پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو بهترین زمان شام خوردن | برای جلوگیری از افزایش وزن در این زمان شام بخورید دلایلی که شما را به خوردن برخی مواد غذایی معتاد می‌کند + راه حل‌های ترک اعتیاد مصرف غذا‌های مضر پرداخت بدهی ۱۷۹ زندانی جرایم غیر عمد در سه ماه گذشته آمار ازدواج در خراسان‌رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری ۹۲ درصد از اراضی کشاورزی استان و صدور سند مالکیت برای آن‌ها محور فیروزکوه مسدود است نتایج نهایی آزمون استعدادهای درخشان هفته اول مرداد اعلام می‌شود | انتشار کلید سوالات تا ۹ تیر توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی مدیر عملیات حج تمتع آمار بازگشت حجاج ایرانی را تشریح کرد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود
سرخط خبرها

اعضای باند گوشی‌قاپی «بهمن» در مشهد دستگیر شدند + جزئیات

  • کد خبر: ۲۳۲۴۹۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
اعضای باند گوشی‌قاپی «بهمن» در مشهد دستگیر شدند + جزئیات
تیم سه‌نفره گوشی‌قاپی در مشهد، خودشان را لو دادند و در عملیات نیم‌روزه پلیس، تسلیم قانون شدند.

همه‌چیز در یک نصف روز اتفاق افتاد. از سرقت گوشی زن جوان تا متلاشی‌شدن گروه سارقان سابقه‌دار. ماجرا، اما با گزارش زن به پلیس آغاز شد. او که کارمند یک شرکت است در زمان انتظار برای تاکسی، درست همان لحظه که با گوشی تلفن همراهش صحبت می‌کرده جوان موتوری از راه می‌رسد و آنچه نباید اتفاق می‌افتد. جیغ و فریاد‌های زن هم سودی به حالش ندارد و تا به خودش بیاید دیگر کار از کار گذشته است. با تماس یکی از شهروندان وظیفه‌شناس، تیمی از مأموران دایره تجسس کلانتری خواجه‌ربیع خود را به محل سرقت می‌رسانند.

گزارش اولیه تهیه و تحقیقات میدانی پلیس آغاز می‌شود و طولی نمی‌کشد که اولین سرنخ به دست مأموران می‌افتد. دوربین‌های مداربسته همه چیز را ثبت و ضبط کرده بودند و اطلاعات خوبی در اختیار مجریان قانون قرار دادند. اولین قطعه از این پازل سرقت تکمیل شد و زمانی نگذشت که جوانک موتوری در منطقه روستایی خلق‌آباد ردزنی شد.

ساعت، ۱۷:۰۰ را نشان می‌داد که مأموران توانستند رد مخفیگاه این جوان بیست‌وشش‌ساله را بگیرند و تا او به خودش بیاید، دستگیرش کنند. جوان سارق هنوز باورش نمی‌شد که چطور دستش برای قانون رو شده و مأموران از کجا باخبر شده‌اند که کجای این شهر مخفی شده است.

جوان موتورسوار ابتدا حاشا کرد آنچه را که پلیس علیه او داشت، اما زمانی نگذشت که فیلم‌های دوربین‌های مداربسته حقیقت را آشکار کرد و او را به حرف آورد. متهم چیزی جز بیان حقیقت بر سر راهش نمانده بود و باید می‌گفت آنچه را که به دست خودش رقم زده بود. جوان بیست‌وسه‌ساله که سابقه کیفری هم در پرونده مجرمانه خود دارد، اعتراف کرد که گوشی زن جوان را زده است، اما پس از خاموش‌کردن، آن را به همدستش تحویل داده است.

دومین مهره سرقت در دام پلیس

دومین متهم این پرونده با اعترافات جوانک موتورسوار در یکی از محلات بولوار ۲۲ بهمن مشهد ردزنی و درست یک ساعت بعد از دستگیری اولین متهم، او نیز در چنگ قانون گرفتار شد.

متهم دوم پرونده داخل یک مغازه خالی که خودش آن ملک را برای پاتوق موادمخدر اجاره کرده بود، هنگام استعمال مواد مخدر با چند هم‌بساطی‌اش دستگیر شد و مأموران توانستند مقادیری مواد مخدر به همراه مقداری لوازم مسروقه خانه و خودرو را از این محل کشف کنند.

متهم که سی‌سال دارد در استعلام مشخصات هویتش نشان داد که او هم سابقه کیفری داشته و پیش‌تر نیز به اتهام سرقت دستگیر شده است. ساعت ۱۹ را نشان می‌داد که این مرد سی‌ساله به کلانتری خواجه‌ربیع انتقال داده شد و مقابل افسر تحقیق پرونده قرار گرفت. آنچه مأموران با آن روبه‌رو بودند یک تیم سرقت‌های قاپ‌زنی در خیابان‌های شهر بود که تعدادی مجرم سابقه‌دار آن را هدایت و راهبری می‌کردند و طولی نکشید که پای مهره سوم این سرقت نیز به پرونده باز شد.

سومین سارق در چنگ قانون

با اعتراف متهم دوم مشخص شد که او نیز اموال مسروقه از جمله گوشی شاکی را به سردسته این باند تحویل داده است. ساعت هنوز به ۲۰ نرسیده بود که مأموران دایره تجسس کلانتری خواجه‌ربیع رد این سارق سابقه‌دار را نیز در همان بولوار ۲۲ بهمن گرفتند.

این شخص که مردی چهل‌وهفت‌ساله است، داخل مخفیگاهش شناسایی و قبل از اینکه موفق به فرار شود در دام قانون گرفتار شد. مأموران در بازرسی از مخفیگاه این سارق سابقه‌دار علاوه بر کشف گوشی سرقتی زن جوان، تعدادی لوازم مسروقه دیگر را که به‌تازگی سرقت شده بودند، کشف و ضبط کردند.

گوشی مسروقه نیز با هماهنگی قضایی به صاحبش بازگردانده شد و پرونده متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی در اختیار دادسرا قرار گرفت. سرقتی که اگر پیگیری مجدانه مأموران دایره تجسس کلانتری خواجه‌ربیع نبود، شاید همچون پرونده‌های سرقت‌های خرد به نتیجه نمی‌رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->