزاری جلسات مذاکره‌ای را بدهیم که در کنار مسئولان مربوط، حتی پهلوان‌مقدم در آن حضور داشته باشد.
مدیرعامل شرکت پدیده افزود: نباید بعد از دادگاه منتظر تشریفات زیادی باشیم. باید کار‌ها به نحوی که حقوق سهام‌داران استیفا شود به‌سرعت پیش برود. البته رسالت دستگاه‌های حاکمیتی در حمایت از شرکت پدیده و سهام‌داران مردمی تمام نخواهد شد و حتی بعد از واگذاری امور به هیئت مدیره مردمی هم باید ادامه
پیدا کند.
طبق گفته‌های انتظاری در پاسخ به سؤال شهرآرا، بر اساس برآورد‌های صورت‌گرفته در سال ۱۳۹۴، مجموع دارایی‌های این شرکت ۹۳۰۰ میلیارد تومان است. البته مدیرعامل پدیده در خصوص مبنای رقم ۱۴۰۰ میلیارد تومانی که در کیفرخواست متهم ردیف اول پدیده ذکر شده است اظهار بی‌اطلاعی کرد و رقم دقیقی درباره میزان مطالبات سهام‌داران پدیده در سال ۹۳ مطرح نکرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->