افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز تدوین طرح ارتقای کمی و کیفی خدمات هلال احمر به زائران مشهدالرضا(ع)

  • کد خبر: ۲۳۳۵۹۲
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۷
آغاز تدوین طرح ارتقای کمی و کیفی خدمات هلال احمر به زائران مشهدالرضا(ع)
معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: امروزه در تقویم سالانه کشور روزی باقی نمانده که در آن شاهد تراکم زائران در مشهدالرضا (ع) نباشیم و بر همین اساس، جمعیت هلال‌احمر نیز می‌تواند شرایطی را فراهم کند که سازماندهی نیروی انسانی متخصص و امکانات امدادی را به‌صورت یکپارچه و منسجم در طول سال انجام دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد در دیدار با دکتر سیدعلی منیری سرپرست جمعیت هلال احمر استان، اظهار کرد: این‌طور نیست که بگوییم حوزه عملیاتی و اجرایی هلال‌احمر مربوط به امدادگری پس از بلایای طبیعی است و از فضای زیارتی مشهدالرضا (ع) فاصله دارد. اصلاً این‌طور نیست. امدادگران جوان جمعیت هلال احمر هم از خراسان رضوی و هم از سرتاسر کشور، همواره خادمان صدیق زائر علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در پیک‌های زیارتی بوده‌اند و خدمات آنها در تاریخ خدمات خالصانه مجاوران امام هشتم (ع) ثبت و ضبط است.

وی افزود: امروزه شرایط مشهدالرضا (ع) به شکلی است که دیگر در تقویم سالانه کشور روزی باقی نمانده که در آن شاهد تراکم زائران در این شهر نباشیم. دیگر این‌طور نیست که نوروز، دهه آخر صفر یا تابستان موسم فرارسیدن پیک‌های زیارتی باشد و بر همین اساس، جمعیت هلال‌احمر نیز می‌تواند شرایطی را فراهم کند که سازماندهی نیروی انسانی متخصص و امکانات امدادی را به‌صورت یکپارچه و منسجم در طول سال انجام دهد.

اربعین، تجلی پوشش وسیع خدمات هلال احمر

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته که هم‌چنان باید در حوزه امداد و نجات در پیک‌های زیارتی توجه ویژه داشته باشیم تا سازماندهی مضاعف، سطح خدمات را از نظر کمی و کیفی افزایش دهد، اما استمراربخشی به این تلاش‌ها نیز ضرورت دارد و بنابراین، تأکید ما این است که زیرساخت‌های موردنیاز در این عرصه به دقت احصا شود تا بدانیم برای دستیابی به چشم‌انداز‌های مبتنی بر ارائه خدمت به زائران، لازم است در چه عرصه‌ای امکانات گردآوری شود.

آغاز تدوین طرح ارتقای کمی و کیفی خدمات هلال احمر به زائران مشهدالرضا(ع)

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عرصه‌هایی که اشراف، پوشش و خدمات هلال احمر استان در آن نمایان می‌شود، برهه حساس اربعین است. علاوه بر این، در حوزه گردشگری سلامت نیز هلال‌احمر می‌تواند ساز و کار ارجاع از مبدأ را به نحوی اجرا کند که مراکز درمانی هلال احمر ایران در کشور‌های منطقه به شعب فعال ارائه خدمات درمانی تبدیل شوند و زائری که امروزه به مشهدالرضا (ع) مشرف می‌شوند تا از مراکز بهداشت و درمان بهره ببرد، این‌بار بتواند شفای جسمی خود را در مراکز هلال احمر ایران دنبال کند و فقط برای شفای روح و جان رهسپار زیارت بارگاه منور رضوی شود.

در ابتدای این دیدار، سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۷ بیمارستان مجهز هلال احمر ایران در کشور‌های همسایه، بر ضرورت بازنگری خدمات جاده‌ای، احصای ظرفیت‌های موجود و تشکیل فوری ستاد اربعین تأکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->