اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی رشد ۱۴ درصدی پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ نسبت‌به مدت مشابه پارسال عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد پیش‌بینی رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها (۶ تیر ۱۴۰۳) توصیه‌هایی جهت پیشگیری از گرمازدگی استفاده از طب ایرانی برای کاهش وزن بدون بازگشت افزایش یک‌میلیون‌تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۳ + جزئیات غربالگری بیماری HIV در مراکز مشاوره رفتاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند
سرخط خبرها

تقویت سیستم ایمنی بدن، موجب پیشگیری از انواع سرطان‌ها می‌شود

  • کد خبر: ۲۳۲۸۴۱
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
تقویت سیستم ایمنی بدن، موجب پیشگیری از انواع سرطان‌ها می‌شود
استاد رادیو انکولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری سرطان، سیستم ایمنی انسان باید کارکرد خوبی داشته باشد و در این راستا برخورداری از زندگی سالم می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر رهام سالک با بیان اینکه عواملی همچون وراثت، محیط زندگی فرد، نوع تغذیه و سبک زندگی منجر به تقویت یا تضعیف سیستم ایمنی فرد در مقابل عوامل سرطان زا می‌شود افزود: دسترسی کافی به منابع غذایی سالم، ورزش و فعالیت بدنی، برخورداری از وضعیت جسمانی مطلوب و حمایت روحی‌روانی و اجتماعی در تقویت سیستم ایمنی بسیار مؤثر است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بیماری‌های قلبی‌عروقی و سرطان همیشه در کنار هم، فرد را مبتلا می‌کند و عوامل ایجاد کننده مشترک زیادی دارند، لذا افرادی که در سنین بالا و در تنهایی به سر می‌برند، نسبت به افرادی که ارتباطات، دوستان و حمایت اجتماعی بهتر و بیشتری دارند، بیشتر به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند.

وی ضمن اشاره به درمان‌های نوین سرطان و از جمله ژن درمانی گفت: خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به سرطان در کشور‌های پیشرفته، کاهش یافته که علاوه بر غربال گری و تشخیص زودرس، به وجود آمدن درمان‌های نوین نیز در آن دخیل است و در حال حاضر، طول عمر و امید به زندگی بیماران سرطانی با پیشرفت‌های پزشکی، بهبود شرایط نگهداری و حمایتی بیماران سرطانی، افزایش یافته است.

سالک خاطرنشان کرد: شیمی درمانی نیز جزء درمان‌هایی است که از گذشته تا کنون برای درمان انواع سرطان به کار رفته است و در سال‌های اخیر، با توجه به درمان‌های جدیدی که بر پایه علم ژنتیک و ایمونولوژی پدید آمده بصورت هدفمند دارو‌هایی را برای درمان این بیماری بکار می‌گیرند.

وی همچنین گفت: از آنجاکه پزشکی نوین، نسبت به طب سنتی هزینه بر است و همه مردم استطاعت مالی جهت استفاده از تکنولوژی‌های جدید درمانی را ندارند، لذا با حمایت‌های اجتماعی کافی از قشر طبقات اجتماعی کم برخوردار، آن‌ها نیز به سمت تکنولوژی نوین برای درمان بیماری خود سوق داده می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->