برخورد قطار با دختر ۱۷ ساله+ جزییات تصادف کامیون و پژو در مشهد ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت (۲ تیرماه ۱۴۰۳) محدوده جغرافیایی ثبت‌نام مدارس تغییر کرد عمل جراحی خارج‌کردن ساچمه از مغز مامور نیروی انتظامی با موفقیت انجام شد دستگیری شرور عربده کش در خیابان پاسداران (۲ تیرماه ۱۴۰۳) بازداشت ۷ متهم در خصوص گروگان‌گیری ۱۴ میلیاردتومانی | آدم‌ربایان جسد مقتول را مثله کردند! کدام غذاها عامل اضطراب هستند؟ رفع توقیف هشت هزار خودرو متخلف در زمینه کشف حجاب سلاخی زن و مرد جوان مقابل چشمان فرزند سه ساله به دست مرد همسایه (۲ تیر ۱۴۰۳) سیلاب راه ارتباطی ۱۴ روستا در خراسان رضوی را مسدود کرد (۲ تیر ۱۴۰۳) قتل خونین برادر در رختخواب| قاتل روانی با پلیس تماس گرفت تنور داغ خرید در صفحات اینستاگرامی استاد دانشگاهی که تبدیل به سارق معتاد شد! قبل از عمل‌های زیبایی از نظام پزشکی استعلام بگیرید یک شرکت هرمی در مشهد شناسایی شد| دستگیری ۱۱ متهم (۲ تیر ۱۴۰۳) با این کار‌ها صد سال عمر کنید اگر تنها زندگی می‌کنید مراقب این چند مورد باشید کاشت رایگان حلزون شنوایی برای دو هزار کودک در دولت سیزدهم نرخ باروری در کشور‌های ثروتمند چه میزان است؟ فرمانده مرزبانی انتظامی از پایش اپتیکی و الکترواپتیکی مرز‌های کشور به صورت شبانه‌روزی خبرداد
سرخط خبرها

ماموگرافی، مهم‌ترین روش برای غربالگری سرطان پستان است

  • کد خبر: ۲۳۳۰۸۹
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
ماموگرافی، مهم‌ترین روش برای غربالگری سرطان پستان است
عضو هیئت‌علمی گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برای هر نوع سرطانی روش‌های متفاوت غربالگری وجود دارد، گفت: مهم‌ترین روش برای غربالگری سرطان پستان، ماموگرافی است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر زهرا مذهب اظهار کرد: برای هر نوع سرطانی روش‌های متفاوت غربالگری وجود دارد و مهم‌ترین روش برای غربالگری سرطان پستان، ماموگرافی است. برهمین اساس به خانم‌ها توصیه می‌کنیم، بعد از پایان هر دوره عادت ماهیانه، خود را ارزیابی کنند تا در صورت ایجاد تغییر در پستان‌ها، با مراجعه به پزشک درمان را آغاز کند.

وی افزود: غربالگری‌ها برای تشخیص زودهنگام بیماری سرطان بسیار مهم هستند و تشخیص بموقع باعث کاهش مرگ‌ومیر به میزان ۵۰ تا ۶۰ درصد شده و در صورتی که غربالگری انجام نشود، علاوه بر تشخیص بیماری در مراحل پیشرفته، افزایش میزان مرگ‌ومیر، درمان‌های سخت و هزینه‌های زیادی را در پی دارد. لذا، تشخیص سرطان‌ها در مرحله اول، هزینه‌های کمتر درپی دارد اما تشخیص در مراحل سه و چهار بیماری، علاوه‌بر هزینه بیشتر، درمان سخت‌تری دارد و میزان مرگ‌و‌میر را افزایش می‌دهد؛ بنابراین، غربالگری‌ها در درمان بیماری سرطان، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مذهب یادآور شد: برای غربالگری افراد پرخطر مبتلا به سرطان پستان ممکن است، سن را کاهش دهیم و در همین راستا برای افراد کمتر از ۴۰ سال با ریسک بالا، بهتر است از ام‌ار‌آی استفاده شود. بنابراین ماموگرافی بهترین روش برای افراد معمولی و برای سنین بالای ۴۰ سال است، اما در برخی کشور‌ها که این بیماری شیوع بیشتری دارد، سن را به ۳۵ کاهش می‌دهند. در حال حاضر سن ابتلا به انواع سرطان‌ها به‌ویژه سرطان پستان بدون داشتن سابقه خانوادگی و دیگر عواملی که بتوان آن را به‌راحتی پیدا کرد، پایین آمده است.

وی با اشاره به اینکه سابقه بدخیمی سرطان در افراد درجه‌یک خانواده و افرادی که پستان طرف مقابل آن‌ها مبتلا شده است، می‌تواند حکایت از زمینه ژنتیک در افراد داشته باشد، افزود: به خانم‌ها توصیه می‌کنیم، از سنین ۴۰ تا ۵۵ سال به‌طور سالانه و از ۵۵ سال تا زمانی که یک فرد از سلامت خوبی برخوردار بوده و طول عمر دارد، هر دوسال یک‌بار ماموگرافی را انجام بدهند. حتی در افرادی که بیماری آن‌ها کنترل شده و طول عمر آن‌ها را کاهش نمی‌دهد، می‌توان از ماموگرافی برای غربالگری استفاده کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->