ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

دانشگاهی به نام کرونا

  • کد خبر: ۲۳۲۳۲
  • ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
دانشگاهی به نام کرونا
با دقت به پیامد‌های مثبت و منفی که از شیوع کرونا در جهان به جای مانده است، می‌توان دوران مبارزه با کرونا را یک دانشگاه تلقی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وحید تعقیبی کارشناس اقتصادی افزود: انتشار ویروس کرونا در جهان و درگیر کردن ابرقدرت های برجسته، ثابت کرد کشوری مثل آمریکا که برای خود رقیبی نمی دید، دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشد.

 

وی با توصیف درگیر شدن با کرونا به جنگ جهانی سوم، افزود: آغاز و پایان این جنگ که توسط چین شکل گرفت، از هیچ سلاح کشنده گرم استفاده نشد، بلکه آرام و مرگبار همه دنیا را برآشفت، لذا ساخت و تجهیز پایگاه های جنگی هم همیشه برای دنیا مفید نیست.

 

وی همچنین با بیان اینکه کشورهای پیشرفته و صاحب علم نیز در این جنگ مانند کشورهای جهان سوم، نتوانستند جلوی شیوع و مرگ و میر را بگیرند، گفت: اروپا که داعیه عالم بودن را داشت، تاکنون نتوانست حتی برای مردم خود اقدام سریع و مفیدی به انجام برساند و رکوردار آمار بالای فوت بر اثر کروناست.

 


تعقیبی ادامه داد: با توجه به اینکه شیوع این ویروس در ایران مقارن با نوروز باستانی ما بوده و رسم در این ایام در کشور ما رفتن به سفر بوده است، ثابت شد که میتوان درصورت لزوم چنین رسم هایی را هم به جا نیاورد و خسارات و پیامدهای منفی جلوگیری کرد.

 

این کارشناس اقتصادی با تاکید بر رعایت اصول انسانی در شرایط بحرانی و درک افراد نیازمند در همه زمانها، افزود: در دوران جنگ با کرونا صفت انسان دوستی و نگاه مساوی به فقیر و غنی رواج یافت و خیلی از صفات تبعیضی از بین رفت و بسیاری صفات همنوعدوستی بروز کرد.

 

تعقیبی تصریح کرد: در دوران قرنطینه و حذف بروکراسی های اداری، نشان داده شد که امکان صرفه جویی، حذف راه های اضافی، استفاده از تکنولوژی، کم کردن هزینه های سوخت و انرژی و رعایت حقوق شهروندی وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه، در زمان چنین بحرانی ما به وجود ارزشمند نظام پزشکی کشور و اقدامات ضروری آنها چقدر نیازمندیم، گفت: وجود پرستاران و پزشکان و افراد داوطلبی که بدون هیچ چشم داشتی در این عرصه تا پای جان جهاد کردند، در کشور قابل تقدیر و حائز اهمیت است.

 

وی زمان قرنطینه را فرصت تفکر دانست و تصریح کرد: بهترین فرصت برای اندیشیدن به وجود انسانی خودمان است که در حبس بودن را تجربه کنیم و قدر امنیت و آزادی را بدانیم، همچنین فرصتی برای مسئولان پیش امد که راه های تداوم اقتصاد و بهره وری و حفظ منابع مالی کشور را بدون صادرات و واردات تجربه کنند.

 

تعقیبی با نگاه درس آموزی به دوماه درگیری با ویروس کرونا در جهان، عنوان کرد: اهمیت جایگاه علم، ساختن مراکز درمانی مجهز، حمایت از دانشمندان، اموزش های پیشگیرانه و فرهنگ سازی در این مدت برای کل دنیا آشکار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->