اعمال قانون ۱۴۷۳ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۰ خودرو متخلف توقیف شدند (۶ مرداد  ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان جهاد، بزرگراه شهید چراغچی و خیابان امام خمینی (ره) در مشهد (۶ مرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز آلوده است (۶ مرداد ۱۴۰۳) پارک تخصصی «کودک و سلامت» در مشهد احداث می‌شود تغییر در ساعت فعالیت پاکبانان و باغبانان مشهدی از شنبه (۶ مرداد ۱۴۰۳) تولید ۸۸ هزار تن آسفالت در کارخانه شهید مجیدی مشهد | رکورد تولید آسفالت شکست مرگ دلخراش سرنشین سمند در کمربند سبز مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) دیدار رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با مدیر عامل سازمان مدیریت آرامستان‌های مشهد اعلام آمادگی شهرداری مشهد برای ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو‌های برقی دستگیری ۴ شرور در کوی امیر مشهد (۵ مرداد ۱۴۰۳) بیش از ۴ هزار واحد مسکن ارزان‌قیمت در حاشیه شهر مشهد ساخته می‌شود ریزش ساختمان بر اثر گودبرداری غیر اصولی در خیابان عبدالمطلب مشهد در جلسه اعضای شورای عالی استان‌ها با رئیس‌جمهور منتخب چه موضوعاتی مطرح شد؟ «حاج حسین آقا ملک» به‌روایت چهره‌های شاخص مشهدی صرفه‌جویی ۳۰ میلیاردی اتوبوسرانی مشهد با مهندسی معکوس قطعات هوای کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم قرار گرفت (۴ مرداد ۱۴۰۳) آیا تعطیلی ۴ ساعته اصناف مشهد اجرایی شد؟ | روایت شهرآرانیوز از اولین روز خاموشی اصناف + فیلم فعالیت قرارگاه خدمات سفر ویژه ایام اربعین و دهه پایانی صفر در مشهد + فیلم به مناسبت سالگرد درگذشت حاج حسین ملک؛ چهاردهمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

افزایش استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد از ۲درصد به ۴درصد

  • کد خبر: ۲۳۲۷۳۸
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۵
افزایش استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد از ۲درصد به ۴درصد
مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد گفت: در چند ماه اخیر، استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی از ۲درصد به ۴درصد رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، قاسم طاهری امروز، ۲۰ خردادماه، در تور خبری اقدامات شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی (الیت) اظهار کرد: شهرداری مشهد ۶۵ مجموعه پارکینگی دارد که دارای ۱۶ هزار و ۵۰۰ جای پارک است. از این ۶۵ مجموعه، ۱۳ پارکینگ، طبقاتی است.

وی افزود: ۱۹۱ معبر برای مدیریت پارک حاشیه‌ای در اختیار الیت قرار دارد که ۱۰۳ معبر فعال است و ۴۱ هزار و ۵۰۰ جای پارک داریم. در ایران تنها مجموعه هوشمندی که به این شکل پارکینگ‌ها را مدیریت می‌کند، الیت است.

طاهری با بیان اینکه دوچرخه اشتراکی میراث بسیار خوبی است، عنوان کرد: اولین مجموعه دوچرخه اشتراکی در کیش به بهره‌برداری رسید، اما به‌دلیل شرایط آب‌و‌هوایی، ناموفق بود. بعد از آن، تهران با ۲۷ هزار دوچرخه مجموعه خود را راه‌اندازی کرد که این طرح هم با شکست مواجه شد. در مشهد، ۱۷۰۰ دوچرخه اشتراکی داریم که ۹۳۱ دوچرخه فعال است و از این ۹۳۱ دوچرخه، ۱۳۰ دستگاه در پارک‌های بانوان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد ادامه داد: ما ۴۱ هزار مشترک داریم که نیمی از آن‌ها فعال هستند. در سطح شهر مشهد ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه داریم. در چند ماه اخیر، استفاده از ظرفیت دوچرخه‌های اشتراکی از دو به چهار درصد رسیده است. هر کدام از این دوچرخه‌ها در مجموع ۲۰ میلیون تومان برای ما هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۷۵ هزار خودرو را در سطح شهر رصد می‌کنیم و ۶ میلیون پلاک ثبت کردیم، تصریح کرد: از این ۷۵ هزار خودرو، ۸۹۰۰ خودرو غیربومی است که در عید، به ۱۶ هزار خودرو در روز رسیده بود. برای رصد این خودرو‌ها باید سیستم هوشمند داشته باشیم. در اپلیکیشن‌های «نشان» و «نسیم رضوان» جانمایی پارکینگ‌ها و ظرفیت‌ها مشخص است.

طاهری بیان کرد: ما متولی ساخت پارکینگ نیستیم. درآمد‌های ما به خزانه شهرداری ریخته می‌شود و شهرداری ساخت پارکینگ را به سازمان عمران واگذار می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه ارتباطات ترافیکی شهرداری مشهد در خصوص تعرفه‌های الیت گفت: در زمینه معابر حاشیه‌ای سه گروه تعرفه یا نرخ داریم که شامل معابر گرو‌ه الف، ب و ج بوده و قیمت هر گروه متفاوت است. تعرفه معابر الف که پرترافیک هستند، برای هر نیم ساعت ۴۵۰۰ تومان است که ساعت به ساعت به‌صورت تصاعدی و ۱۵ درصدی اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمینه معابر غیرحاشیه‌ای نیز تفکیک‌ نرخ‌ها به دو گروه پارکینگ‌های مسقف و روباز را داریم که هر کدام نیز سه گروه B ،A و C دارند. تعرفه پارکینگ‌های مسقف درجه‌A به ازای هر نیم ساعت ۳۱۲۵ تومان است که ساعت به ساعت کاهش پیدا می‌کند. تعرفه دوچرخه‌های اشتراکی نیز به ازای هر نیم ساعت ۱۸۸۵ تومان مشخص شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->