ارسال ‌فهرست ‌۱۲۰ ‌تروریست‌ برای استرداد از عراق ناصر کنعانی: کشورهای بریکس با دروغ‌پراکنی‌های غرب مقابله می‌کنند دستور مخبر درباره ضرورت اجرای همه مصوبات ستاد مرکزی اربعین سوریه برای عادی‌سازی روابط با ترکیه شرط گذاشت روسیه خواهان بازگشت غرب به توافق هسته‌ای ایران شد جهاد اسلامی: نتانیاهو به دنبال اخراج فلسطینیان از غزه و کرانه باختری است اردوغان: به‌زودی عملیات در شمال عراق را تکمیل خواهیم کرد دیدار نمایندگان ادوار و دوره دوازدهم مجلس با پزشکیان آمار تفکیکی مرحله دوم انتخابات ۱۴۰۳ منتشر شد + جدول پزشکیان: وحدت میان همه قومیت‌ها و مذاهب برای حل مشکلات ضروری است عبدالله کویته، طراح عملیات تروریستی کرمان دستگیر شد + عکس تاجیکستان ساخت پایگاه نظامی توسط چین در مرز با افغانستان را «بی‌اساس» خواند حماس ادعای ترور محمد ضیف را دروغ خواند وزارت اطلاعات: واحد ضدّتروریسم این وزارتخانه از اول خرداد تا ۱۵ تیرماه، ۷۹ ضربه به تروریست‌ها وارد کرده است جنایت جدید صهیونیست‌ها در خان‌یونس | بمباران چادر‌های آوارگان فلسطینی + فیلم (۲۳ تیر ۱۴۰۳) ژاپن ارزیابی جامعی را برای به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین انجام خواهد داد واکنش وزارت خارجه روسیه به رزمایش ارمنستان و آمریکا آخرین اخبار از تعطیلی شنبه‌ها مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی اینجا... جای یک نفر خالیست! + فیلم
سرخط خبرها

ضمیر کابلوف تسلط کامل طالبان بر افغانستان را برای روسیه مهم دانست

  • کد خبر: ۲۳۱۴۹۱
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
ضمیر کابلوف تسلط کامل طالبان بر افغانستان را برای روسیه مهم دانست
فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا-۲۴، بر اهمیت «تسلط قاطعانه طالبان بر افغانستان» برای مسکو تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه روسیه در امور افغانستان در مصاحبه خود با شبکه خبری روسیا-۲۴ بر پتانسیل همکاری بین مسکو و کابل در زمینه صادرات تولیدات نفتی و تضمین امنیت غذایی افغانستان تاکید کرد.

این دیپلمات روس همچنین گفت: «معتقدیم که این دولت (طالبان) کنترل دائمی بر افغانستان دارد. این برای ما اساسا مهم است. هر گونه تجزیه افغانستان بیشترین بازتاب منفی را در سراسر منطقه خواهد داشت.»

کابلوف بر اهمیت نفت برای اقتصاد افغانستان نیز تاکید کرد و ادامه داد: «تضمین مواد اولیه نفتی برای اقتصاد افغانستان بسیار مهم و حیاتی است.»

فرستاده ویژه مسکو در امور افغانستان همچنین به تعمیق و گسترش همکاری با کابل در مورد امنیت غذایی تاکید کرد و گفت: «امنیت غذایی موضوعی برای مسئولان افغانستان است تا همکاری را با مسکو گسترش داده و تامین مایحتاج غذایی را تضمین کنند.»

کابلوف پیش از این فاش کرده بود که وزارت امور خارجه و دادگستری روسیه به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشور پیشنهاد کرده بودند که طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه از این ابتکار حمایت کرد و گفت که این ابتکار، «آگاهی از واقعیت را منعکس می‌کند.»

با وجود روابط مثبت بین طالبان و مسکو، هنوز کشوری به صورت رسمی دولت طالبان در افغانستان را به رسمیت نشناخته است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->