وزیر ورزش رای خود را به صندوق انداخت + ویدیو گل‌محمدی به دنبال دروازه‌بان پرسپولیسی یک شایعه عجیب حول باشگاه پرسپولیس| عمر السوما در تهران علی نعمتی به تراکتور نه گفت؟ پرسپولیس اسلامی را نمی‌خواهد رقابت داغ سپاهان و پرسپولیس برای جذب پدیده لیگ تلاش فنایی برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس دعوت جامعه ورزش از مردم برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری + فیلم پیغام عبدالکریم به باشگاه پرسپولیس: نمی‌توانم برگردم تلاش بی نتیجه امیری برای برگرداندن سه سرخپوش معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد: حضور مردم، مسئله اصلی انتخابات است دو پرسپولیسی با یحیی گل‌محمدی به فولاد می‌روند رودربایستی پنهانی پیشکسوتان استقلال: جانشین آتیلا حجازی نمی‌شویم قهرمانی آزادکار مشهدی در آسیا داستان تقابل آلمان و دانمارک| از نقاشی سقف خانه تا بردن ژرمن‌ها و قهرمانی دراروپا! قلعه‌نویی: مطمئناً به جام‌جهانی صعود می‌کنیم زمان مسابقات ایران در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ قرعه‌کشی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ | فرار شاگردان قلعه‌نویی از گروه مرگ برنامه کامل مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ + نمودار حذفی
سرخط خبرها

ماجرای عجیب لئوناردو پادوانی؛ از مصدومیت در استقلال تا سهمیه شنای پارالمپیک

  • کد خبر: ۲۳۱۰۴۹
  • ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
  • ۱
ماجرای عجیب لئوناردو پادوانی؛ از مصدومیت در استقلال تا سهمیه شنای پارالمپیک
لئوناردو پادوانی، ستاره محبوب باشگاه استقلال که در سال ۱۳۹۶ با مصدومیتی شدید و قطع نخاع همراه شد، در حال حاضر توانسته سهمیه شنای پارالمپیک پاریس را کسب کند.

به گزارش شهرآرانیوز، لئوناردو پادوانی در فصل ۲۰۱۲ به تیم فولاد خوزستان پیوست و پس از دو فصل حضور موفق راهی تیم الریان قطرشد. وی در سال ۲۰۱۴ مجددا به ایران بازگشت و با تیم نفت تهران قرارداد امضا کرد. پادوانی سال بعد نیز در تیم سپاهان اصفهان توپ زد و در نهایت در سال ۲۰۱۶ توانست نظر مربیان استقلالی را به خود جذب کند و راهی این تیم پر طرفدار پایتخت شود تا روزهای خاطره انگیزی را در استقلال تجربه کند. البته او یک روز بسیار تلخ را هم تجربه کرد، روزی که پایان دنیای فوتبالی او بود و پادو را مجبور به خداحافظی با رشته مورد علاقه اش کرد.

پادوانی چطور مصدوم شد؟

در دقیقه ۴۲ بازی استقلال و فولاد در اهواز لیگ هفدهم، لئاندرو پادوانی و آرمین سهرابیان روی یک توپ بلند برای سر زدن به هوا پریدند. در این صحنه پادوانی داشت به عقب حرکت می‌‌کرد و به همین دلیل متوجه نشد که سهرابیان هم پشت سرش به هوا بلند شده است؛ همین باعث شد تا دو بازیکن سر به‌ سر شوند! سهرابیان و پادوانی هر دو روی زمین افتادند. بعد از این برخورد پادوانی دیگر نتوانست به بازی ادامه بدهد و تعویض شد. اما یکی دو روز بعد عمق فاجعه روی پرده رفت؛ پاداونی به دلیل ضربه سنگینی که به سرش خورده بود از ناحیه کمر به پایین فلج شد و این مشکل زندگی او را تغییر داد. آنچه بیشتر از این مصدومیت تلخ زندگی پادوانی را تحت تاثیر داد بدقولی‌های باشگاه استقلال بود که برای پرداخت هزینه‌های سنگین معالجه پادو هرگز با این بازیکن همکاری نکرد!

لحظه مصدومیت پادوانی در دیدار با فولاد خوزستان

پادوانی در سال ۱۳۹۹ برای پرداخت غرامت به فیفا اعتراض کرد که فدراسیون بین‌المللی فوتبال باشگاه استقلال را به پرداخت ۱۰۰ هزار دلار محکوم کرد اما پادوانی این رقم را نپذیرفت و با شکایت به دادگاه بین‌المللی حکمیت ورزش (CAS) خواهان دریافت ۹ میلیون دلار غرامت شد. پس از کش و قوس‌‌های فراوان و شکایت طرفین از همدیگر دادگاه CAS در تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ اعلام کرد که شکایت پادوانی مورد قبول نیست. این مدافع برزیلی پس از شکست در CAS مجدداً شکایت خود را به فیفا برد و فیفا رأی خود را مجدداً صادر کرد و براساس حکم فیفا به باشگاه استقلال، درخواست مجدد غرامت سنگین این بازیکن رد شد تا خیال باشگاه استقلال بابت این پرونده راحت شود!

پادوانی درباره این رای گفت: «متأسفانه، فیفا و دادگاه CAS به طرز بسیار بدی به پرونده من رسیدگی می‌کند. فیفا و دادگاه CAS درخواست من را در حالی رد کردند که این درخواست حق طبیعی من بود. زمانی که در خدمت استقلال بودم، با چنین مشکلی مواجه شدم و در نهایت روی ویلچر نشستم. این وظیفه باشگاه است که هزینه‌های درمانی من را پرداخت کند.»

مدافع برزیلی استقلال با گفتن این جمله که فیفا پرونده من را به نوعی قضاوت می‌کند که نشان می‌دهد نمی‌خواهد من برنده شوم، گفت:«در صورت برنده شدن من، تمامی باشگاه‌‌ها موظف می‌شوند که به بازیکن مصدوم خود رسیدگی کنند. در هر حال من خواستار اجرای عدالت هستم. پرونده من تبدیل به مسائلی غیرفوتبالی شده و در جایی که مسائل غیرفوتبالی ورود کنند، جایی از اجرای عدالت نخواهد بود.»

پادوانی که از رفتار تمام مدیران استقلال در سال‌های اخیر دلخور است، می‌گوید: «نمی‌توان گفت که این پرونده مختومه شده چون من تا آخرین روز عمرم با بی‌عدالتی‌ها مبارزه خواهم کرد. تلاشم این است که در این پرونده پیروز شوم تا این به نفع ورزشکارانی باشد که در آینده دچار آسیب‌دیدگی جدی می‌شوند. قطعاً به شکایت‌های خودم ادامه خواهم داد و تا آخرین روزی که بتوانم، روی حرف خود خواهم ایستاد. من برای استقلال سلامتی خودم را برای همیشه از دست دادم، کار درست این است که این باشگاه تا آخر عمر به من مستمری دهد. من دیگر توان بازی کردن ندارم و چگونه می‌توانم هزینه‌های خود را تأمین کنم؟»

لئوناردو پادوانی مدافع سابق استقلال که بعد از حادثه تلخ مصدومیت ویلچر نشین شده بود، حالا به جای فوتبال وارد رشته شنا شده و یک اتفاق جدید را تجربه کرده و به مقام قهرمانی شنای برزیل رسیده و سهمیه پارالمپیک کسب کرده است.

منبع: ایسنا، فوتبال برتر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی فتاحی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
0
0
سلام و عرض ادب
نهایت بی عدالتی و بی انصافیه چنین رفتاری با پادووانی
اگه بازیکن پرسپولیس بود هواداران باشگاه رو مجبور به پرداخت غرامت می‌کردند تا خاطره خوبی از ایران در ذهن پادووانی میماند
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->